Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä tai missä voisi olla vika jos

Vierailija
27.02.2009 |

sikiö on liian iso. Meillä näin, mutta vastauksia kysymyksiiini en lääkäriltä saanut:(

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainostaan nyt sitten sen tiiän mitä minulle sanoivat, eli vauva viikkoihin nähden aivan liian suuri. Ja kun kysyin että mitäs se sitten tarkoittaa, niin vastaus oli vain, että se voi tarkoittaa niin montaa eri asiaa, vaikea sanoa.

ap

Vierailija
2/9 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eikä muita riskitekijöitä olisi? Raskausdiabeteshan voi olla myös piilevänä. Tosin luulisi että tuon olisi jo lääkäri ottanut huomioon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

verneri.net/yleis --> odottajalle --> kysymyksiä ja vastauksia

Siellä osaavat kertoa varmasti paremmin kuin täällä.

Hali täältäkin

Vierailija
4/9 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvakaan ei mitoiltaan ole ns sokeri-vauva. Luut ja elimet ovat sopusuhtaiset ja vatsan ympärys ei ole "turvonnut" kuten niillä sokeri-vauvoilla on. Hän vaan on mitoiltaan aivan 34viikon ikäinen sikiö, vaikka viikkoja on vasta 30.

ap

Vierailija
5/9 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuraskauden aikana kävin useaan otteeseen ultrassa ja silloin kyllä selvitettiin alkion/sikiön ikä tarkkaan.

ap

Vierailija
6/9 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli kuukausi eroa (siis pää oli iso), ja normaali lapsi syntyi. toki pää oli iso. toivottavasti asia selviää pian, voisitko vaikka varata puhelinaikaa tuolle lääkärille ja koittaa saada jotain irti? tiedän tunteen, kun hämmennyksessä ei hirveästi saa mitään kysyttyä. hurjasti voimia ja jaksamista.

Vierailija
7/9 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja missä vaiheessa raskautta?

:)

Vierailija
8/9 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt ultrassa viimeksi rv24 ja silloin oli muutaman päivän heitto ylöspäin kasvussa, mutta nyt heitto oli näin valtava.

Vauvalla on kaikki luut, elimet ja rakenteet suhteessa samankokoiset, eli mitään yhtä ylisuurta yksittäistä elintä yms. ei ole.

Raskausdiabetesta minulla ei ole. Eikä vauvakaan kuulemma mitoiltaan ole "sokeri-vauva".

Huolestuneen oloinen lääkäri, muttei sanonut minulle juuta eikä jaata kun yritin kysellä asiasta...:(

ap

Vierailija
9/9 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisitkö vielä laittamaan ainakin AC, FL ja BD luvut tänne - voisin tsekata omista lähteistäni viitearvot näille - joskus pelästytetään tulevia vanhempia ihan turhaan koska vaihtelut noilla korkeammilla viikoilla ovat jo aika suuret.

Iso tsemppihali.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi