Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vähänkö säästän kun osaan itse ommella, ja ainakin saan mieleistä vaatetta aina. Ov

Vierailija
27.02.2009 |

Kävin juuri kangaskaupassa, ja ostelin kevät- sekä kesävaatteisiin kankaita. Nätti paitapuserokangas maksoi hieman päälle 3 euroa, toinen kangas maksoin n.6 euroa ja siitä teen itselleni hihattoman paidan sekä jotain muuta vielä. Parillakympillä sain materiaalia ties kuinka moneen vaatteeseen, eikä taatusti ole kellään vastaantulijalla samanlaista yllään.

Aiemmin ostin jo alelaarista 60 sentillä hihattoman topin kankaan, ajattelin koristella sitä helmillä/paljeteilla yms. ja siinä on sitten kesäksi juhlatoppi :)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamat kaverit yrittää väkertää omiaan, mutta kyllä ne sitten aika selvästi on omin kätösin kursittuja.

Vierailija
2/4 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli tarkoitettu kakkoselle. Kolmosen kanssa olen samaa mieltä siinä että kaupassa on monesti aivan ala-arvoistakin vaatetta myynnissä. Kaavoitus yms. sujuvat aina vaan helpommin kunhan sitkeästi jaksaa tehdä ja kokeilla

T:ap jälleen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin aina tuskailen vaatekaupoissa, miten kamalan hintaisia jotkut aivan perusvaattet ovat, ja silti materiaalit voivat olla kehnoja jne. Massavaatteissa joka sauma ja työvaihe maksaa, siksi ne ovat usein niin peruspelkistettyjä että ovat jo supertylsiä - ellei sitten vaatteen väri tai materiaali ole laadukas. Sellaiset sitten ovatkin jo aika korkeissa hinnoissa.

Kaavoitus ja mitoitus on hieman hankalaa kun itse tekee, mutta kun sen kerran opettelee, saa istuvaa ja linjakasta. Itselläni tämä on vielä hieman hakusessa.

Vierailija
4/4 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä arvasin että tällaista kommenttia tulee. Osaan oikeasti ommella, en vain kuvittele osaavani. Sanoisinpa että suurimmasta osasta tekeleistä et tunnistaisi niitä itse tehdyiksi, ja ne loputkin vain sen takia että ovat selvästi tehty jollain käsityötekniikalla jota ei kaupoista löydä tai ovat tarkoituksella käsin tehdyn näköisiä. Olen tehnyt tilauksestakin vaatteita toisille, tyytyväisiä ovat olleet

T:iloinen ap, joka taitaa mennä pian ompelemaan taas