Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vauvan masuvaivat

26.02.2009 |

Miten teillä muilla vanhemmilla joilla on masuvaivainen vauva,miten olette saaneet itse nukuttua ja jaksaneet?

Meillä 2vk vanha poika jolla on vatsaa kipristellyt laitokselta asti...Päivät melkeempä nukkuu,mutta illalla n21-23 alkaa itkeskelyt ja rauhottuu nukkumaan vasta noin 01-02 nukkumaan ja herää kyllä tissille aika tiheään yön aikana..

Ollaan mieheni kanssa vuoroteltu nukkumisia,mutta rankkaahan tämä valvominen on,kun itse haluaisi nukkua pitempiä pätkiä...

Huomenna olisi vyöhyketerapiaan aika,jospa olisi jotain apua siitä...

Relatippoja ja cuplatontippoja käytetään,mutta ei merkittävää vaikutusta...

Olisi hauska kuulla muittenkin mielipiteitä ja kokemuksia...

Kommentit (1)

1/1 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä ois muuten jaksanu, ellei ois ite nukkunu päivällä lähes aina kun vauvakin nukkui. Parhaiten saatiin nukuttua niin, että jos ite nukahin imettäessä, vauva jäi viereen nukkumaan, mutta että vauva nukkui joka tapauksessa kapalossa. Meillä oli syynä lisämaito, jota annettiin: laittoi pienen mahan ihan kovalle ja kakka tuli 5-7 päivän välein, mutta sitten sitä tuliki paljon.. Kun vauva oli 2 viikkonen ja ite olin ihan kävelevä zombi, ni vein vauvan lypsetyn maidon kanssa äidilleni hoitoon (matkaa 2 km) ja menin ite kotiin nukkumaan. Nukuin ihan hievahtamatta 4 tuntia, jonka jälkeen alko sitte helpottaa muutenkin. (Se oli varmasti yks aika merkittävä juttu, kun mies oli jo töissä sitten..) Kun olin ite pirteämpi, maitoa tuli paremmin jolloin voi lopettaa lisämaidon annon ja sitte loppu mahavaivatki pääsääntösesti. Kakka alko tulla kerran päivässä säännöllisesti ja sillon ties, että mahavaivat johtu siitä maidosta. Tosin siis kaikkea varmasti "herkistävää" välttelin omassa ruokavaliossani.. Kuten ruisleipä, omena, tomaatti, voimakkaat mausteet.... Mutta se on jo eri asia. Mitään tippoja ei käytetty, eikä vyöhyketerapiaakaan tarvittu, vaikka sitäkin jo mietittiin. Liberon vauvahierontaohjeilla hierottiin pari kertaa vaan. Tästä tulikin vähän pidempi kun ajattelin, mutta toivottavasti jotain apua on!

Leeti, neiti 1v8kk ja toinen rv 40+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla