Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antibioottikuuri ja raskaus

09.12.2008 |

Minulle määrättiin juuri Kefexin -kuuri keuhkoputkentulehduksen takia, huomenna vaihtuu rv7, lääkäri kyllä sanoi että se on täysin turvallinen, ja parempi syödä ettei tulehdus aiheuta mitään muuta ongelmaa, mutta silti mietityttää...

Oletteko te muut joutuneet syömään ab-kuureja raskauden aikana?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen odotuksessa minulla oli virtsatietulehdus, vielä alkuraskauden aikana, ja siihen söin antibioottikuurin (Selexid). Tässä toisessa odotuksessa iski loppuviikoilla (37.) oikein ärhäkkä poskiontelontulehdus ja siihen vetelin Amoxinia viikon kuurin. Tauti parani hyvin, sain vaan antibiootista hiivan :( (tai ainakin luulen, että tuon lääkekuurin takia, vaikka onhan se muutenkin raskausaikana helposti iskevä vaiva).

Uskon, että lääkärit Suomessa eivät määrää turhia lääkkeitä etenkään raskausaikana, eivätkä sikiölle vaarallisia lääkkeitä. Ainakin esikoinen on terve kuin pukki :). Jos asia silti mietityttää, kannattaa soittaa teratologiseen tietopalveluun: [http://www.hus.fi/default.asp?path=1;28;824;204...|http://www.hus.fi/de…]

Vierailija
2/5 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eli sielta saat juuri omaa laakettasi koskevan tiedon. Noin yleensa sanoisin etta todella monihan joutuu syomaan juuri antibiootteja raskaana, ja moni (kuten esim. mina) viela paljon muitakin laakkeita raskausaikana (itsella ollut useampaa eri verenpainelaaketta, allergia- ja astmalaakkeita, seka aikamoinen laakevalikoima ennenaikaisiin supistuksiin, ja kaksi ihan normaalia ja tervetta lasta tuossa jo pyorii ;-)). Eli ei niita laakkeita nyt niin kamalasti tarvitse pelata, ainakaan jos ovat laakarin maaraamia ja jos on varmistettu etta sopivat raskaanaolevalle. Tietysti laaketta kannattaa raskaana ottaa vain ihan oikeaan tarpeeseen, mutta kylla minusta bakteeritulehdus sellainen on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön parhaillaan virtsatulehdukseen antibioottikuuria, ja ihan alussa on raskaus. Käsittääkseni se on pakko hoitaa tai muuten keskenmenon riski kasvaa. Parempi hoitaa äiti kuntoon, nyt elimistö on kuitenkin tosi kovilla kun koko sen toiminta muuttuu. Aion kyllä nyt taas aloittaa "estolääkityksen" eli syödä joka päivä vähän puolukkaa, ettei tule mitään kierrettä. Pikaista paranemista!

Vierailija
4/5 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ihan sama vaiva kuin sulla, 7 viikkoa vaivannut yskä ja kävin pari viikkoa sitten lääkärissä, joka totesi, että mulla on keuhkoputken tulehdus. Määräsi tuon saman lääkkeen, Kefexinin. Itse kanssa kysyin lääkäriltä, että voinko varmasti syödä kuurin nyt kun olen raskaana ja hän vakuutteli, että kyllä voit, aivan turvallisin mielin. Jälkeenpäin kuulin useammalta ystävältä, että lääkäri oli määrännyt juuri tuon kyseisen lääkekuurin raskauden aikana heillekin kun olivat sairastelleet eli on varmasti tutkittu!

Lumikide rv tasan 20

Vierailija
5/5 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut nykyisessä raskaudessa poskinontelon tulehduksen vuoksi syömään kaksi kuuria Kefexinia. Lääkettä ei olla vaihdettu, koska se on turvallinen. Mielestäni lääkärit ovat olleet erityisen tarkkoja miten minua hoidetaan, esimerkiksi poskiontelontulehduksen vuoksi minua ei laitettu röntgeniin, vaan sain lähetteen magneettikuvaukseen, jossa sitten tulehduksen leviäminen otsaonteloon (jonka nimeä en nyt muista) todettiin.

Joten aivan rauhassa voit syödä määrätyn antibiootin.

-marvik- rv 18+5