Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun valmistun merkonomiksi, millaisia töitä kannattaisi hakea?

Vierailija
25.02.2009 |

Siis palkan puolesta. Työ saisi olla ns. kaheksasta neljään duunia, koska olen yh.

Kiitos vinkeistä!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatoiveeksi asettaisin alkuun 2000-2500 eur.

Vierailija
2/13 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse suoritin merkonomi tutkinnon lukion jälkeen, aikaa meni 1,5 vuotta ja arvosanat todistuksessa oli kaikki 5 (5 siis max) ja lisäksi palkittiin stipedillä opiskelusuorituksista yms. NOH ANNAS OLLA

Tämä riitti 8 euron tuntipalkaan mäkissä + urheiluhallin asiakaspalvelussa. Tein siis kahta duunia että sain elätettyä oman yh- yo-merkonomi perheeni.

Jatkoin siitä korkeakouluun, ei tolla tutkinnolla ollut edes vessapaperin vertaa käytännön hyötyä, sorry.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkonomin papereilla päästiin varsin hyviin töihin, miespuoliset pankinjohtajaksi asti. Mun aikana kaukaisella 80-luvulla me merkonomit mentiin töihin pankkeihin ja toimistoihin, eli ei ihan huippupaikoille. Suurin osa luokkakavereistani on vaihtanut alaa tai päivittänyt tutkintonsa tradenomiksi. Tradenomithan tekee nyt entisiä merkonomin töitä. Muutama luokkakaverini on opiskellut esim. ekonomiksi, vara-notaariksi ja yllättävän moni opettajaksi.

Itse en viihtynyt toimistohommissa ja vaihdoin alaa kokonaan. Palkkapyyntösi voisi olla varmaan jotain 1700 e, max. 2000 e.

Vierailija
4/13 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsee kaupalliselle alalle. Eli siis kaupan kassalle. Siitä voi sitten pikkuhiljaa "ylentyä" korkeammalle pallille.

Vierailija
5/13 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna nyt vain jatkaisin tradenomiksi tai vaihtaisin sosionomiksi.

Mutta tuolla tutkinnolla, et tänä päivänä oikein tee mitään. Tai ehkä sitten jos sinulla on todella hyvä työkokemus kaupalliselta alalta, niin voit päätyä toimistotyöntekijäksi. No ehkä nytkin voisit päästä aulaan, kahvikeittäjäksi, tallentajaksi, tulostajaksi..... eli paska duunia paska palkalla. Jos ei ole alan työkokemusta, liksasi alkaa tuosta 1600 eteenpäin melkinpä ehdoton max 2000...

Mutta jos olet ammatiltasi vaikka tarkoilija ja nyt olet lukenut merkonomiksi, niin sorry baby, kaupan kassalle, mutta niissäkin useasti on työ aika aamu ja iltatyötä. Tai ainahan voit hakea R-kioskiin, mutta myös ilta, vko lopputyötä...

Vierailija
6/13 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. assariksi noiden työaikavaatimusten takia. Talouspuolellekin pääsee, mutta niissä hommissa vaaditaan yleensä enemmän joustoa.

Palkkatoive varmaan noin 2000 euroa, jos ei ole työkokemusta.

Vierailija
7/13 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet sellaisia töitä jotka kiinnostavat ja joihin koulutuksesi riittää, eli esim. toimistohommia. Minäkin olen töissä missä vaatimuksena oli alempi korkeakoulututkinto jota minulla ei ole. On vain opistotason tutkintoja kuten sinulla, mutta ne kävivät alemmasta kk-tutkinnosta.

Rohkeasti haet eri hommia, otat sitten minkä saat ja jos et ole tyytyväinen, jatkat muiden hommien hakua. Ja jos se kauppatyö kiinnostaa niin mikä estää niitäkin hommia hakemasta. Myyjiäkin on monenlaisia.

Vierailija
8/13 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole enää olemassa. Opistoaste ei ole alempi korkeakoulututkinto, mutta joillain aloilla vanhempikin koulutus kelpaa eli esim. opistotason sairaanhoitaja voidaan valita tehtävään siinä kuin amk-sairaanhoitajakin.

Ap, jos kunnon päivätyötä ja palkkaa haluat niin hanki itsellesi koulutus ja etsi työtä vasta sitten. Merkonomi vastaa nykyisin entistä merkanttia, kun tradenomit tekevä merkonomien työt.

Minäkin olen töissä missä vaatimuksena oli alempi korkeakoulututkinto jota minulla ei ole. On vain opistotason tutkintoja kuten sinulla, mutta ne kävivät alemmasta kk-tutkinnosta.

Vierailija
9/13 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan samalla viivalla tradenomien kanssa nykypäivänä.

alkupalkkaus on siinä 2000 hujakoilla riippuen työpaikasta, kokemuslisät päälle.

Työtä nyt voit hakea mitä vaan mikä kiinnostaa.

ei kaikki työnantajat edes katso koulutusta vaan persoonaa ja taitoja

Vierailija
10/13 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät todellakaan ole samalla viivalla tradenomien kanssa...

ihan samalla viivalla tradenomien kanssa nykypäivänä.

alkupalkkaus on siinä 2000 hujakoilla riippuen työpaikasta, kokemuslisät päälle.

Työtä nyt voit hakea mitä vaan mikä kiinnostaa.

ei kaikki työnantajat edes katso koulutusta vaan persoonaa ja taitoja

Vierailija
11/13 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkistakaapa tietonne.

Vierailija
12/13 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että toll akoulutuksella ei pääse brassailemaan missään, eli heikolta näyttää moneltakin kantilta katsottuna.

Kannattaa varmasti pyrkiä yritykseen ja tehtävään, jossa selkeästi arvostetaan persoonaa ja ihmistä.

Persoonan ja ihmisen merkitys on joissain tehtä'vissä tärkeämpi kuin koulutus.

Tehtävät ovat toki erilaisia kuin niissä tehtävissä joissa arvostetaan koulutusta.

Jos siis olet järjestelmällinen tunnollinen j aennekaikkea sosiaalinen aj keskustelutaitoinen, sekä asioita eteenpäin potkiva ja aktiivinen, niin voit yrittää löytää tehtävän, jossa persoona ratkaisee. Silloin voit mahdollisesti menestyä hyvin.

Jos taas olet ns. nyhverö, eikä "katu-uskottavuutta ja ns. munaa" löydy pitää hakeutua koulutustaan vastaavaan hommaan eli sinne kaupan kassalle ja kopiointi hommiin.

Vierailija
13/13 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen ollut nyt muutamassa haastattelussa. Hakijoita on aina ollut 200-300, koulutukseltaan haastattelijoiden mukaan ihan jonkun kurssin käyneestä maistereihin saakka. Ja kaikki merkonomit ja tradenomit siinä seassa. Palkkahaitari (alkupalkka) 1600 vähän yli 2000 euroon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan