Onko kukaan ostanut Tradera:sta tai eBay:sta
ja millä menestyksellä? Tradera on ruotsalaisten huutis - jossa on paljon parempia ja edullisempia juttuja.
Jos olet ostanut, miten kaupat järjestyivät ja oliko helppoa vai monimutkaista? Olitko tyytyväinen kauppoihisi? Miten käytännössä piti menetelllä?
Olen tässä pähkäillyt kun haluaisin huutaa pari juttua, mutta kun ei ole yhtään kokemusta kansainvälisestä kaupankäynnistä...
Kiitos jos jaat kokemuksesi tänne :o)
Kommentit (25)
Traderaa olen vilkuillut, mutta vielä en ole viitsinyt rekisteröityä.
Kannattaapi sit etukäteen rekisteröityä ainakin Paypaliin niin ei tule viivytysongelmia jos haluaa huutaa jotain :)
Jenkkien ja Britannian ebaysta. Ei koskaan mitään ongelmia. Maksua varten tarvitset luonnollisesti luottokortin.
kipoille helposti 20 euroa. Muuten ei ole ollut mitään onkelmia.
huutonetissä olen jotain kolmesataa kauppaa tehnyt, mutta ei se oikein sytytä koskaan vaikka sitäkin on nyt muka paranneltu.
traderasta en ole itse ostanut, mutta isäni on ja hyvin on pelannut sekin.
mutta ihmisiähän nuo kaikki myyjätkin ovat näissä nettihuutokaupoissa, ja huonolla tuurilla tielle osuu joskus joku hankala tai epäluotettava tapaus.
ebaysta kokemusta joku 800 kauppaa, ja olen ertittäin tyytväinen ja kaupat on toiminut hienosti.
enimmäkseen briteistä ostan siellä, jokunen kauppa tehty jenkeistä, saksasta, belgiasta ja irlannista.
rohkeasti vaan ostelemaan, tosin siihen voi helposti jäädä koukkuun ;)
paypal maksutapana, annos maalaisjärkeä ja asiallista käytöstä, kysele mielellään etukäteen tietoja, tarkista aina postikulut suomen etukäteen ja katselee myyjän palautehistoriaa, niin hyvin menee.
Mitä tavaroita ostatte? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Keräättekö jotain erityistä vai ostatteko vain tarpeeseen? Ts. onko teillä jonkun alan harrastus vai miten olette ehtineet ostaa niin monia kertoja?
Lastenvaatteita lähinnä merkki-sellaisia, en muuta. Noin 400 kauppaa takanapäin.
ja jotain tiettyjä "in"-leluja, joita ei Suomesta saa. (Esim. Salama McQueen -pikkuautot ihan pilkkahinnalla verrattuna kotimaan 6 €/kpl)
että ihan mielenkiinnosta aluksi lähdin jotain erikoisempaa hakemaan,
ja nykyään sitä vaan on huomannut että sieltä ebaysta tulle aina ensimmäisenä katsottua kun tulee mieleen että tarvitsee jotain.
kun siellä on tarjontaa maasta taivaisiin, ja hinnat edulllisia yleensä myös (tietysti erikoistavarasta saa maksaa).
suurin osa tavaroista on uusia tai hyväkuntoisia, ja tulee paljon edullisemmaksi kuin hakea kaupasta, tai niitä ei ededs löydy kaupoista. plus mun mielestä on kivempi hoitaa ostokset koneen äärellä nopeasti sen sijaan että juokisin kaupoissa.
ostelen vaatteita, kenkiä, asusteita, laukkuja, joskus kosmetiikkaakin.
lapsille erilaisia leluja, ja erikoisempia tavaroita ja tarvikkeita lapsille.
joskus jotain elektroniikkaa tms kun mies kaipaa jotain, kaikenlaisia johtoja ja lisätarvikkeita kameroihin, pelikonsoleihin jne.
jotain sisustustavaroita ja designtuotteita joskus.
jotain keräilytuotteitakin olen hankkinut sieltä.
yms yms jne.
eli siihen jää joskus koukkuun tosi pahasti ;)
Mitä tavaroita ostatte? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Keräättekö jotain erityistä vai ostatteko vain tarpeeseen? Ts. onko teillä jonkun alan harrastus vai miten olette ehtineet ostaa niin monia kertoja?
Ensin pidän lapsillani sen muutaman kuukauden minkä menee päälle. Nytkin mulla huutiksessa yli 100 kohdetta ebay-ostoksia. Aina ei ihan mene päälle lainkaan, kun nuo kokonumerot ei ihan aina täsmää siihen mitä kokoa kuvittelin huutavani. Ebayssa kun myydään ikätiedoilla vaatteet. Tai lapsi ei suostu pistämään päälleen tai on jäänyt kaapin perukoille (ostelen ihan liikaa). Joskus ostan tahallani, kun kokoan samalta myyjältä postikulujen vuoksi pakettia, niin ihan vääränkokoista, jonka laitan heti myyntiin. Saan sillä voitolla hieman katettua kalliita postikuluja. Olen tullut siihen tulokseen, että ei ainakaan brittien ebaysta ostettaessa tulisi voittoa jos ryhtyisi oikeasti trokaamaan. Olen kyllä harkinnut, mutta ei näytä olevan sen vaivan väärtti, kun laskee vähän mahdollisia katteita.
Useat myyvät eteenpäin Suomen huutiksessa..
ja siksi juuri minulla (5/9) on mennytkin maku huutikseen ja näihin trokareihin.
itse ostelen vain omaan tarpeeseen, ja vuosien varrella nuo isot kauppaluvut on kertynyt.
tietysti jos ei itse osaa tai uskalla ostella ulkomailta ja on sitten huutonetissä valmis maksmaan tupla tai tripla hinnan siitä jollekin toiselle, niin mikäs siinä sitten.
joskus van mietityttää että mahtaako ne ollenkaan edes ymmärtää että esim sen saman hello kitty- laukun tai disney paidan saisi puoli-ilmaiseksi itse ulkomailta tilaamalla...
Useat myyvät eteenpäin Suomen huutiksessa.
Että pidin jonkin aikaa kirjaa ostoksista ja postikuluista (yli vuoden merkkasin ylös ihan kaikki ostokset ebaysta). Se miksi trokaaminen ei kannata on se, että postikulujen osuus ostoksista oli siinä 45% paikkeilla ostohinnan päälle. Eli vaatteet pitäisi saada huutonetissä myytyä lähes tuplahintaan ebayn hintaan nähden, että edes tulisi postikulut katettua! Niin halvalla ei vaatetta ebaysta saa, että tuollainen voitto huutonetissä varmasti toteutuisi.
terv. tuo aiempi huutonetmyyjä
Jenkkien ja Britannian ebaysta. Ei koskaan mitään ongelmia. Maksua varten tarvitset luonnollisesti luottokortin.
Kerran jäi tavara tulematta ja myyjä katosi mutta sain rahat takaisin Paypaliltä. Olen käyttänyt jo vuosia, siinähän niitä kauppoja kertyy. Enimmäkseen vaatetta, lapsille ja minulle. Käytän Jenkkien, Brittien ja Saksan kauppoja. Luottokorttia ei muuten enää nykyisin tarvita Ebaystä ostamiseen, onnistuu ihan laittamalla rahaa Paypal-tilille!
hiukka enempi kuin vaan postikulut saa katettua kun kattelee ja vertailee näitäkin esim:
http://www.huuto.net/fi/showlist.php3?status=N&sellstyle=K&stype=A&tits…
http://clothes.shop.ebay.co.uk/items/Womens-Bags__hello-kitty-bag?_trkp…
tai
http://www.huuto.net/fi/showlist.php3?tits=guess+laukku&status=N&sellst…
http://search.ebay.com/search/search.dll?from=R40&_trksid=m37.l1313&sat…
jne
eli kyllä se nyt vaan on mun mielestä tyhmiltä rahat pois mentaliteettia. mutta niinhän se aina menee. elämä on.
ja tää palsta jotenkin sensuroi ne linkit huutonettiin jotka laitoin...? ihme touhua.
no, joka tapauksessa voi vertailla kun hakee huutonetistä sanoilla "hello kitty laukku" tai "guess laukku"
Nyt oli ihan laillisesta tavarasta kyse tuossa 45%:ssa. Ainahan laiton toiminta on tuottavaa, jos ei kiinni jää.
ja tää palsta jotenkin sensuroi ne linkit huutonettiin jotka laitoin...? ihme touhua.
no, joka tapauksessa voi vertailla kun hakee huutonetistä sanoilla "hello kitty laukku" tai "guess laukku"
Piraattien maahantuonti on laitonta ja jos ne sattuu jäämään tullin haaveihin niin tavarat jää sinne ja pahimmassa tapauksessa sakkoja päälle. Guessienkään aitouteen en aina luottaisi, vaikka tosin niitä saa kyllä Jenkeistä aitojakin halvalla.
ja kaikki muut paitsi sinä myyvät huutonetissä trokattuja piraatteja?
vähän ontuu tuo sun logiikka nyt...
btw. nuo ihan "aidotkin" guessit sun muut valmistetaan kyllä iha kiinassa yms halpatyövoimamaissa.
No kuka hullu nyt piraatteja ostaa! Saa kärsiäkin nahoissaan.
Nyt oli ihan laillisesta tavarasta kyse tuossa 45%:ssa. Ainahan laiton toiminta on tuottavaa, jos ei kiinni jää.
enimmäkseen kyllä uusia, osta heti tuotteita ja vain jos postikulut Suomeen mainittu(ja ei ylihinnoiteltu). Hyvin on toiminut ja tavarat tullet nopeasti.