Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana lomamatkalle

Vierailija
25.02.2009 |

Mitä kaikkea kannattaa ottaa huomioon?

Lähdemme viikoksi egyptiin ja silloin on 23rv. Onko teillä kokemuksia ja/tai hyviä vinkkejä mitä kannattaa ottaa huomioon matkalla?

Kiitos jo etukäteen kaikille vastaajille.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkoille ylipäätään raskaana, ja vielä Egyptiin?

Vierailija
22/31 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

he ovat tottunee paikalliseen hygienia tasoon jne.

Suomalainen ei.

Ihan vapaasti voi mennä mutta ei pidä tulla sitten itkemään jos käy hassusti. Vastahan oli raskaana olevalla suomalaisnaisella ongelmia Dubaissa??? muistaakseni lapsi syntyi ennen aikojaan ja kuoli....

Mutta kukin punnitsee riskit ja hyödyt itse....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkan vielä sen verran että kun kerroin aiemmassa viestissä tuttavapariskunnastani, he olivat nimenomaan varautuneet matkaan ihan asianmukaisesti (mh-bakteerit) ja välttivät kyllä jäitä lasissa ym ym. ovat kokeneita matkaajia, joten tietävät kyllä nämä asiat. eli omasta varovaisuudesta huolimatta on riski saada vaarallinenkin vatsapöpö, johtuen juuri siitä että egyptissä hygieniataso on aivan toista luokka kuin meillä, myös hotelleissa, ei vain katukeittiöissä. jos välttyy vatsapöpöiltä on silloin oman järkevän toiminnan lisäksi ollut vielä hyvää tuuriakin matkassa..

t:21

Vierailija
24/31 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka raskaanaollessa matkustelenkin .... kohteina tosin Euroopan maat esim. Englanti, Italia, Ranska ja Espanja. Kivempaa lomaa, kun saa syödä melkein mitä vaan ja rentoutua.

Vierailija
25/31 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä itse ja lääkäri ovat raskautesi parhaat asiantuntijat. Itse en lähtisi, tai oikeammin minulla on matkustuskielto rv 24 jälkeen aiemman raskauden komplikaatioiden takia. Ja miten matkustaisinkaan kun äitipolikäynnit ovat viikottain tuohon aikaan. Lisäksi lääkärin mielipide oli juuri tuo erikoissairaanhoidon tarve, jos jotain sattuisi. Suomessa noilla viikoilla on jotain tehtävissä. Aiemmilla viikoilla on turvallista siinä mielessä, että vauvan henki ei ainakaan ole enää vaarassa, koska mitään ei olisi tehtävissä Suomessakaan alle 24viikkoisella. Itse olen matkustanut rv 18-20, ja silloin kaikki oli ok, myös oma olotila oli hyvä.

Vierailija
26/31 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että oikein "todella kokenut maailmanmatkaaja"...

Jos olisit, ei sulla varmaan olisi mitään tarvetta korostaa asiaa noin.

Ei se että on matkustanut paljon vielä tarkoita että ymmärtää mitään. Ei ainakaan tässä tapauksessa :D

Vai että Egypti hyvin kaukana todellisista kehitysmaista - no ei ainakaan hygieniatasonsa ja bakteerikantansa suhteen. Sehän on yksi niitä varmimpia paikkoja hankkia pöpöjä.

siellä Egyptissähän paikalliset naiset eivät ole ikinä raskaana ja jos ovat niin saavat vaan keskenmenoja, niinkö...?

Ap, älä oikeasti välitä näistä hysteerikoista. Itse matkustin kummassakin raskaudessa reippaasti, rv 24-25 olin niinkin kamalissa kehitysmaissa kuin Indonesia ja Intia!! Vaviskaa av-mammat!!

Mutta tosissaan: lennoille kannattaa ostaa kunnon tukisukat/tukisukkahousut. Ja sellainen käsidesipullo on hyvä pitää aina laukussa, oli sitten raskaana tai ei. Katukeittiöistä ei välttämättä kannata ostaa ruokaa, muutenkin raskaana ollessa matkailuun ja matkalla ruokailuun pätee ihan tasan tarkkaan samat varotoimet joita kannattaa noudattaa ei-raskaana ollessakin.

Itse todella kokeneena maailmanmatkaajana välttäisin raskaana ollessa todellisia kehitysmaita (Egypti on niistä hyvin kaukana) sekä malaria-alueita.

Toki Egypti kuulostaa pelottavalta sellaiselle joka raskausaikana ei uskalla naapurikylää kauemmas matkustaa pelkojensa takia. Suotakoon se heille, mutta nauti sinä ap täysillä siitä että pääset matkustamaan!

Matkakohteessasi ei ole mitään vikaa, ap. Hyvää matkaa!!!

Vierailija
27/31 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä tuon kommentin kirjoittaja ole kokenutta maailmanmatkaajaa nähnytkään =) juuri tuo kommentti paljastaa sen; "siellä Egyptissähän paikalliset naiset eivät ole ikinä raskaana ja jos ovat niin saavat vaan keskenmenoja, niinkö...?"

tällä samalla logiikalla tämä kyseinen matkaaja varmaankin juo sitten kohdemaassa vettä suoraan hanasta koska; kyllä egyptiläisetkin sitä hanavettä juovat ja ihan terveinä pysyvät, että repikää siitä..!

ap, kyllä aikamoisen riskin otat jos/kun egyptiin raskaana lähdet, mutta toivotan sinulle hyvää matkaa ja toivottavasti kaikki menee hyvin..

Vierailija
28/31 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tunteita nämä kommentit sinussa herättivät?

Vierailija
29/31 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuoli useita turisteja? EN lähtisi sinne, vaikka en raskaana olekaan:(

Moni tuttuni on siellä käynyt, eikä yksikään kehunut paikkaa.

Vierailija
30/31 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni kanssa sukellusmatkalla. Asuimme 5 tähden hotellissa ja söimme vain hotellissa ja korkeampitasoisissa ravintoloissa, käytimme litratolkulla käsidesiä ja noudatimme utenkin muäärimmäistä varovaisuutta syömisien suhteen. Söimme myös mahahappobakteereita ennen matkaa ja sen aikana. Silti saimme molemmat mahamme sekaisin. Ei tullut varsinaista vatsatautia, mutta kyllä mahat olivat sen verran ripulilla, että paikallisia lääkkeitä oli pakko syödä. Eli eivät ne mahahappobakteerit kyllä paljoa auta, maan bakteerikanta on vaan niin erilainen, että paikalliset lääkkeet on pakko ottaa käyttöön, jos ja kun maha menee sekaisin.

Vierailija
31/31 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap vihdoinkin vastaamassa..

Kiitos kaikille kommentin lähettäneille.

Nyt on ihana loma takanapäin. Neljän hengen porukalla lomailimme viikon sharm el sheikissä, kaikki meni loistavasti. Aurinkoa riitti ja suoraan omalta parvekkeelta päästiin altaalle auringon ottoon..

Kun vaan muisti käsidesin, opas suositteli käyttämään aina rahojen käsittelyn jälkeen-rahat siellä tosi likaisia. Ja juoda piti myös paljon. Syötiin aamupalat aina hotellilla ja illalla jossain muualla.