Varasin juuri ajan raskaudenkeskeytykseen...
pää ihan tyhjä, vaikka tiedän, että tämä on paras vaihtoehto huonoista vaihtoehdoista.
Kommentit (31)
niistä muslimifundamentalisteista jotka kirkuu mielenosoituksissa lähi-idässä...
sanottakoon nyt vielä kerran että itselläni ehkäisy petti, suhde lapsen isän kanssa ei tullut kysymykseen ja ennen kaikkea HALUAN TARJOTA HYVÄN ELÄMÄN JO OLEMASSA OLEVILLE LAPSILLENI. Olen väsynyt kahden lapsen yh, mitä tästä olisi tullut kolmen kanssa.
..on Suomessa lain mukaan oikeus päättää omasta itsestään, elämästään ja kropastaan. Ihan turha huudella ketään murhaajaksi. Et varmaan sinäkään niin puhtoinen ole, että olisi varaa muita moralisoida. Pitäisi olla onnellinen , että saa olla sellaisissa olosuhteissa, että on vaihtoehtoja. Nainen saa käydä töissä, tai olla kotona.. saa hankkia lapsia tai olla hankkimatta. Tai tehdä vaikeitakin päätöksiä virheiden sattuessa. Kukaan ei ole virheetön.
rv 7+ pari vuotta sitten. Sain toksoplasmoositartunnan kissanpennuistamme ja kävin lääkkeellisessä keskeytyksessä aluesairaalassamme. Varasin ajan omalääkärin kautta, gyne tutki ultralla tilanteen ja antoi muutaman pillerin syötäväksi ja lähetti kotiin. Yöllä heräsin menkkamaiseen vatsakipuun ja aloin samalla vuotaa verta. Itkin itkemistäni, mutta yritin pysyä vahvana. Seuraavana aamuna menin sairaalaan ja minulle laitettiin 3 tablettia emättimeen. Siirryin lepäämään ja odottamaan lopullista keskeytystä vuoteeseen. Hoitaja kävi välillä katsomassa ja antamassa kipulääkettä. Sain nukuttuakin jonkin verran. Iltapäivällä kävin vielä tarkistuksessa gynellä ja pääsin särkylääkereseptin kanssa kotiin. Sain 3 päivää sairaslomaa ja sinä aikana vuotokin loppui. Olin ajatellut keskeytystä paljon kivuliaammaksi, mutta loppujen lopuksi pääsin helpolla, henkinen puoli korjaantuikin sitten hitaammin.
Olen kuitenkin tyytyväinen ratkaisuuni eikä kenelläkään ole siihen mitään sanottavaa. Nyt odotan onnellisesti esikoiseni syntymää keväälle, enkä usein edes ajattele keskeytystä.
Äidin ja sikiön intressit ovat ristiriidassa, kumman etu on tärkeämpi? No, laissa on ongelma ratkottu näppärästi asettamalla ihmisarvolle ja -oikeuksille ikäraja (12 raskausviikkoa). Mutta kaikkihan me tiedämme, että ikärajat ovat sattumanvaraisia, määrittelykysymyksiä, ja aivan liian heppoinen peruste oikeuttaa ihmiselämän terminointi.
Voi kunpa ihmiset MIETTISIVÄT seurauksia ennenkuin harrastavat umpimähkään seksiä ties kenen kanssa.
Minusta se on jokaisen oma asia ja päätös. Monille vastustajille on vain vaikea mennä tähän epätoivoiseen asemaan ja ymmärtää toisen ratkaisu.
Tunteeton on varmaan kuitenkin se, joka ei pysty ymmärtämään miksi raskauden keskeytys on joillekin paras/ainoa vaihtoehto.
Siskoni teki abortin varhaisilla viikoilla, kun ultrassa kävi ilmi lapsen vakava kehityshäiriö (elinkelvoton kun puuttui mm. puolet aivoista ja munuaiset). Ihan naimisissa olivat lapsen isän kanssa (ja ovat edelleen, nyt kahden lapsen vanhempia).
Voi kunpa ihmiset MIETTISIVÄT seurauksia ennenkuin harrastavat umpimähkään seksiä ties kenen kanssa.
murhaaja -huudot tai pieni sydän sykkii nyyhkytkään ovat paras tapa yrittää vaikuttaa jonkun päätökseen, jos vaikuttaa halutaan. Abortin tekemättä jättämiselle on mielestäni ihan järkisyitäkin. Yksi sellainen on itsensä säästäminen loppuelämän itsesyytöksiltä ja syyllistämiseltä. Se muisto kun ei selittelemälle mene pois vaan jää ainaiseksi mieleen.
Minä ainakin toivoisin, että ihmiset syvällisesti harkitsisivat useampaan kertaan ennen kuin hankkisivat keskeytyksen. Tiedän ihmisiä jotka ovat tarkoituksellisesti hankkineet lapsen vain muutama vuosi abortin jälkeen. Tiedän myös toisen vahinkoraskauden kokeneita jotka ovat päätyneet pitämään sen toisen lapsen, koska se abortti oli niin rankka. Väistämättä tulee mieleen, että oliko se keskeytys ihan pakollisen pakollinen, ns. aikuisten oikeesti. Minua ei ainakaan kauheasti kiinnosta naiset tai miehetkään jotka sitten loppuelämänsä viettävät syntymättömän ja abortoidun sikiön "syntymä"- eli muistelupäiviä joka vuosi.
Siskoni teki abortin varhaisilla viikoilla, kun ultrassa kävi ilmi lapsen vakava kehityshäiriö (elinkelvoton kun puuttui mm. puolet aivoista ja munuaiset). Ihan naimisissa olivat lapsen isän kanssa (ja ovat edelleen, nyt kahden lapsen vanhempia).
t: 3
kirjoittavalle aborttiin päätyneelle on sattunut ehkäisyn pettäminen. Ehkäisymenetelmien luotettavuus ei voi olla lähelläkään sitä, mitä niille valmistajat ilmoittavat. Se on täysin mahdotonta, kun niin paljon kuitenkin noita vahinkoja sattuu.
Käytti meinana minua hyäksi kun olin lapsi. Enkä ollut edes ainoa hyväksikäytetty :(