Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karppaajia paikalla?

Vierailija
25.02.2009 |

Olisin kiinnostunut siitä, mutta en oikeen tiedä mistä aloittaisin. Jotakin olen yrittänyt lukea netistä mutta en oikeen päässyt jyvälle että mitä kaikkea saa syödä ja kuinka paljon?

Jos jollakin olisi aikaa niin valaiskaa vähän kiitos :)

Ja sinä joka karppaat niin suunnitteletko viikoksi eteenpäin ruuat ja minkälainen on esimerkkipäivän syömiset?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mita siitä seuraa jos saa liikaa proteiinia. Ja kuinka paljon yli gramma per painokilo on ehdottomasti liikaa ja terveydelle haitallista?

Vierailija
22/30 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos protskua on liikaa, liika proteiini muuttuu kropassa ureaksi joka on käsiteltävä oli siellä vettä tahi ei.

mutta voinko mä karpata ollenkaan ellen kuluta tosi suuria määriä lihaa, kalaa ja kananmunia ? siis onko se tavallaan se ydinjuttu koko hommassa ? eli jollen mä halua paljoakaan protskua kuluttaa niin onko koko karppaus unohdettava vai voisinko nostaa kasvisten määrää tavallaan proteiinin kustannuksella ? jos kuitenkin jätän kaikki ns. huonot hiilarit pois.

Jos jätät huonot hiilarit pois, sehän on loistavaa! Mikä se ongelma siis on? Kuvitteletko, että saat tällä hetkellä niistä huonoista hiilareista jotain sellaista minkä voit korvata vain ylettömällä lihansyönnillä jos jätät huonot hh:t pois? Ei oiken täsmää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen vaan ilman eikä mitään sen tilalle vai?

Vierailija
24/30 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeile ilman niin huomaat, että hyvä tulee.

Vierailija
25/30 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei todellakaan tarvitse mitään jauhoja.. Parempia tulee ilman... Vaikka ei edes karppais ;)

MAusteita ja sipulia vaan tarpeeksi.. Täytteeksi kasviksia tai sulatejuustoa sinne murekkeeseen NAM!!!

Vierailija
26/30 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten en osaa sanoa miten se haitta näkyy. Itse en ole vielä huomannut mitään muuta kuin että joskus on "tukkoinen" olo. Ei ole sellainen ähky kun on syönyt liikaa mutta jotenkin tuntuu silti että ruoansulatus on tukossa. Käsittääkseni paljon liikkuva, varsinkin lihaskuntoliikuntaa harrastava voi käyttää ja jopa tarvitsee enemmän proteiinia kuin vähemmän liikkuva, siitähän ne lihakset saavat rakennusainetta

Ihan mielenkiinnosta: onko sinulla ilmennyt jotakin terveysongelmia, jos kerran proteiinista on haittaa? Urheiletko? Kuinka kauan olet syönyt näin?

Itse en syö noin paljon rahkaa enkä maitoa/piimää, mutta muuten samansuuntaisesti. Mitähän minulla on nyt odotettavissa? Liikun itse melko paljon, noin 4 tunnin-kahden tunnin juoksu- tai hiihtolenkkiä viikossa + lihaskuntojumppaa kotona. Vaikuttaakohan se asiaan?

Tai voisiko joku muu proteiiniasiantuntija vastata?

Vierailija
27/30 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi aiheuttaa munuaisille ongelmia, koska proteiinissa tai siis aminohapoissa on typpeä, jonka munuaiset joutuu poistamaan.

Vierailija
28/30 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne näkyy? Miten ne voi tunnistaa?

voi aiheuttaa munuaisille ongelmia, koska proteiinissa tai siis aminohapoissa on typpeä, jonka munuaiset joutuu poistamaan.

Mulla repesi kerran lihas, ja lääkäri kertoi että siitä on tihkunut ympäröiviin kudoksiin jotain, joka turvotti raajan ihan palloksi. Lääkäri käski silloin juoda monta litraa vettä päivässä parin päivän ajan, ettei munuaiset kärsi.

Kuka tietää munuaisista?

Itse syön aika vähän hiilareita ja suht paljon proteiinia - mutta miten voi olla varma haitoista? Kun useimmat suomalaiset kuulemma saavat pikemminkin liian vähän proteiinia ravinnostaan eikä siksi painonhallinta onnistu... Hankalaa!

Kommentoikaa asiantuntijat!

Vierailija
29/30 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalainen ruokavalio on aika proteiinipitoinen joten en kyllä usko että suurin osa ihmisistä ei saisi tarpeeksi. googletin nopsaan ja tässä yksi juttu:

Knight's findings on high-protein diets are published in the March 18 edition of Annals of Internal Medicine. It's the latest chapter in the ongoing Nurses Health Study, which has already documented that frequent meat consumption may increase risk of colon cancer.

The women studied were questioned about their consumption of meat and other foods, and other health risks were also evaluated. They were tracked for 11 years, and researchers found that those with mild kidney problems who ate a high-protein diet --- especially protein from meat -- had a faster loss in function. No such association was noted among women with these kidney problems who got most of their protein from dairy foods. However, high meat consumption didn't seem to exacerbate problems in those with healthy kidneys.

"We saw a significantly measurable association in those consuming about 1.3 grams of animal protein for each kilo of body weight," Knight tells WebMD. "That level is not as high as the protein you get from animal sources in the Atkins diet. So clearly a person who is undertaking a high-protein diet such as Atkins should have a kidney function test and carefully be monitored while following this diet."

Vierailija
30/30 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diets which are high in meat proteins, such as the increasingly popular high-protein, low carbohydrate Atkins diet, could overload the kidneys, they say.

People on diets such as the Atkins, said to be followed by stars such as Brad Pitt and Jennifer Anniston and Geri Halliwell, are allowed to eat unlimited meat, eggs, fish and shellfish.

But they can only eat small amounts of carbohydrates such as bread, potatoes and pasta.

People who are thinking of trying one of these diets should go to their GP

Elizabeth Ward, British Kidney Patient Association

Nutritionists have already expressed concern that such diets, which can also be high in fats, can cause long-term health problems including raised cholesterol levels.