Nyt alkaa viimeinen yritys pelastaa avioliitto!
Yritän olla niin hyvä puoliso kuin suinkin mahdollista. Antakaa vinkkejä! Etenkin miten välttää marttyyrius.
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 12:39"]
Kiitos tosi paljon aiheeseen paneutuneista viesteistä! Mies panosti aluksi suhteeseen tosi paljon minua enemmän siksi, etten nuorena ollut varma, haluanko edes olla suhteessa ja olin todella hankala. Olin tullut juuri jätetyksi ennen suhteen alkua ja ennestään ihmissuhteissa heikko itsetuntoni oli ihan maassa. Ap
[/quote]
Voimia ja toivoa sinulle, hyvä ap :) Hienoa kun kuitenkin tiedostat, että mistä asian taustalla on sinulla henkilökohtaisesti kyse, vaikka ei taatusti helppoa olekaan. Nuo kokemukset ja tilanteet, joista kerroit, ovat juuri sopivaa ja tärkeää materiaalia parineuvontaan tai -terapiaan - voit mennä yksinkin tuonne minun ja joidenkin muidenkin suosittelemaan Perheasiain neuvottelukeskukseen; jo puhuminen ja jakaminen usein helpottavat :) http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/40D5B401E55B1785C225748000449ACD?OpenDocument&lang=FI
Tee miehellesi voileipiä, ruokaa tms. Alkaa palautua aika pian ja hyvä alkaa kiertää.
Ap, myös kunnilla on parisuhdeterapiaa, esim. Helsingissä perheneuvoloiden alaisuudessa. Kannattaa ehdottomasti mennä! Tosin sekä kaupunkien että seurakuntien parisuhdeterapiaan on pitkät jonot, voi kestää monta kk saada eka aika, mutta sitten tapaamisia on viikottain niin kauan kuin terapeutti näkee tarpeelliseksi. Me olimme miehen kanssa muutama vuosi sitten puolisen vuotta terapiassa, ja se kyllä ehdottomasti kannatti. Terapeutti oli erinomainen, osasi sivullisena ja parisuhteita varmaan kolme vuosikymmentä käsitelleenä kysyä aivan olennaisia kysymyksiä siitä, miten käsittelemme ristiriitoja ja millaisia rooleja olemme oppineet miehen ja vaimon elämästä kotoa.
Parisuhdeterapiaan VOI MENNÄ YKSINKIN!!! Jos et saa miestä heti mukaan, mene yksin. Terapeutti osaa auttaa sinua työstäämään asioita. Ja veikkaan, että miehesi tulee kyllä aika pian mukaan tapaamisiin, kun käy uteliaaksi ja haluaa kuulla, mitä keskustelette.
Sitä paitsi, miehesi asenne on typerä. Se, että hän on joskus nähnyt vaivaa suhteenne eteen sinua enemmän ei auta nyt pätkääkään. Sama kun sanoisi, että vastahan mä vuosi sitten asperiinin otin, kyllä sen pitöä nyt auttaa päänsärkyyn. Kysy mieheltäsi, haluaako hän, että perheenne hajoaa juuri nyt, kun teillä on pieni vauva. Tuo on se maailman raukkamaisin ja typerin hetki luovuttaa, kun elätte vielä ns. poikkeustilaa. Kaikki on jo vuoden päästä aivan toisella mallilla, jos siihen jaksaa uskoa ja yrittää tehdä töitä tilanteen kohenemiseksi.
No ei miehen asenne se ole, ettei hän mitään yritä. Kaipaa vain näyttöä siitä, että minäkin joskus yritän vähän enemmän. Voi myös olla, ettei mies oikeasti olekaan tällä hetkellä yhtä tyytymätön. Muutama vuosi sitten mies harkitsi eroa, tai ainakin sanoi niin. En usko, että nyt lähdetään terapiaan hakeutumaan. Tuo oma meditointi voisi olla tosi hyvä juttu sekin. Tarvitsen sitä ennen kaikkea siihen, etten alkaisi paisutella negatiivisia asioita. Ap
Mulle ei myöskään ole lainkaan epäselvää, mitä mies multa toivoisi. Mutta tosiaan, jos minä pystyn ne toiveet täyttämään ja mies ei minun vastaavia toiveitani, niin huonosti menee. Tässä taas näkyy taipumukseni negatiiviseen ajatteluun. Yhtä hyvin voisin ajatella, että jos minä pystyn, pystyy ja haluaa mieskin. Ap
Hei, ehkä voit saada tukea, rohkaisua tai näkökulmia tästä mielestäni tosi hyvästä ohjelmasarjasta Parisuhteen palikat: tässä linkki ohjelma-arkistoon, josta voit selata ja kuunnella aiheita ja ohjelmia (ilman rekisteröitymistä) http://www.radiodei.fi/?sid=89&subgroup=ID125
Marian ja Joosefin parisuhde :D ap
Niin tahtoo sanoa, että tuskin saan hirveästi vinkkejä kristillisistä lähteistä siihen ongelmaan, että haluaisin enemmän ja rajumpaa seksiä kuin mies. Kristillinen ajattelu avioliitosta pohjaa siihen, että nainen on miehensä alamainen. Eikö? Kiitos silti linkeistä, uskon tarkoituksenne olevan vilpitön halu auttaa. Ap
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 13:42"]
Niin tahtoo sanoa, että tuskin saan hirveästi vinkkejä kristillisistä lähteistä siihen ongelmaan, että haluaisin enemmän ja rajumpaa seksiä kuin mies. Kristillinen ajattelu avioliitosta pohjaa siihen, että nainen on miehensä alamainen. Eikö? Kiitos silti linkeistä, uskon tarkoituksenne olevan vilpitön halu auttaa. Ap
[/quote]
HÖPÖHÖPÖ :) Kuule, tiesitkö että sun käsityksesi on oikeastaan aika yksipuolisia? Nykyään (ja on ollut jo pitkään) kristillisen ajattelun ja uskon piirissä on todella monenlaista ja värikästä suuntausta jos jonkinlaista. Seksuaalisuuteen ja seksiinkin moni suhtautuu varsin luontevasti - näin ainakin oman kokemukseni mukaan. Itse lukeudun ilman muuta tuollaisiin kristittyihin.
Tuskin seksi on teidän suhteessa ainoa asia tai ongelma, joten aivan varmasti voisit itse asiassa löytää paljon rohkaisevia ja voimaa sekä toivoa antavia ajatuksia/asenteita noista saamistasi ns. kristillisitä linkeistä ja ajatuksista. On vain kyse siitä, että annat mahdollisuuden :) Että et sulkeudu, vaan avaudut vähäsen. Rakas AP, on kyse siitä mahdollisuudesta, että jokin sinua ja elämäntilannettasi suurempi, sinua äärettömän paljon rakastava Persoona voisi tulla sinullekin todelliseksi - että voisit kokea Hänen rakkauttaan, anteeksiantoaan ja uutta luovaa, parantavaa voimaa :) Se on mahdollista sinunkin elämässäsi, koska Jumalan, Kristuksen puolelta kaikki on valmista: Hän olisi valmis rakastamaan, auttamaan, parantamaan ja armahtamaan sinua - sinun ei tarvitsisi mitään muuta kuin antaa lupa, tämän pienen videon sanat voivat auttaa sinua "avaamaan sydämesi", kuten joku viisas on kuvaillut: http://vod.tv7.fi/vod/pelastusrukous/pelastusrukous-002-w.MP4
KUINKA TOI ENTISEN AVIOMENI TAKAISIN LOITSUJEN LAUTAJAN {PRIEST ADU} JA HÄNEN RAKKAUDEN UUDISTAMISLOITSUNSA AVULLA 7 PÄIVÄN SISÄLLÄ. LÄHETÄ HÄNELLE SÄHKÖPOSTI OSOITTEESEEN (PRIESTADU@GMAIL.COM)
Kiitos tosi paljon aiheeseen paneutuneista viesteistä! Mies panosti aluksi suhteeseen tosi paljon minua enemmän siksi, etten nuorena ollut varma, haluanko edes olla suhteessa ja olin todella hankala. Olin tullut juuri jätetyksi ennen suhteen alkua ja ennestään ihmissuhteissa heikko itsetuntoni oli ihan maassa. Ap