Olenko ainoa, jota koirat ei miellytä ja hellyytä pätkääkään?
Kommentit (36)
ja miksi ne ihmiset joilla on koiria eivät pidä niitä kiinni? eikös jo laki käske pitää ne kiinni? kaikki eivät pidä koirista ja itse ainakin pelästyn jos irtonainen koira tulee vastaan ilman omistajaa.
pidän silti lapsista itselläni on 3 kpl ja 4:jäs tulossa, niin ja on meillä myös 2 kissaa että mikään eläintenvihaaja en ole. koirat ei vaan miellytä.
Jolla ei myöskään lähde karva.
Eikä haiseiso koiralle, koska ei ole aluskarvaa ja iho erilainen kuin muilla roduilla.Ei hilseile. Suu ei haise, syö joka päivä sellaisen "tikun", joka estää hammaskiven.
On niin ihana nuoliainen, pikku vesiäinen. ;)
haukkua tai vihata niitä. Enemmän vihaa tunnen näitä paikallisia pojankoltaisia kohtaan, joilla ei ole mitään kuria. Tekisi todellakin mieli monottaa niitä, mutta en tietenkään tee niin, koska se ei ole sallittua.
Minusta koirat on ällöttäviä. Etenkin, jos se haisee, hyppii, nuolee ja läähättää. Kaikista kamalimpia on sellaiset pienet piskit, jotka ovat rakkien sukua - niitä tekisi mieli potkaista.
Olen yhdestä koirasta vain elämäni aikana tykännyt. Se oli rottweiler. Siinä oli sellaista arvokkuutta, jota ei piskuisessa rakissa ole.
Kissat ovat kyllä kauniita ja kissanpennut suloisia, mutta en ikinä uskaltaisi ottaa kissaa syliin. Joskus olen yrittänyt hiukan silittää ja kissa on heti kääntynyt selälleen, napannut koko käteni ja alkanut raapia ja purra kättäni verille. Tähän kissan omistaja on vain sanonut: "Se vain leikkii!".
Sen sijaan lähes kaikki tuntemani koirat ovat rauhallisia, viisaita, sympaattisia ja niin inhimillisiä.
Koiraa ei ole lupa pitää taajama-alueella irti ja se ei näköjään vaan mene joidenkin kaaliin.
ja miksi ne ihmiset joilla on koiria eivät pidä niitä kiinni? eikös jo laki käske pitää ne kiinni? kaikki eivät pidä koirista ja itse ainakin pelästyn jos irtonainen koira tulee vastaan ilman omistajaa.
pidän silti lapsista itselläni on 3 kpl ja 4:jäs tulossa, niin ja on meillä myös 2 kissaa että mikään eläintenvihaaja en ole. koirat ei vaan miellytä.
Itse en pidä isoista koirista ollenkaan, pienistä pidän mutta en niin paljon että ottaisin omaksi.
Ymmärrän kyllä että joku pitää koirista tai kissoista, mutta niitä jotka ottavat jonkun hamsterin, kanin, rotan tai hiiren, niitä en kyllä ymmärrä? mitä helkutin iloa on sellasesta haisevasta häkissä olevasta pikku tuholaisesta?
Ihan oma lukunsa ovat ihmiset jotka ottavat kotiinsa käärmeen tai hämähäkin, hyi helkutti.
Jos valita pitää, niin toivottavasti naapurini harrastaa koiria eikä matelijoita.
Minä en pidä mistään eläimistä. Lapsista kyllä pidän (sitä kun niin innokkaasti rinnastettiin)
Miehen tyttären spanielista pidin aluksi. Tokikaan en missään tapauksessa koskettanut sitä. Mutta sitten se kusaisi meidän karvalankamatolle ja se siitä tykkäämisestä sitten.
Koiran haju riippuu hirvesti siitä, mitä sille syötetään ja tietysti myös terveydentilasta ja hampaista. Minustakin joissain koirissa on pahan rasvainen haju, ja kokemukseni mukaa tällainen koira on ruokittu halvalla markettikoiranmuonalla ja on muutenkin vähän sairas.
Meidän koirat sen sijaan ovat niin hyväntuoksuisia, että niitä ihan nuuskuttelee mielikseen. Ja se ihana nukkuvan koiran tuoksu, onko maailmassa mitään parempaa. Kun sellaisen vierestä herää tai menee sellaiseen huoneeseen ja hengittää syvään, ei maailmassa tunnu olevan mitään hätää, huolia tai murhetta.
jotka nostavat koiran perheessä jalustalle, lellivät ja pitävät vauvanaan. Meillä koirat ovat koiria koiran paikalla. Arvojärjestyksessä alimpana, ja tosiaan vain koiria. Enkä sitäpaitsi pidä kaikista koirista. Pienet räkyttävät lamppuharjat lähinnä ärsyttävät minua, koska ikävä kyllä niitä harvoin on koulutettu mitenkään. En kylläkään pidä kaikista lapsistakaan..
Kotona on kilpakoiria joten niiden kanssa on vähän sellainen työsuhde. Ei vietetä syntymäpäiviä eikä syötetä herkkuja. Lähinnä pienet pennut herättävät mahdottoman mussutuskohtauksen mutta isommat saa lähinnä taputukset hyvästä suorituksesta tms.
ja tosiaan, monet niistä haisevat melko kauhealle, eritoten märkinä. (Olen tosin allerginen, joten ehkä sekin herkistää). Mun mielestä koirissa ei myöskään ole mitään söpöä. Lammasmainen katse, kun omistaja käskyttää.
Kissat taas ovat suurimmaksi osaksi kivoja. Itsenäisempiä ja luontekkaampia.
Kissanhiekkalaatikko haisee kyllä pahalta, mutta otus itsessään ei.
Ihmiset ovat suurimmaksi osaksi ihan jees.
Mutta en tosiaan koiria vihaa saati monota niitä. Enhän potki ikäviä ihmisiäkään.
Mä en kanssa oikein jaksa koiria,karvoja joka paikassa ja just se haju ja kuolaus,ja kiva mennä johonkin kylään kun ensin koira pomppaa sua vasten kynnet ihoon painautuen,vie sulta vaatteet päältä ja alkaa nylkyttää jotain nallea=)
Sit kun pääset kahvipöytään niin koira istuu ja kuolaa sun pullaa=)Kavereitten koirilla tuntuu myös aina olevan mahat sekaisin ja yökaudet niitä juoksutetaan pihalla..ja koirien lääkärikäynit hirveen kalliita.Tykkään kyllä kaikista eläin pennuista,kissan ottaisin vaikka heti jos ei allergiaa olisi=/
olen huomannut että ihmiset jotka ei pidä koirista, ei siedä myöskään lapsia..
ehkä juuri ja juuri omiaan, mutta muiden jo liikaa
Kuka terve ihminen haluaa kumppanikseen omahyväisen, itseriittoisan, ylpeän eläimen, jota ei saa aina edes lähestyä tai se suunnilleen raapii naamasi verille???
Onhan kissakin jonkun toisen ihmisen tärkeä ystävä. Ihan kuten koira jollekin toiselle.
Kyllä minä ainakin enemmän kuulen sitä, kuinka jotkut vihaavat kissoja, etenkin jos joku maitsee, että hänellä on kissa, niin heti sanotaan suoraan, ettei pidä kissoista ja niistä voisi tehdä mieluummin rukkaset. Mutta koskaan en ole kuullut moista kommenttia, jos joku on mainnut oman koiransa.
Kyllä minun kokemuksen mukaan nimenomaan kissavihaajat ovat hyvin agressiivista sakkia. Etenkin ne, joilla on koira. Olen jopa kuullut yhden kehuvan, kuinka nuorena porukassa polttivat kissan hengiltä tai kuinka ampui kissan, kun kiipesi heidän pihansa puuhun....
Kuinka moni on kehunut tehneensä samanlaisia asioita toisen koiralle????