Varasin taas ajan yksityiseen ultraan, rv 15+4. Mutta hävettää mennä
kun olen jo pari kertaa tämän raskauden aikana käynyt. Huoli vaan kalvaa koko ajan mieltä, kun oireitä ei ole juuri mitään ollut. Mahaakaan ei ole tullut, vaikka 4. krt raskaana ollaan (1 myöhäinen keskenmeno takana).
Nyt lähes 2 kk:n paussi neuvoloissa ja julkisen puolen ultrissa - siksi siis marssin mehiläiseen. Lääkäri pitää varmaan kaupungin hysteerisimpänä odottajana.. :=/
Kommentit (13)
kannattaisi kysästä ens kerralla neuvolasta, et onko jotain millä pystyisit itse tarkkailemaan vaavin hyvinvointia.. aika kalliiksi se tulee, jos kokoajan mehiläisessä ravaa. ymmärrän kyllä huolen, eikä hävettäis itse mennä yksityiselle, jos on sellanen olo ja haluaa olla varma.
Kyllä se ymmärtää. Olen itsekin käynyt alkuraskauden ultrassa yksityisellä ja toisen kerran joskus viikolla 16, kun olin itse niin huonossa kunnossa, että rupesi jo huolestuttamaan sikiönkin hyvinvointi.
Kyllä ne Mehiläisessä mielellään sinua tutkii, kun siitä kerran maksatkin.
kannattaa miettiä sitä dopplerin kotiin hommaamista. kaveri oli hommannu sellasen ja ravannu lääkärissä kun eivät olleet isän kanssa kuullu sydänääniä.. oli kuulemma huonoin hankinta ikinä
Sanot vaan neuvolan tätille, että olet ihan hysteerinen ja tarvitset tukea.
Itse odotan toista ja käyn neuvolassa yhtä tiheään kuin ekaa odottavat, nyt loppupuoliskolla kerran pari viikossa, kun paineet on vähän koholla. Mut meillä ainakin ihan eka käynnillä jo sanoi, että NORMAALIT käynnit on nämä ja jos tuntee tarvetta, niin voidaan ottaa ylimääräisä aikoja.
Itsekin käyn raskausaikana (vaikka kaikki olisikin hyvin) vähintään viisi kertaa yksityisellä ultrassa - mutta toisaalta en osallistu kunnan tarjoamiin seulontoihin (en halua, että minulle lasketaan mitään riskilukuja yms. joissa ikäni vaikuttaa riskiä nostavasti). Se mitä taitava ultraaja ei ultrassa näe, ei sitten kai ole tarkoitettukaan ennen lapsen syntymää tiedettäväksi, näin ajattelen.
varsinaisesti syynä vain oireiden puuttuminen. Toisaalta, jos nyt sikiö todettaisiin kuolleeksi, niin eipä se ultralla vahtaaminen mitään varsinaisesti auta. Toisaalta, jos kaikki ok, niin menisi nämä päivät huomattavasti "kevyemmin."
Mutta kiitos, että ette mitätöineet huoltani tyhjänpäiväiseksi vouhotukseksi..
t. Ap
Sitä varten ne yksityiset lääkärit ja -asemat on että sinne mennään! Jos sinulal on varaa maksaa, voisi sen rahan huonomminkin käyttää :)
Minulla on kaksi lasta. Ekassa raskaudessa ultrattiin lääkärin toimesta 4 kertaa. Tokassa ainakin 9! Itse en kertaakaan pyytänyt vaan lääkäri totesi että näin on parasta jotta mieli pysyy rauhallisena. Keskenmenojakin on takana ...
1) Et todennäköisesti kuule sillä vauvan sydänääniä vaikka ne olisivat ihan kunnossa
2) Kuuntelet iloisena omia sydänääniäsi vaikka vauva olisi kuollut
3) Jatkuva, pienelle alueelle kohdistettu UÄ-"suihku" päivittäin toistettuna on sikiölle haitallinen.
tai rajoittaa ainakin kahteen per raskaus. Juuri sinunlaistesi idioottien vuoksi. Yhteiskuntahan tuonkin maksaa.
Jos sikiö on kuollut tai kuollakseen ei sitä estä jos lamppaat jatkuvasti ultrassa.
Malttia nainen. Jos keskenmeno on tullakseen se tulee ja pitää tajuta että silloin vauva on elinkelvoton ja luonto hoitaa hommansa niin kuin pitääkin.
Olen kaksi keskenmenoa kokenut ja pystynyt siitä huolimatta järkevään ajatteluun. Enemmän harmittaisi jos olisin saanut vaikeasti vammaisen lapsen joka ei jostain syystä mennyt kesken raskauden kuluessa.
Kolmen äiti
Ja marssin myös yksityiselle. Oletko ajatellut kotidopplerin hankkimista. Luultavasti toimisi aika hyvin jo noilla viikoilla. Ainakin helistimen osta ja myy palstalla sellainen on ollut ihan viimepäivinä myynnissä. Ehkei ole vielä mennyt.