Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++++++++HELMET vko 9+++++++++++++

24.02.2009 |

Aloitan nyt kumminkin uuden pinon. Yritin jo aamulla mutta viesti katosi johonkin.

Ei mullakaan mitään kummempaa. Kaikki supistelut mitä oli viikonloppuna hävis kuin tuhka tuuleen. Ei minkäänlaisia supisteluja ole olluyt pariin päivään. Perjantaina mennään kaverin kanssa taas lenkille. Jospa se jotain auttaisi. Huomenna taas neuvola.

Jonttu 39+6

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin aamulla Kättärillä yliaikakontrollissa. Auki kahdelle sormelle, mulla paineet yms. hyvät ja vauva voi hyvin. Lääkäri ronkki sen verran, että hyvin vois alkaa tapahtua... ;o) Paino on n. 3,8 kg.

Tulin takasin kotiin ja mentiin miehen kaa tekee muuttoa (mun liiketila muuttaa n. 2 kilsan päähän), että ehtis sen tekee ennen vauvan syntymää ja vois samalla vähän avittaa syntymistä...

Nyt odotellaan, viimeistään pe puhkaistaan kalvot jos ei itse lähde syntymään.

rv 41+5

Vierailija
2/57 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on elämä niin oman navan ympärillä ettei tajuakaan, että on tullut kirjoiteltua pari päivää viime viikon pinoon. Onneksi jollakin järki leikkaa ja teki uuden aloituksen :)

Hulppeat viikot V80! Toivottavasti vauva tajuaa syntyä ennen perjantaita.

Minulla voi vielä mennä se kaksi viikkoa mutta toisaalta lohduttaa, että ei pidempään. Ihmettelen kyllä sitä, että olen pelännyt vauvan kokoa ja sanottiin neuvolassakin pari kk sitten, että joo joo, ilman muuta painoarvioon niin tiedetään mikä on totuus. Enpä ole saanut painoarviota, äitipolin lähetteestä puhumattakaan :(

Neuvolantäti arvioi viikko sitten, että painoi silloin 4,2kg! Mitähän se on syntyessään?? Minua sieppaa tuo välinpitämättömyys ja se, että ei kuunnella omia tuntemuksia. Mitä mieltä niistä on neuvolassa puhua jos kukaan ei kuuntele tai jos kuuntelee niin asioille ei tehdä mitään.

"Kyllä se sieltä mahtuu", on huono lause rauhoitella... kun mutu-tuntuma on itselläkin, että iso vauva on tulossa.

Torstaina on neuvola ja pitää TAAS kerran asiasta sanoa. Olisi niin mukavaa, että ei menisi kovin yli koon vuoksi.

Anteeksi taas valivali-kirjoitus...

Z 39+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on supistellu aika kipeestikkin jo muutaman tunnin.. jospas jotain alkais tapahtumaan. Tosin lauantainakin supisteli 4 tuntia kipeestikkin, mut sit ne loppui. Ei uskalla toivoa vielä mitään.

Neuvolasta sanottiin et jos ei tuu ni sit ensviikolla luultavasti perjantaina on käynnsitys. Eli ei kovin montaa päivää tartte odottaa enää :)

normutin 40+3

Vierailija
4/57 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mut nyt jo vähä jännittää.. supistelllu on jo semmoset pääl 5 tuntii ja äsken limatulppakin irtoili. Mitäköhän mahtaa seuraavaks tapahtuu. :) toivotaa et nyytti on kohtapuolin täällä!!

normutin taaasen,.

5/57 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei mitään oo kahen jälkeen enää kuulunu :)

Minä täällä vietän laskettua päivää, pää kipeänä ja pitäis selvitä neitin kanssa kauppaan.. Olo on tukala, yöllä en meinannu selvitä vessaan, ku tuntu niin pahalta ja paino alas.. Ehkä sillä eilisellä tunni saunomisella oli jotain vaikutusta! Mutta nyt kauppaan..

Leet rv 40+0

Vierailija
6/57 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zeldattarelle ajattelin kommentoida, että olen sun kanssa täsmälleen samaa mieltä siitä, että odottavaa äitiä pitäisi kuunnella paljon paremmin näissä asioissa. Itsellä kaikki lapset ovat olleet isokokoisia ja jokaisella kerralla äitipolilla on tiukkaan "väitetty" vauvojen olevan normaalikokoisia, jopa enemmänkin pieniä. Ja joka kerta on iso vauva tullut. Nyt kolmatta odottaessa pelkäsin todella synnytystä, lähinnä vauvan vahingoittumista ja omaa repeämistä ponnistusvaiheessa. Missään vaiheessa tätä pelkoa ei otettu todesta, kommentit ovat luokkaa "älä nyt maalaa piruja seinille", "kaikkia synnytys vähän jännittää" tms. Onneksi synnytys sujui hyvin, vauva ei vahingoittunut (itse kyllä repesin ja istuminen nyt viikko synnytyksen jälkeen on yhä tuskaa). Kotiin lähtiessä sairaalasta kyselivät tuntemuksia ja kerroin, että synnytys oli kaikenkaikkiaan positiivinen juttu, ei jäänyt mitään hampaankoloon. Ainoastaan se jäi kaivelemaan kun koin, että minua ei kuunneltu odotusaikana eikä minun tuntemuksiin uskottu. Uskomatonta, että vielä nykyaikanakin naisilla on todella vähän sananvaltaa näissä asioissa!

Tsemppiä teille kaikille, loppumetrit ovat yhtä tuskaa, mutta lopussa kiitos seisoo :-)

Hilperiina ja pikku-mytty 8vrk

Vierailija
7/57 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen alkoi "outo" vuoto jota tuli lisää aamulla. Soitin synnärille ja kätilö sanoi, että pitää tulla näytille. Ei ollut lapsivettä, ilmeisesti kovasti reilumpaa valkovuotoa.

Supistuksia piirtyi käyrille n. vartin välein, voimakkuus 40. Ovat kuulemma isoimmillaan jotain 60-100 luokkaa. Sormelle auki ja kohdunkaulaa sentti jäljellä. Olisi laittaneet minut saliin ja puhkaisseet kalvot mutta kun kohdunkaulaa oli jäljellä niin eivät kuulemma voi sitä tehdä. Häntä koipien välissä piti tulla kotiin... toivottavasti ei kauaa tarvii odotella kotosalla.

Muutama helmi taitaa olla synnärillä tositoimissa :) tsemppiä!

Z 39+6

Vierailija
8/57 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa homma jo ohi mut kun ei!! Lähettivät kotiin. Tai no itse halusin kun väsytti niin paljon niin parempi levätä kotona ku siellä kammottavassa sairaalassa :)

Tosiaan todella kipeitä suppareita tuli monta tuntii 4 min välein ja aateltii et jospas mentäis. Sairaalassa ne sit jossaivaihees hyytyi, ei kiva. Nyt ku on pari tuntii päässy "nukkuu" ni taas supistelee tosi kovin. Alasekää sattuu ja mahaa. Sanoivat tosin et tuu takasi sit ku et enää pysty elää niitten kipujen kans, ja kannattaa kokeilla kuumaa suihku niin se lievittä. Tähän on pakko valittaa et meiltä on kuuma vesi katkaistu täks päiväks, tai ainakin kuuteen asti!!!!!! ARGH! just tänään!!!

Mutta ei muuta ku odotellaan ja lähtöhän voi tulla koska tahansa.

normutin 40+4

Vierailija
9/57 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän sitä ollaan. Normutin, tiedän tunteen. Tosi kurjaa kun ensin on lähdössä vauvan hakuun ja sitten laitetaankin kotiin.

Mulla on supistellut koko päivän mutta ei tsiaan niin, että lähtisin uudelleen synnärille. Päätin, että enää en mene ennen kuin on ihan pakkopakko!

Huomenna olisi se kuuluisa laskettu aika ja sehän tietää vaan sitä, että puhelin alkaa soimaan...

Z 39+6 (edelleen)

Vierailija
10/57 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan Zeldatar ja normutin on päässyt tosi toimiin?

Mulla ei ole ollut mitään supisteluja. Ainoastaan turvonneet ja kipeät jalat. Eilen oli laskettuaika ja kävin neuvolassa. Terkka arveli vauvan painavan 3 400kg. Ihanaa oliski jos ois noin sopivan kokoinen. Mua kans vähän jännittää tuo koko, kun sitä ei ole ultralla mitattu, vain käsikopelolla:) Pissa oli puhdas. Harmi sinänsä, jos pissassa olis vähän valkuaista, se kuulemma enteilisi synnytystä. Mut ei mulla. Nyt painan enemmän kuin mun mies! Onneks osa on ainakin nestettä.

Tytöt jo kovasti kyselee milloin vauva syntyy. Ehkä viikonloppuna jotain tapahtuu.

Jonttu 40+1

Vierailija
11/57 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on Normutin joka on vauvanhakureissulla :)

Minä kävin neuvolassa aamulla ja paineet aika hurjat... 137/99! Ihan kuulemma ok, voin olla kotona?? Täh?? Viime raskaudessa eivät meinanneet päästää äitipolilta kotiin kun alapaine oli yli 90. Niin kauan odoteltiin ja mittailtiin että se laski alle.

Sain neuvolasta tikkuja kotiin jotta voin mitata valkuaista vitrsasta ja huomenna uudelleen veranpaineen mittaukseen. Aamulla tuntui kyllä oudolta, päässä humisee ja sormet olivat jo aamusta ihan turvonneet. Viikossa oli tullut painoa 2 kg joka on minulle paljon. Ottaen huomioon, että koko raskauden aikana painoa on tullut vain 4 kg.

Jontulle tuosta kokoarviosta. Minulla on joka kerran pitänyt paremmin paikkansa mahan päältä käsin tehty arvio. Ultra on heittänyt aina 400-500g alakanttiin. Minä uskon, että ainakin kokenut kätilö osaa sanoa painon paremmin mahan päältä tunnustelemalla. Joku kätilö sanoi kerran, että ainakin yli 4kg vauvojen kokoarvio ultrassa voi heittää paljonkin...

Z ja tänään *paukkuu* minullakin 40+0

Vierailija
12/57 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei mitään uutta. Odotusta vaan. Katsotaan miten viikonloppu menee, mutta ensi viikolla pitäisi viimeistään käynnistellä..ellei hommat ala edetä itsestään.

Huomasinkin tässä muutamasta edellisestä viestistä, että täälllä on ollut jo jotain tilanteitakin! :) Harmi, että olette joutuneet palaamaan takaisin kotiin, mutta eiköhän se jo aika lupaavalta teidän kohdalla vaikuta. On edes jotain oireita!

Itsellä ei ole mitään oireita. Vauva on kyllä kuulemma "hyvin jo lähtökuopissa", mutta niinhän ne voi pitkään olla.

Mua kanssa huolestuttaa toi lapsen koko. Aiemmin lääkäri arvio noin kuukausi sitten, että tulee ihan "helposti synnytettävä". LA on mennyt ja vauva vaan kasvaa..ainakin mitä sf-mittaan on uskomista. Saa siis nähdä minkälainen jötkäle sieltä pitäisi ulos pusertaa.

Tsemppiä muille odottajille!

13/57 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuumeessa koko perhe vauvaa lukuunottamatta, tulin kuulostelemaan uusia vauvauutisia! Laitelkaahan sitten kun kerrottavaa on!

t. tiia, siirtyy vauvapuolelle :)

Vierailija
14/57 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikki helmivauvojensa lumoissa eikä ehdi koneelle?!

Meillä vuorokaudet menee vauvan tahtiin, mitään rytmiä kun ei vielä tietenkään ole. Onneksi tuo mies on vielä ens viikon isyysvapaalla kotona, niin isommat on päässeet pihalle ja niillä on jonkulainen päiväjärjestys säilyny. Saapa nähdä, mitä se sitten on ku mies menee töihin... No, nyt on vähän käyty vauvan kans vaunuilemassa tuossa pihassa, ja kovasti näyttää siellä viihtyvän (ts. nukahtaa samantien ku pihalle päästään). Joten reilu viikon päästä voin jo olla isompien kans pihalla, kun vauva nukkuu vaunuissa. Pitää yrittää haalia jotain puolivalmista ruokaa ja tehdä jotain evästä pakkaseen, niin ei tarvi ruokia ku lämmitellä... Tosi hyvin isommat on ottaneet vauvan vastaan, ja vähä liiankin innokkaita ovat hoitamaan!

Tsemppiä kaikille vielä kasassa oleville viime metreille! Kohta teillekin se vauvan tuoksuinen arki koittaa...

Mimmi ja pikku-ukko 2 viikkoa

Vierailija
15/57 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa muut olla vauvaa hakemassa :) Minä keikun vielä täällä...

Kävin juuri neuvolassa verenpainekontrollissa, kaikki ok ja paineet ovat jälleen normaalitasolla.

Olotilassa ei ole mitään muutoksia, tätä samaa odotusta ja tuskailua.

Z 40+1

Vierailija
16/57 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ollaan vielä yhtenä kappaleena.

Kovin on käynyt täällä jutut hiljaiseksi..onneksi Jonttu, Zeldatar ja Normutin täällä kuitenkin vielä on seurana. Tai en tiedä onko se mikään onni, mutta kuitenkin..ettei nyt ihan yksinään tartte tänne raapustella.

Kontrolli lähestyy eikä mitään tuntemuksia ole. Huomaa kyllä, että tietyissä asennoissa tuntuu jo ikävälle. Kyykkyyn, kun menee, niin tuntuu kuin pää pullahtaisi ulos,vaikka eihän sieltä mitään tule. Tuliskin! :)

Mukavaa perjantaita! Katsotaan, jos me viimesetkin saatais viikonlopun aikana jotain tapahtumaan.

N rv 41+4

Vierailija
17/57 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

tulinpas vielä tänne vauvapuolelle kurkkimaan, onko tullut uusia helmiä... näköjään ei vielä ainakaan kukaan ole ilmoittautunut. Samalla voisin jotain synnytyskertomusta kirjoittaa, kun tuo lapsonen tuntuu vaan nukkuvan ja nukkuvan... Jo kolmatta tuntia nukkuu, mutta oli sitä ennen valveilla yli pari tuntia ja tankkasi maitoakin pariin otteeseen.

Minulla oli 17.2 neuvola. Oli sellainen oksettava olo, ja terkka arveli että voisi merkki synnytyksen lähestymisestä...Ja niinhän se sitten oli. Klo 19 illalla alkoi lirahdella lapsivettä kun venyttelin vähän, ensin luulin että tuli pissat housuun, mutta sitten vähän myöhemmin järkeilin etten voi koko ajan pissiä housuun ;) Klo 23 tuli isompi tulvahdus ja sitten kunnon supistuksia. Ne olivat melko lyhyitä mutta kun niitä tuli lähes koko ajan, siis ihan muutamien minuuttien välein niin halusin aika pian lähteä sairaalaan. Kätilöopiston Haikaranpesässä oli ruuhkaa, mutta kolmen aikaan yöllä sinne vihdoin sitten päästiin, ja kohdunsuu oli auki 3 cm. Kätilö arveli että voipi mennä pitkälle päivään että lapsonen syntyy... Minä mietin että eikä mene niin pitkään hitto vie.

Menin kätilön ehdotuksesta suihkuun, ja lauleskelin auom-ääntä kuten synnytyslaulukurssilla opetettiin. Sitä tein jo kotona, heti kun supparit kunnolla alkoi... Ei se ihan niin rennosti mennyt kuin olisi ollut tarkoitus ;) mutta auttoi kun tunsi että itse pystyy jotain tekemään, ja jotenkin se äänen pitäminen rytmitti sitä hommaa. Mies toi välillä juotavaa sinne suihkuhuoneeseen, mutta juttelusta tms. ei oikein tullut mitään kun supparit tuli niin tiuhaan... Ajattelin, että olen täällä suihkussa ja lauleskelen niin kauan kuin pystyn, ja sitten pyydän vaikka ilokaasua. Olin siis etukäteen ajatellut, että koitan selvitä luomusti ainakin niin pitkälle kuin suinkin. Siellä suihkussa meni jotain yli kaksi tuntia, sitten kätilö tuli hakemaan minua tutkittavaksi ja sitten se kohdunsuu olikin jo täysin auki ja sai alkaa ponnistamaan, mikä oli valtaisa helpotus. Kauhistutti ajatuskin että olisi pitänyt taas maata sängyllä kun otetaan jotain käyriä, se oli ehdottomasti kamalin vaihe kun piti sairaalaan tullessa noin puoli tuntia makoilla siinä seurailtavana eikä voinut liikkua siten kuin oma keho ohjasi.

Mutta juu, pääsin siis ponnistamaan ja valitsin synnytysjakkaran kun se oli etukäteen tuntunut mukavalta. Supistukset alkoivat hiipua, ja kätilön ehdotuksesta kokeilin myös sängyssä kyljeltään ponnistamista, mutta jakkaralle sitten palattiin kuitenkin, mies tuki minua takaapäin ja siinä vaiheessa tuntui hyvältä että hän oli siinä ihan lähellä. Jotain melkein tunnin se ponnistusvaihe kesti minun mielestä, vaikka papereiden mukaan 40 min... Ja sitten yks kaks klo 6.49 tyttösemme nostettiin minun rinnalle ja siinä tämä pieni ihme katseli suurilla silmillään, joissa tuntui näkyvän koko maailmankaikkeus. Se oli kyllä elämäni ihmeellisin hetki, eipä sitä oikein voi sanoin kuvailla.

Jokin ihan pieni repeämä tuli ja siihen neljä tikkiä. Meidän pikkuinen oli kyllä aika pikkuinen, 2785 g ja 47,5 cm. Kaiken kaikkiaan hieno kokemus tuo synnytys. Ihan joka päivä en kyllä jaksaisi synnyttää, mutta kyllä mieluusti uudestaan sitten kun on sen aika :) Nyt joka kerta kun käyn suihkussa muistan synnytyksen. Saa nähdä kuinka kauan suihku=synnytys yhteys säilyy mielessä...

Noista painoarvioista... Lääkäri arvioi käsikopelolla pari viikkoa ennen synnytystä, että lapsonen olisi 3 kg. Terkka arvioi samoin käsituntumalla silloin synnytystä edellisenä päivänä että jotain 3,3 kg varmaankin. Lähimmäs osui kätilö, joka arvioi myöskin kohdun päältä että ehkä juuri ja juuri 3 kg.

Minäkin tästä alan siirtyä tuonne vauvapuolelle... Voimia odotuksen loppumetreille teille jotka vielä odottelette <3

- Metta ja pikku ihme 9 vrk

Vierailija
18/57 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minäkin vielä täällä odottelen ja ihmettelen, että miten tässä näin kävi. Luulin, että en varmasti pääse laskettuun aikaan asti.

Kaikki konstit on käytetty ja uskomattoman energinen olo on ollut. Monen kilometrin rivakoita kävelylenkkejä on jaksanut joka päivä! Niistä seurauksena välillä ihan lupaavankin oloisia suppareita, mutta ei mitään säännöllistä.

Mutta yritän lohduttautua, että hyvää kannattaa odottaa. Ja ei tämä mitään uutta ole. Edelliset syntyivät 41+0 ja 42+1.

Onnea vielä uusien helmien äideille!

(Itse taidan saada maaliskuun vauvan)

mittarimato 40+5

Vierailija
19/57 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että täällä me muutamat vielä odotellaan saadaanko helmi- vai maalisvauva.

Olo on ihan perseestä (anteeksi) mutta kestettävä on, ei auta.

Vauva on tosi alhaalla, vessakäynnit tuntuu haastavalta, tuntuu että vauva tunkee samalla ulos.

Supistelee mutta edelleenkään ei tarpeeksi :( Kävelelenkkejä en ole minäkään jättänyt, välillä joutuu pysähtymään supistuksen tullessa mutta sinnikkäästi olen jatkanut. Tuloksetta!

Olisipa ihanaa jos viikonlopun aikana saisi vauvan syliin, sitä odottaa jo koko perhe.

Tsemppiä meille mahallisille viime metreille, kukaan ei ole massuun jäänyt joten toivoa vielä on =)

Z 40+1

Vierailija
20/57 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Meidän poika sit vihdoin päätti tulla maailmaan ja spontaani synnytys käynnistyi ma 23.2. klo 22.00 ja poju syntyi ti aamuyöstä klo 4.14. (yliaikakontrollia 6 h aikaisemmin;-) rv 41+5.

Synnytys oli nopea ja hyvä, ainoa vaan, ettei se istukka taaskaan sieltä repimättä ja käsinirroittamatta tullut, että se oli harmillista, mutta muuten kaikki ok. Poju 4300g ja 51 cm. Kotiin päästiin jo eilen.

Tsemppiä kaikille, jotka vielä odottavat. Sympatiat ovat puolellanne.

Riksu ja poju 4 vrk