Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paino oli taas noussut neuvolakäynnillä.

Vierailija
24.02.2009 |

Neuvolantäti kyseli ruokailuista ja totesin, että olen koittanut korvata suklaa, karkki, pulla naposteluita hedelmillä ja pakastemarjoilla. Tähän täti totesi, että nuo hedelmät ja marjat ei oo oikein hyviä, kun niissä on niin plajon sokeria.

Meinas jo pokka pettää, ois vissiin parempi syödä suklaata, siinähän ei oo sokeria ollenkaan :)

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös noilla viikoilla se 500 g/viikossa oo ihan ok ja ehkäpä (jos olet hiljattain joutunut vuodelepoon), niin kroppa vasta ikäänkuin hakee sitä oikeaa kaloritarvetta. Ihan hyvältä mun mielestäni toi paino kuulostaa.

Itselläni tilanne on nyt vikoilla viikoilla mennyt niin päin, ettei paino tahdo oikein nousta. Ei tee mieli syödä mitään, mikä ei tietty sekään ole hyvä :( Lähtöpainoa mulla kyllä on ollut reilusti sua enemmän ;)

6

Vierailija
2/15 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tarkkailee mielettömän tarkasti painon nousua. Ensimmäistä odottaessa asia ahdistikin välillä, nyt osaan ottaa jo vähän rennommin nuo sen kommentit.

Tsemppejä sille toiselle makoilijalle, en enää muista mikä sun numero oli :)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sinnekin ja hvyää mieltä!!!

Toinen makoilija :)

Vierailija
4/15 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsella lahestulkoon sama tilanne: vuodelevossa nyt jo 18 viikkoa (rv 12+2) jouduin vuodelepoon, lahtopaino 64 kg, pituus 168 cm. Itse painan nyt 73 kg eika siita ainakaan omat laakarini (olen useammankin erityislaakarin seurannassa, johtuen vuodelevon syista) ole mitaan sanoneet. Eli syo vaan rauhassa marjoja! ;-)

Niin ja mullakin on tanaan 30+4 eli samoissa mennaan! :-)

Vierailija
5/15 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtö paino oli 62 ja nyt painoin 74 kg. Viikkoa kohti paino oli noussut 700 grammaa. Onhan tuota painoa tullut aikatavalla, mutta niin tuli edellisessäkin raskaudessa ja kaikki lähti ilman mitään laihduttamista 6 kuukaudessa, imetyksen myötä. Niin ja olen 168 pitkä, sikäli, kun jotakuta kiinnostaa.

Itsella lahestulkoon sama tilanne: vuodelevossa nyt jo 18 viikkoa (rv 12+2) jouduin vuodelepoon, lahtopaino 64 kg, pituus 168 cm. Itse painan nyt 73 kg eika siita ainakaan omat laakarini (olen useammankin erityislaakarin seurannassa, johtuen vuodelevon syista) ole mitaan sanoneet. Eli syo vaan rauhassa marjoja! ;-)

Vierailija
6/15 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveellisiä, niistä saa paljon vitamiineja ja kivennäisaineita, jotka tärkeitä sinulle ja vauvalle.

Vierailija
7/15 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta energian ja rasvan kannalta ei. Jogurtissa on huomattavasti enemmän sokeria kuin jäätelötuutissa ja sokeri kiihdyttää vauvan kasvua.

Toki hedelmät ovat pullaa parempia, mutta niitäkin kohtuudella

Vierailija
8/15 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai muuten oli ihan järkky olo. Siis koko raskausajan, ei vain alussa. Joten siinä tapauksessa nuo hedelmät ja marjat on hyvä vaihtoehto. Ja ihan varmasti parempi kuin suklaa ;)

Että sun pitäisi jättää napostely vähemmälle kokonaan, eikä korvata marjoja suklaalla tai suklaata marjoilla? Näin ainakin itse olisin vastaavan kommentin ymmärtänyt.

Vierailija
9/15 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nyt aikuisten ihmisten pitäisi tietää se, että hedelmissä on paljon hedelmäsokeria, mikä ei ei esimerkiksi raskausdaibetestä ajatellen ole mitenkään hyvä juttu. Täti varmaan ajoi takaa sitä, että olisiko mahdollista jättää napostelua kokonaan pois tai syödä vaikkapa kasviksia hedelmien ja marjojen sijaan.

Vierailija
10/15 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on vähän epäselvä ulosanti useissakin asioissa. Mulla ei siis ole mitään raskausdiabetestä, ei ole edes epäilty, paino ei ole onneksi niin paljon noussut. Olen vuodelevossa, joten tulee naposteltua, kun aika tulee pitkäksi, enkä tietenkän kulutakkaan normaaliin tapaan.

Oli vaan jotenkin niin huvittavan kuulonen kommentti tätiltä.

t. ap

Vierailija
11/15 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis nyt, että kannustais syömään marjoja, nehän on aivan älyttömän terveellisiä :D

Vierailija
12/15 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sun pitäisi jättää napostely vähemmälle kokonaan, eikä korvata marjoja suklaalla tai suklaata marjoilla? Näin ainakin itse olisin vastaavan kommentin ymmärtänyt.

Vierailija
13/15 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin paljonko oli tullut edelliskerrasta?

Vierailija
14/15 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä irtonaisena kuulostaa hassulta, jos ajattelee että vaihtoehtona ovat ne herkut ;)

Kovasti tsemppiä sinne päin ja hyvä ettei ole sitä raskausdiabetestä. Itsekin olen ollut vuodelevossa (nyt jo viikolla 37. joten enää ei tarvitse niin varoa) ja kieltämättä on ollut aika hankalaa mitoittaa noita syömisiään suhteessa siihen mitä vuodelevossa ollessaan kuluttaa.

6

Vierailija
15/15 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtö paino oli 62 ja nyt painoin 74 kg. Viikkoa kohti paino oli noussut 700 grammaa. Onhan tuota painoa tullut aikatavalla, mutta niin tuli edellisessäkin raskaudessa ja kaikki lähti ilman mitään laihduttamista 6 kuukaudessa, imetyksen myötä. Niin ja olen 168 pitkä, sikäli, kun jotakuta kiinnostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi