Noron sairastaneet
Sairastin viime ke-pe mutta edelleen jatkuu vatsan löysyys. Aamulla pitää mennä kiireesti vessaan ja vielä päivälläkin. Miten kauan voi kestää ja mikä tähän auttais??
Kommentit (10)
Se sitoo nestettä ja ulosteesta tulee kiinteämpää.
auttavat normalisoimaan suoliston bakteeriflooran, jonka varsapöpö on tuhhonnut.
pari päivää möyri ja kupli mahassa, oli etova olo. Sitten kaksi päivää olin vesiripulilla. Tais olla sitä.
Noron sairastaneet kyllä tietävät sairastaneensa sen, ei tarvitse aprikoida av:llä.. Sen verran raju meno on kyseessä, "oli etova olo" ei ihan riitä.
pari päivää möyri ja kupli mahassa, oli etova olo. Sitten kaksi päivää olin vesiripulilla. Tais olla sitä.
esiintyy erilaisina, esim, mulle tuli vaan ripulina joka kesti muutaman päivän.
Taudin oireet voivat vaihdella lähes oireettomasta äkillisesti alkavaan useita päiviä kestävään oksenteluun ja ripulointiin, johon voi liittyä kuumetta. Yleensä norovirustauti kestää 1-3 vuorokautta. Vaikka potilas on parantunut norovirustaudista, hän erittää virusta vielä useita päiviä. Siksi elintarviketyössä oleva henkilö ei saisi tulla töihin heti ripulin parannuttu. Suomalaiset ohjeet suosittelevat heille kahden päivän oireetonta jaksoa ennen töihin tuloa. Taudin sairastaneille kehittyy vain lyhytaikainen immuniteetti, ja taudin voi siksi saada joskus parikin kertaa saman vuoden aikana.
terveyskirjasto
Noron sairastaneet kyllä tietävät sairastaneensa sen, ei tarvitse aprikoida av:llä.. Sen verran raju meno on kyseessä, "oli etova olo" ei ihan riitä.
Meillä miehellä ja lapsilla tuli kunnon noro, mieskään ei ehtinyt vessaan, kun oksentainen alkoi. Kaikki kolme oksensivat ja ripuloivat reilun vuorokauden. Minulla sen sijaan meni juuri tuolla tavalla etovalla ololla ja vatsan jomotuksella, kesti muutaman päivän. Samaa olen kuullut tutuiltakin, kaikille noro ei tule rajuna.
eli varmasti mahatauteihinkin sitä kautta ainakin.
Aikuisilla meni päivässä. Vatsat oli löysiä muutaman päivän, mutta kyllä sekin siitä normalisoitui 3 - 4 päivässä.
.Lääkäri oli jo sitä mieltä, että hullu olen.
Mieheni valitti samaa ja hänellä tutkittiin asiaa tarkemmin ja sai antibioottikuurin, koska vatsasta puuttui jotain bakteeria.
Minä naisena olin vain stressivatsainen sekopää.
Mulla on nyt ripuli tokaa päivää, en oo mitään pystynyt syömään ja kaikki juomatkin tulee samantien vesiripulina ulos. Toivottavasti ei enää kauaa kestä!! ootko ottanut mitään lääkettä, apteekissahan on ripuliin jotain. Ite en oo ottanut kun mulla ois vaan ollut sellasta mitä ei saa ottaa imetyksen aikana. Että nyt ei auta kuin ravata vessassa muutaman minuutin välein ja siinä välissä hoitaa lasta. :-S