Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi jäähylle?

Vierailija
24.02.2009 |

Täältä olen lukenut näistä jäähyistä ja kuullut monilta äideiltä että miten rankaisevat lasta jäähyllä.

Olen monesti miettinyt että olenko jotenki outo vai ainokainen tässä etten koskaan ole lasta / lapsia laittanut jäähylle.

Minulla vanhin 9v ja on useampi lapsi.

Jotenki koen jäähyn huonona vaihtoehtona. Tai se ei tunnut omalta jutulta. Jollain tapaa vierastankin sitä.

Jos lapsi tehnyt jotain väärää niin sanon samantien asiasta ja kerron miksi niin ei tehdä ja mitä siitä voi seurata jos semmosta tekee.

Alkoi vain kiinnostamaan että onkohan muita vai onko tämä ihan yleinen tapa tämä jäähyhomma.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi tehnyt jotain väärää niin sanon samantien asiasta ja kerron miksi niin ei tehdä ja mitä siitä voi seurata jos semmosta tekee.

... mitä teillä siitä sitten voi seurata, jos ei ole jäähyrangaistusta?

Meillä on käytössä jäähy, ja kyllä se toimii. Siinä ylikierrokset tasoittuu - ainakin hetkeksi.

Vierailija
22/25 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mitä teillä siitä sitten voi seurata, jos ei ole jäähyrangaistusta?

Meillä on käytössä jäähy, ja kyllä se toimii. Siinä ylikierrokset tasoittuu - ainakin hetkeksi.

Korjaan omaa kirjoitustani: siis eihän oikeastaan jäähy mikään rangaistus ole, vaan keino rauhoittua. Väärin puhua rangaistuksesta.

Mutta kysymys ap:lle on silti voimassa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä ole ikinä tarvinnut laittaa jäähylle, kun uskoo vain sanomisella.

Toinen lapsi taas on kovakalloinen kuin mikä, ja sanomisesta vain meno yltyy. Ja jos lapsi puree pikkuveljeään tai heittelee leluja, niin eipä siitä voi monta kertaa sanoa, vaan homma on saatava pysähtymään keinolla millä hyvänsä. Koska jäähy toimii, niin se kelpaa mulle.

Vaikka kyllä mulle kelpaisi sekin, että tää toinenkin lopettaisi vain sanomisella. Mutta kun lapsilla on ihan erilaiset luonteet, niin ei ole ihmekään, että kasvatustavatkin on oltava erilaiset.

Vierailija
24/25 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin onko pahin mahdollinen "rangaistus" teillä siitä se, että äiti vähän puhuttelee? Vaikka sama tapahtuisi uudelleen ja uudelleen?

Vierailija
25/25 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että huvikseen jäähyille laittaisi tyydyttääkseen jotain omia himojaan. Kyllä se jäähyn käyttö yleensä ihan pakon sanelemaa on.

Ja kyllä minä ymmärrän, ettei ap ymmärrä, miksi joku käyttää jäähyjä. Hänen lapsensa on kuitenkin kaikki samoista rakennusaineksista luotuja. Ja vaikka hänen lapsensakin varmasti eroavat toisistaan, niin niissä on kuitenkin hyvin paljon samaa. Eikä ap:n lasten luonne ilmeisesti vaadikaan niin kovia keinoja kuin jäähy. Ap:ltä on nyt vain unohtunut, että täysin erilaisista aineksista syntyy myös täysin erilaisia lapsia. Ja täysin erilaisiin lapsiin tarvitaan täysin erilaisia keinoja. Kaikista kun kuitenkin pitäisi koulia yhteiskuntakelpoisia kansalaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi