Onko totta että ulosottovelkaiset saa velkansa lopullisesti anteeksi
15 v kuluttua vaikkei ois yhtään maksanut ja koskaan ei peritä takas? Ihme homma jos näin on.
Kommentit (54)
missä ne rahat nyt ovat ja miksei niiden vastineeksi ole mitään?
jotta osaatte arvostaa sitä, että ihmiset ottavat lainaa ja jättävät ne maksamatta, eihän siinä mitään pahaa ole, että varastaa muiden ihmisten rahoja.
miksi miehesi ei perusta HETI osakeyhtiötä? siinä konkurssi kohdistuu yritykseen eikä ole henkilökohtainen.
missä ne rahat nyt ovat ja miksei niiden vastineeksi ole mitään?
kenties jotain kiinteää omaisuutta, jonka jälleenmynti arvo on pakkomyyntitilanteessa huomattavasti pienenmpi kuin mitä on vielä velkaa, tai esim verovelka, yrittäjillä tuo ennakkovero on arvion mukaan ei mitä tienattu.
Se velkoja kumminkaan ei selviä 15 vuodella vaan hän on menettänyt rahansa ikuisesti.
Totta on myös se, että se voi menettää rahansa, mutta millä esim. julkishallinnon työntekijöiden palkat maksetaan? ettei vain olisi juuri yrittäjien maksamista veroista jne.
Ja kaiken lisäksi esim. verottaja ei anna paljon vaihtoehtoja vaan on hyvin hanakasti ajamassa yritystä/henkilöä konkurssiin.
se ei poista näitä toiminimen velkoja. Yrityksen voi muuttaa osakeyhtiöksi esim. maksamalla ensin kaikki velat pois ja sitten muuttaa yritysmuotoa. Jos toiminimellä ei ole mitään toimintaa, alkaa velkoja epäilemään maksukykyä.
t.yrittäjän vaimo, joka nukkuu rahakasan päällä, heh. Ja ihan vain huvikseen täällä kärvistellään.
Toimeentulotuessa oteaan ulosottohuomioon jos palkasta
ulosmitataan.
En tiedä otetaanko huomioon vai ei, mutta yrittäjä eikä yrittäjän perhe ole oikeutettu toimeentulotukeen. Kävin äitiysloman aikana siellä ja luki minulle lakipykälästä kohdan, jossa sanottiin hyvin selkeästi, että emme ole oikeutettuja mihinkään. Harkinnanvaraiseen ehkä, mutta eivät sitäkään myöntäneet. Kyse oli sähkölaskusta, johon sitten kävin hakemassa pankista käyttöluottoa. Silloin oli vielä luottotiedot kunnossa.
ulosmitataan.
on velkaa. Eli jos sen myisi, niin hyvä, että saisi lainan maksettua pois.
Maksukykyä ei ole, koska suuri osa menee ulosottoon ja pitää juuri tätä asuntolainaakin maksaa pois. Rahat riittävät juuri ja juuri. Emme saisi vmistään lainaa ilman vakuuksia
Siis jos teillä on omistusasunto ja lainanmaksukykyäkin niin maksakaa ne velkanne pois.
sitten on jos jättää maksamatta.
Ei kai sitä vain päätetä olla maksamatta vaan monesti tilanne on se, ettei ole maksukykyä...huoh
en voi kuin ihmetellä, miten yksinkertaisia jotkut voivat olla. "Jos on saanut velkaa/rahaa, niin missä ne rahat nyt ovat?" Aivan...jos siis olisin saanut heti neuvoja tuollaisilta talousneroilta, niin minullahan olisi asiat loistavasti.Minulla oli outo käsitys, että yrittäminen on riskialtista hommaa, mutta olinkin väärässä.
Minusta on todella hienoa, että on ihmisiä, jotka jaksavat tsempata ja taistella velkojensa kanssa loputtomiin. Minä olen nyt viimeiset 6vuotta taistellut näiden velkojeni kanssa ja nyt olen valmis lyömään hanskat tiskiin. Olen elänyt viimeiset 6 vuotta niinkuin minua ei olisi olemassakaan. Olen pyydellyt anteeksi olemassaoloani ja vihannut itseäni epäonnistumisesta yrittäjänä. No kuusi vuotta siinä meni, että minut saatiin vakuuttuneeksi siitä, ettei tällaisia velkaisia, nyt jo ex-yrittäjiä, todellakaan tässä yhteiskunnassa kaivata.
Nyt tekin kaikki, jotka selvästi paheksutte/vihaatte/hyljeksitte meitä velkaisia yrittäjiä olette saavuttaneet ainakin minun kanssani päämääränne.
Life sucks and then you die...
Teki pimeästi töitä ja kävi sossussa samaan aikaan, rahaa riitti. Ei maksanut yksiäkään elatusmaksuja, kaupunki maksoi ne ja majoitti veljeni joka potkittiin maksamattomien vuokrien takia muualta pois. Kun veli sai perintöä, katosi sadan tonnin kanssa vähäksi aikaa ja löytyessään tie vei sossun luukulle. Uusi asunto järjestyi kaupungilta myös. Aika tehokasta loisimista, eikö?
Just sain tämän ketjun luettua loppuun ja hyvä etten oksentanut tälle ihmisten kyynisyydelle.
Onneksi tajusin katsoa sivun yläreunaan ja huomasin, että kyseessä oli jokin Vauva-lehden keskustelufoorumi.
Miten te, jotka tuomitsette ihmisen jostain ylivelkaantumisesta, voitte kuvitella kasvattavanne lapsen tähän yhteiskuntaan?
Haluaisimpa olla tuossa 10-15 vuoden päästä kysymässä teiltä aikuisuutta aloittelevilta täydellisyyksiltä, että miten menee? Oletko pysynyt ajatustesi takana? Ethän ole ylivelkaantunut?
Te, jotka vaaditte ylivelkaantunutta henkilöä vielä hirveämpään ahdinkoon, kuin hän nyt on, olette mielestäni todella huonoja ihmisarvolta!
Nyt en todellakaan enää ihmettele tätä ihmisten jatkuvasti lisääntyvää pahoinvointia.
nyt onkin kyse siitä, onko edes kevytmielinen velkaantuminen syy jatkaa ulosottoa loputtomiin. Kun ihminen tekee virheen, niin jossain vaiheessa täytyy olla mahdollisuus saada anteeksi ja jatkaa elämää. Tottakai tuon laskun maksaa joku muu, niin maksaa silloinkin, kun joku vaikka yrittää itsemurhaa hyppäämällä parvekkeelta ja halvaantuu tai tekee ehdoin tahdoin vammaisen lapsen tai sairastuu vaikka vaan. Meillä on kuitenkin tässä yhteiskunnassa tapana antaa ihmiselle mahdollisuus ja olla inhimillisiä. Jos ajatellaan niin, että ylivelkaantunut on syntisistä pahin ja hänelle ei saa koskaan ja misään olosuhteissa antaa anteeksi, niin miten te samat ihmiset hyväksytte yhtään mitään muutakaan tulonsiirtoa täällä?
Ei semmoisesta ihmisestä kuitenkaan hyödyllistä yhteiskunnan jäsentä tule, jonka mielestä on ihan oikein VARASTAA muilta väittämällä lainaavansa ja jättämällä maksamatta.
Hän joutuu maksamaan sitä tekemäänsä virhettä lopun ikäänsä, kun toinen vaan nauraa partaansa että hehheh, puijasinpas sulta rahat ja pistin menemään.
Suuri osa on kumminkin hävittänyt omaisuutensa puolison nimiin ja elää yhtä leveästi kuin aina ennenkin.
. Murhasta istutaan jotain 15 vuotta, paljonko suuremmaksi rikokseksi lasket ylivelkaantumisen?
En minä mitään rangaistuksia ole vailla vaan sitä, että velkoja saa rahansa.
jos antaisi lainan ja toinen ei sitä maksaisi. Toisaalta pankit ovat kyllä sellaisia p****ja, että yhtään ei haittaa jos heille tulee luottotappiota, ikävä kyllä me muut velalliset vaan joudutaan sitten maksamaan ne maksukyvyttömien velat. Minä en ole ikinä ottanut enemmän velkaa kuin mihin omat vakuudet ovat riittäneet, joten en oikeastaan ymmärrä miksi joku muu niin tekisi. KOskaan ei voi tietää, milloin sairaus tai työttömyys iskee, joten minusta on normaalia varovaisuutta olla ottamatta enemmän lainaa (tai takauksia) kuin pystyy varmasti maksamaan.
En enää ihmettele, että tässä jamassa ollaan! Otetaan velkaa ja jätetään maksamatta - onhan niitä veronmaksajia tässä maassa. Hävetkää edes!
On se naurettavaa kuulla ihmisiä jakelemassa viisauksia asioista joista ei mitään tiedä. Eläkää hetki ylivelkaantuneen läheisen vierellä ja miettikää asiat ja elämänarvot uusiksi.