Jos vauva syö korviketta, onko liikaa odotettu
että mies hoitaisi yhden yön viikossa vauvaa. Siis vapaapäivinään? Mies on sitä mieltä että kun hän käy työssä, vapaa saa olla sitten kaljoittelua (kotona kylläkin) ja television tuijottamista yökaudet. Tai ainakin tekee näin ja ei ole vielä ottanut kuuleviin korviin yöhoidon ehdotusta. Ei edes isyyslomalla. Tämä suututtaa suunnattomasti, että kun olen puhkiväsynyt ja mies valvoo olohuoneessa vahdaten elokuvia pikku pieruissa ja kuulee taatusti kun vauva valvottaa minua. Tahtoisin nukkua edes yhden yön kunnolla. Päivällä en voi nukkua, kun on muitakin lapsia jotka täytyy huolehtia.
Töistä kun mies tulee, istuu ruokapöytään syö ja menee telkun ääreen tai tietsikalle. Ottaa vauvan syliin ja toiset lapset saavat kuulla koko ajan "älä tule siihen, älä häiritse vauvaa, menkää omaan huoneeseen". Käyttää mielestäni vauvaa tekosyynä, että saisi olla rauhassa.
Kommentit (7)
minulla on kolme lasta ja en ole edes osannut vaatia mieheltäni,että syöttäisi yöllä vauvaa,koska hän on osannut taitavasti sälyyttää lastenhoidon vastuulleni. äitinä usein mietin,että miten helppoa miehillä on kun voi vain rauhassa keskittyä itseensä ja elämäänsä,tiedän, että tämä on useassa perheessä näin,ne miehet jotka osaavat tarttua kotona töihin ilman käskyttämistä on harvassa,niin valitettavaa kuin se onkin lasten hoito ja kasvatus jää monesti meidän naisten harteille ja kun palaamme kotoa työelämään mikään ei muutu kannat vastuun sekä kodista että töistä.
Tottakai hänenkin pitää osallistua vauvan hoitoon.
En voi olla kysymättä, että miksi ihmeessä teet lapsia tuollaisia kaljoittelevan ääliön kanssa??
ja ilmeisesti vielä useampia
ei taida olla ihan fiksu nainen kysymyksessä
ja mä olen itse syöttänyt vaan muutaman kerran öisin... Tietty kun imetin niin itse syötin,mutta sillonkin mies nosti vauvan mun viereen ja vaihto vaipan... Ei tulis mieleenkään tommonen touhu... eiei...
Mun on pakko kysyy, et mistä ihmeestä te löydätte noita suoraan sanottuna persereikämiehiä??
Meillä mies on jo kaksikymmentä vuotta ollut mukana kaikessa ihan samalla tavalla kuin minäkin. Kun olin pienten lasten kanssa kotona ja hän kävi päivät töissä niin mä hoidin lapsia päivät, mies töistä tultua piti hetken huilitauon ja hoiti lapsia sitten illat. Mies hoiti myös yösyötöt ja muut, jotta minä sain nukkua.
Harrastuksia meillä oli kummallakin tuohon aikaan eikä niitä tarvinnut lopettaa. Mies kävi kerran viikossa arkena ja kerran viikonloppuna, minä kaksi kertaa viikossa arkena. Kauppareissut hoidettiin yhdessä tai erikseen, ihan miten sovittiin.
Oon paljon lukenut näitä juttuja, että mies ei hoida, kun hän haluaa sitä ja tätä. Laittakaa ne äijänne kuriin! Ei minunkaan mies mitään hoitanut, kun alettiin seurustella, mutta perheenlisäyksestä puhuttaessa sanoin, että ne on yhteisiä lapsia ja niiden kanssa ollaan yhdessä, niitä hoidetaan yhdessä ja ei ole mitään sinun ja minun juttuja vaan yhteinen perhe-elämä. Hänen mielestään nuo lapselliset ajat oli jo menneet ja oli valmis aikuistumaan ja ottamaan vastuuta elämässä ja näin ollen meidän elämä on mennyt hienosti.
Miksi te alistutte tuohon, että joudutte itse hoitamaan "kaiken" ja mies tekee mitä lystää, koska on vähän keskenkasvuinen ajatusmaailmaltaan? Sitten täällä ruikutetaan, että mitä tehdä ja miksei mies tee näin ja näin. Puhukaa keskenänne ja pitäkää palaveria mitä te elämältä haluatte ja millaisen mallin haluutte lapsillenne antaa. Meinaan turha on miehen kuvitella, että lapsenne opiskelee itsensä yliopistosta työelämään, jos malli on tota kaljankittausta ja tietokoneella istumista.
Mun on pakko kysyy, et mistä ihmeestä te löydätte noita suoraan sanottuna persereikämiehiä??
.
Ystävälläni oli tuommoinen avomies aikoinaan. Ei tehnyt mitään, ei käynyt töissä, ei kaupassa, ei laittanut ruokaa, siivonnut... asuntokin oli ystäväni omistama. Mies opiskeli näennäisesti jotain, ihan minimin että sai opintotukea kaljotteluun. Aika monta vuotta tuota kesti, luojan kiitos eivät hankkineet lapsia.
Kun ystävä pisti sen pihalle, niin mies oli ihan tyynenä, ei mitään reaktiota. Etsi baarista toisen, muutti vissiin sen sohvalle. Menivät ihan naimisiinkin ja saivat lapsia, kunnes tuokin nainen pisti sen pihalle. Ihan käsittämätöntä että tuolla käy flaksi vuodesta toiseen.
vaavi on täysimetetty, mutta kyllä meillä isä osallistuu yölläkin aina välillä vauvamme hoitoon, näin on tehnyt kaikkien lasten kohdalla.
Kokisin kuitenkin teidän kohdalla hyväksi tuon, että mies pitää lastaan sylissään. Näin miehesi luo sidettään vauvaan, kyllä se sieltä ajan kanssa...