Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mitä tehdä kun lapsi ei halua jäädä koulusta kotiin?

Vierailija
09.12.2008 |

kun viideluokkalainen lapsi on puolikuntoinen, kurkkukiipua ja päänsärkyä, muttei selvää kuumetta. Kurkku aamuisin niin kipeä, ettei puhumaan pysty, mutta hän raahautuu sitkeästi ylös ja saa sen buranalla ja lämpimällä juomalla jokseenkin kuntoon. Minusta lapsen pitäisi jäädä kotiin, mutta hän ei halua kun sitten on tylsää ja joutuu makaamaan koko päivän ja joutuu kirimään läksyissä muut kiinni. Kai hän pelkää myös että minä en pääse töihin, projekti ei etene ja palkka jää saamatta. Minä vaan pelkään, että väsyneenä hän ei kuitenkaan pysty keskittymään oppimiseen vaan häiriköi ja kiukuttelee koulussa. Mutta jos kuumetta ei ole niin eipä ole keinoja kotona pitämiseksikään.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

millä minä perustelen lapselle, että hänen pitää jäädä kotiin, jos hän omasta mielestään on kouluunmenokunnossa, eikä kuumetta ole? Vielä parempi kysymys, millä minä perustelen sen hänelle niin, ettei hän itse kahdenvuoden päästä käytä samaa perustetta lintsataksen?

Meillä lapsia ei ole opetettu siihen, että jos äiti käskee hypätä kaivoon niin sitten hypätään. Sen sijaan jos äiti käskee hypätä kaivoon karkuun tulipaloa niin sitten asiaa harkitaan. Kenelläkään ei ole minun lapsiini ehdotonta määräysvaltaa vastoin järjen ja omantunnon ääntä.

Vierailija
2/3 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsesi menee tartuttamaan tautia muihin lapsiin!! Tuota pitäisi kyllä aina ajatella eikä vain sitä omaa napaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi tullut ajatelleeksi, että jos nyt ei pidä lepopäivää ja anna itsensä toipua, voikin kohta olla kunto sellainen että täytyy maata monta päivää kovassa kuumessa kotona. Sitten sitä vasta jälkeen jääkin.

Eli parempi olisi katsoa kuin katua, kannattaisiko tätä näkökulmaa vihjata lapsellekkin?