Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Esimies vimmastui, kun ilmoitin aamulla että lapset kuumeessa ja jään kotiin.

Vierailija
23.02.2009 |

Olin todella hämmästynyt ja tyrmistynyt, kun esimies tiuskaisi, että hommaa lapselle hoitaja ja tule töihin. Olen 4 kk sitten aloittanut uudessa työpaikassa ja tämä oli ensimmäinen poissaolo. Tiedän, että on tiukkaa kun on lomakausi ja flunssaa yms liikenteessä ja porukkaa poissa, mutta eikö ole kohtuuton kommentti? Tuli aika paha mieli, onneksi vaihdan 2 kk kuluttua työpaikkaa.

Jäin kotiin, mutta huomiseksi pitäisi kuulemma hommata joku ja tulla töihin...

lapset 3 v ja 4 v kuumeisessa räkätaudissa.

Niin, on minulla mies. Yrittäjä eli ei oikein voi olla poissa. On sovittu, että jos lasten poissaolot pysyy yksittäisinä, minä jää kotiin koska olen kunnalla töissä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sain aika asiattoman kommentin, kun ilmoitin jääväni äitiyslomalle. Kyllähän se mieleen jäi, vaikka siitä ei olisi tarvinut välittää, koska pääsin tosiaan pois töistä sinne äitiyslomalle, eikä tarvinnut pomoa enää katsella.

Vierailija
2/9 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika törkeää käytöstä esimiheltäsi, voit jättää tuommoiset kommentit huomioimatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda tosiaan koko juttu tai jos se painaa kovasti mieltä, niin ota yhtetttä esimiehesi esimieheen. Kyllä kunnan hommissa tommonen kuullostaa tosi oudolta käytökseltä. Syy ei ole sinun ja sinulla on oikeus olla poissa lapsen sairauden vuoksi. Tietty, kun oot sieltä kohta lähtemässä, niin ei kai sillä niin hirveesti väliä, mutta voisi auttaa tulevaisuudessa muita äitejä ja isejä, jotka ovat poissa lapsen sairauden vuoksi. Esimiehelläsi on kyllä jotain asennevammaa ja heikkoutta henkilöstöjohtamisessa. Tsemppiä ja ole vaan huomannakin kotona, jos tilanne sitä vaatii. Voit tietty myös olla yhteydessä teidän työsuojelu/luottamusmieheen...

Vierailija
4/9 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

määräaikaisessa tukirahalla, niin minä olen käsittänyt että esim. työllistettyjen ja harjoittelijoiden poissaolo ei saa näkyä. Eli heidän varaan ei voi laskea mitään sen kummemmin, kun ei ole palkattu työhön, he ovat hyvänä lisäkätenä.

Esim. päiväkodeissa ei voi suunnitella retkiä sen mukaan että yksi työllistetty aikuinen on, jolloin pysytyään lähtemään, ja poisjäädessä ilman työllistettyä ei pystyisi, koska työllistetty ei ole vastuullinen. Jos vastuullisia tarvitaan, ne pitää palkata, eikä käyttää muualta tulleesta rahasta.

Vierailija
5/9 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulla on lain mukaan oikeus hoitaa sairasta lasta kotona 3 (tai 4 ? ) päivää. (eri käytäntöjä siinä kuinka monta päivää niistä on palkallista ja tarviiko sun viedä joku todistus pomolle.. ) voit sanoa sen suoraan pomollesi ja olla kotona sen ajan. laki on laki vaikka kuinka pomoa harmittais. meilläkin pomo yrittänyt vedättää äitejä tyyliin: isänki pitää välillä hoitaa + loma on tarkoitettu vain 1 vp koska se tarkoittaa vain hoitajan hankkimista lapselle... pidä lapsesi puolta !!

Vierailija
6/9 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että viimeistään edellisenä iltana on ilmoitettava poissa olosta.

Jos yöllä nousi lapselle kuume oli saatava joku hoitamaan sitä.

Sain kyseisestä työpaikasta potkut mm. siksi, että en tarpeeksi aikaisin ilmoitanut poissaoloista. ja kuitenkin viimeistään edellisenä iltana aina ilmoitin.

Vierailija
7/9 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjestelyyn lupa käyttää, se kolme päivää... hommaa saikkulappu ettei tuu natinaa myöhemmin

Vierailija
8/9 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä sanotaan selvästi, että tilapäinen hoitovapaa on tarkoitettu alle 10-vuotiaan sairaan lapsen hoitamiseksi tai hoidon järjestämiseksi.

Vierailija
9/9 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen takia että on poissa töistä lasten sairastuttua niin liiton lakimieheen yhteyttä! ei ole oikeutta pomolla sellaiseen. meillä kans tollanen persreikä pomona..huh hellettä.