Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

anoppi osti/tilasi tyttärelleni vaatteita synttärilahjaksi, vaikka minä kielsin. Mitä tehdä??

Vierailija
23.02.2009 |

Asia menee siis näin:

Minulla oli vaatekutsut, joissa anoppi ehdotti että hän voisi sieltä tilata tyttärelleni vaatteita synttärilahjaksi. Minä emäntänä sain tilata vaatteita jo sieltä ilmaikseksi ja mielestä muita hyviä vaatteita mallistossa ei ollutkaan. Joten sanoin, anopille kohteliaasti että älä osta täältä, kun mielestäni tässä ei ole enää kovin sieviä ja ajattelin ehdottaa, että ostaisi sillä samalla rahalla tytölle jotain hyödyllistä tai muuta. Ja asia oli anopille ok. Mutta nyt sitten kun vaatteet saapuivat, niin anoppi oli kuitenkin tilannut tytölleni vaatteita ja antaa ne sitten synttärilahjaksi.

Mitä siis teen? Olin ajatellut juuri hänelle ehdottaa, että ostaa tytölle kevät haalarin tai yhden kivan lelun. Ärsyttää tuollanen!!!! Tekisi mieli sanoa anoppille suoraan, että eihän vaan nuo vaatteet ole tulossa tytölle synttärilahjaksi, koska eivät ole mielestäni edes sieviä! !!!!

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestä sieviä, niin hänellä on oikeus antaa ne lahjaksi, vaikka äiti toivoisikin tyttärelle lahjaksi jotain muuta. Tietysti anoppi olisi voinut ottaa toiveesi huomioon, mutta jos ei ottanut, niin turha siitä on tapella. Lahjan antaja päättää, mitä haluaa antaa.

Vierailija
2/52 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huutikseen. saat hyvät rahat ja niillä ostat mitä haluat.

voit tuon myös kertoa jos raaskit niin eiköhän ens kerralla ymmärrä!

hyväähän tuo ajatteli. miksi muuten kutsuit anopin lastenvaatekutsuille? oli mielestäni vihjaus että sieltä vois sitten jotain ostaa - kelles muulle kuin sinun lapselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole lahjahevosen suuhun katsomista!

Mulle kaikki ja heti ja niinkuin minä määrään! Näin se on nykyisin. Ihmetellään sitten mistä ne itsekkäät lapset tulevat?!

Vierailija
4/52 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huutikseen laittoa, jos teillä siis on vaatteita liikaa. Jos ne on Me&i-merkkisiä niin varmasti saat hyvät rahat. En ottaisi stressiä tuollaisesta.

Vierailija
5/52 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi osti minulle villasilkkiset pitkikset ja aluspaidan vaikka tietää minun olevan allerginen villalle ja silkille. Hukkaan menivät rahansa.Lapselle kutoo tumppuja villalangasta vaikka on myös allerginen villalle.

Vierailija
6/52 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko sinulla käyttö oikeus anopin lompakolle?!?! En ymmärrä miksi nykyään vanhemmat asettavat ehtoja millaisen lahjan kukin ostaa. Ei lahja ole tärkeä tärkeää on muistaminen!!! Miten pinnallisia ihmisiä täällä pallolla tallustaa? Mihinkään ei olla tyytyväisiä.

Vierailija
7/52 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä jos vaan sanoisit kiitos ja opettaisit lapsesikin sanomaaan sen.

Vierailija
8/52 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy pois, mutta älä muuten alennu anopin tasolle.

Vierailija
9/52 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitä lahjasta ja opeta lapselle sama. Olisihan tietenkin voinut noudattaakin toivetta, mutta kun ei, niin lahja on lahja.

Minusta tympeää nykyajan suhtautuminen ja kiukuttelu lahjojen kanssa.

Vierailija
10/52 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksihän minä anopin kutsuin, koska mitä enemmän vieraita niin sitä enemmän on emännänlahjan arvo.

Ja tietenkin anoppi ostaa tyttärelleni sellaisen lahjan, kuin hän itse haluaa mutta luulisi kuitenkin toiveita kuinnioittavan. en minäkään hänelle osta sellaista, mistä hän ei pidä!

Ja jos välttämättä halusi niiltä kutsuilta sen lahjan ostaa, niin olisin sitten halunnut tietty itse päättää mitä ostaa, kun siis alussa kysyi. Mutta luulin, että asia on ok, että ei tilaa sieltä mitään.

Jos jätän asian sikseen, niin anoppihan saattaa jatkossa tehdä samanlailla?! ja mitä sitten kun ollaan lahjaa synttäreillä aukasemassa, niin valehtelenko vai mitä mitä, että " kiitos kauniista lahjasta, että onpas se sievä ja muuta" ???

AAAAARRRGGHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ap

Vierailija
11/52 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enempää, eikä vähempää. Anopin mielestä sinä et määrää lapsesi asioista, vaan hän kävelee tietoisesti varpaille ja katsoo, mihin paikkaan sinä suostut.

Vierailija
12/52 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei iljennyt olla tilaamatta sillä kotikutsuilla on tarkoitus tilata jotain.

Koska kutsuit syytä itseäsi älä anoppipoloa joka tarkoitti hyvää.

Vierailija
13/52 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuppereilla se on kiinni siitä mikä on tilausten yhteinen arvo euroina.

Vierailija
14/52 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"siksihän minä anopin kutsuin, koska mitä enemmän vieraita niin sitä enemmän on emännänlahjan arvo."

Sinä tässä nolo olet ei anoppisi. Voi herran perkele sentään

Vierailija
15/52 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vaan tunnu aina menevän viesti perille. Ennen jaksoin tätä ihmetellä ja harmistuakin, miten ei aikuiset koulutetut ihmiset puhetta ymmärrä (ovat siis alle 60 ja työelämässä). En usko kummankaan tekevän mitään ilkeyttään, ilmeisesti eivät vaan kuuntele tai ymmärtävät väärin...?

Kun lapsemme oli vauva, aloin arkailla hoitoon jättämistä, kun ensimmäisen kerran jälkeen kävi ilmi, että anoppi ei ollut kuunnellut hoito-ohjeita. Oli esimerkiksi antanut vauvalle 40 ml maitoa, kun olin sanonut, että ihan koko tetraa ei kannata lämmintää, mutta n. 150 ml syö kerralla, ja muita vastaavia. Pienen vauvan kohdalla tuntui pahalta, kun toinen ei ollut saanut masuaan täyteen yms. Nyt kun lapsi on jo isompi, niin ei ole niin väliä vaikka asiat tekisikin eri tavalla kuin kotona tai vähän sinne päin..

Joten olisiko anoppi vaan ollut niin innoissaan vaatteiden hankkimisesta lapselle, ettei yksinkertaisesti mennyt perille se, mitä sinä sanoit. Ainakaan meidän anopillamme ei ole kyse tahallisesta ilkeydestä, mutta kyllähän sellaisiakin ihmisiä voi olla.

Minä kiittäisin, vihjaisin ehkä että onhan tätä vaatetta jo aika paljon kertynyt, ja myisin esim. syksyllä, kun voisi vedota siihen, että lapsi on kasvanut. En kehtaisi heti myydä, jos anoppi vaikka seuraavalla vierailulla haluaisikin nähdä vaatteen lapsen päällä.

Vierailija
16/52 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kyllä jatkossakin anoppisi itse valitsee, mitä haluaa ostaa lahjaksi. Miten tämä on nykyään kaikille niin vaikeaa? Hienoa, jos lahjan antaja tiedustelee toiveita ja ottaa ne huomioon, mutta kenenkään ei ole pakko niin tehdä. Kyllä, otat jatkossakin lahjat vastaan ja sanot kiitos hymyssäsuin ja opetat lapsesikin kiittämään. Jos ette pidä lahjaksi saamistanne vaatteista, käyttäkää muita vaatteita. EI ole kohteliasta kiukutella lahjoista, vaikka ne eivät miellyttäisi.

Vierailija
17/52 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllähän se olen minä, joka lapseni asiasta määrää vaikka anoppi yrittääkin toisinaan neuvoa vähän liiaksikin.

ja pakko vielä sanoa anopista, niin sekin hänessä ärsyttää että kerran tyttö oli heillä yöhoidossa, niin anoppi oli tehnyt omien sävelien mukaan tytön syömiset, nukkumiset ja muuta, vaikka minulla oli hänelle ohje lappu, jota hän vielä pyysi. Ja täällä meilllä ollessaan tyttöä syöttäessä, niin anoppi maistoi ensin lusikan päästä itse ja oli antamasa sitten tytölle!!! MInä vaan kauhussani katsoin, mutta onneksi mies siihen sanoi että ethän sä nyt voi sitä tytölle antaa! ja anopilla on vielä huuliherpeskin!!

Mitä kaikkea tapahtuukaan kun en ole itse näkemässä?!

ap

Vierailija
18/52 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikutat itsekkäältä ja ahneelta paskiaiselta.

Pyysit anopin kutsuille, jotta SINÄ saisit paremman emännänlahjan.

Ja nyt olet närkästynyt anopin lahjasta tyttärellesi, koska SINÄ olisit halunnut jotain muuta.

Mitä jos katsoisit peiliin? Ja olisit edes sen verran fiksu, että pitäisit asiasta turpasi kiinnin anopin suuntaan.

Vierailija
19/52 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, käytöstapojen mukaan lahjasta kiitetään avatessa eikä ruveta osoittamaan mieltä. Paitsi jotkut 3- ja 4-vuotiaat voivat niin tehdä. Ei lahjaa hirveästi tarvitse kehua.. Ajattelematon ehkä, mutta ei tuossa nyt anoppi mitään törkeää tehnyt.

Olit itsekin vähän itsekäs, kun kutsuit anopin vain lisäjoukoksi.

Vierailija
20/52 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut tuon, eikä se jää mihinkään lahjoihin. Meillä päädyttiin lähestymiskieltoon ennen kuin sekaantuminen loppui.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme