Vuosaaren koulut
Onko jollain kokemuksia Vuosaaren kouluista? Ollaan perheen kanssa muuttamassa Espoosta tämän vuoden aikana. Koulujenkin kannalta kiinnostaa mistä päin Vuosaarta asunto kannattaa ostaa. Lähinnä kiinnostaa kokemukset ala-asteen kouluista. Googlaamalla löysin Vuosaaresta kahdeksan alakoulua.
- Aurinkolahden peruskoulu
- Vuosaaren ala-aste
- Kallahden peruskoulu
- Karavaanin ala-aste
- Mustakiven ala-aste
- Heteniityn ala-aste
- Meri-Rastilan ala-aste
- Nordsjö lågstadieskola
Aurinkolahden peruskoulu ja Karavaanin ala-aste vaikuttavat ainakin paperilla parhailta lähinnä oppilaaksiottoalueen perusteella. Ystäväperheen lapsi käy tuota Vuosaaren ruotsinkielistä ala-astetta. Kovasti ovat koulua kehuneet. Mustankiven koulussa on ilmeisesti ollut kiusaamisongelmaa. Mikä mahtaa olla nykytilanne?
Kommentit (33)
Tämä on vanha aloitus ja tilanne on muuttunut. Nykyään Vuosaaressa ei ole koulupiirijakoja vaan on yksi alue, ja hakea voi mihin kouluun vain. Asuntoa ei tarvi ostaa koulun mukaan.
Heh =). Hyvä aihe. Kiinnostaa muaki. Alue kiinnostaa...
Asian sivusta. Yllätti mut tuo Vuosaaren alakoulujen määrä. Aika usein näkee keskustelupalstoilla heittoja tyyliin et Vuosaaren koulut on täynnä mamuja jne. Tuskin noi kaikki kahdeksan koulua on huonoja.
Olen myös ihmetellyt tätä haukkumista varsinkin kun ystäväni mukaan koulut ja luokkakoot ovat pääosin pieniä verrattuna vaikka moniin muihin PK-seudun alueen kouluihin. Vuosaaressa asuu kuulemma myös paljon opettajia. Hesarissa oli ilmeisesti taannoin juttu tästä. En tiedä, mistä haukkuminen johtuu. Johtuisikohan vanhasta maineesta. Ystäväni mukaan maahanmuuttajalapsia on paljon erityisesti Meri-Rastilan ja Mustankiven kouluissa. Muissa kouluissa ilmeisesti vähän.
Pakko nostattaa tätä :). Onko kokemusta Vuosaaren alakouluista?
Aurinkolahden koulu on kyllä varmasti idän parhaimmistoa. Kokemusta on kahden lapsen osalta. Asiantuntevat opettajat ja nykyaikainen ajantasalla oleva opetus. Modernit, hienot tilat.
Viime viikon hesarissa oli juttua että Aurinkolahden peruskoululle aletaan rakentaa tämä vuoden aikana uutta sivukoulua korttelitalo kanava, jossa on 1.-6. luokat. Koultarjonta vaan paranee :)).
ovat viihtyneet Mustakiven ala-asteella. Koulussa paljon maahanmuuttajia, mutta se on ollut vain antoisaa. Koulu sujunut hyvin, opettajat mukavia. Kallahden koulusta monesti kuullut varhaisteinien aiheuttamista harmeista ja ongelmista, mutta missäpä niitä ei nykypäivänä olisi.
Kiitos. Kiva kuulla, että myös koulu on hyvä. Aluehan on viihtyisä.
Valitettavasti en muista koulujen nimiä, mutta heillä oli yksi syy muuttaa pois se että he pitivät kouluja huonoina.
Niin tämä edellinen oli Aurinkolahden kouluun liittyen.
Kiitos Mustankiven kouluun liittyvistä kommenteista. Ongelmia tuntuu tosiaan olevan nykyisin kaikkialla =(.
Olisi mielenkiintoista tietää kuinka he päätyivät tähän ratkaisuun, kun kouluja on niin paljon ja vertailu vaikeaa. Koulujen tilanne myös muuttuu kaiken aikaa. Olenkin miettinyt tässä päivän aikana, että tämä kysely on aika turhaa...
Eikös se ollut Mustankiven koulussa?
lukenut että siellä jotkutsomalitytöt kiusaa lapsia. Tais olla täällä palstalla just juttua siitä
Olisi mielenkiintoista tietää kuinka he päätyivät tähän ratkaisuun, kun kouluja on niin paljon ja vertailu vaikeaa. Koulujen tilanne myös muuttuu kaiken aikaa. Olenkin miettinyt tässä päivän aikana, että tämä kysely on aika turhaa...
Meinaan kun näitä ongelmia, koulupaloja sun muita tuntuu olevan kaikkialla. Esim. Tuusulassa ja Nurmijärvelle, joista äkkiseltään luulisi löytyvän hyvät koulut. Taitaa olla tämä koulujen arviointi aikamoista arpapeliä.
Meinaan kun näitä ongelmia, koulupaloja sun muita tuntuu olevan kaikkialla. Esim. Tuusulassa ja Nurmijärvelle, joista äkkiseltään luulisi löytyvän hyvät koulut. Taitaa olla tämä koulujen arviointi aikamoista arpapeliä.
Niin tämä oli ap:n kommentti.
Valitettavasti en muista koulujen nimiä, mutta heillä oli yksi syy muuttaa pois se että he pitivät kouluja huonoina.
Eräs tuttavaperhe muutti Vuosaareen juuri koulujen takia. En tosin tiedä mitä koulua noista käyvät. Makuja on monia.
Eräs tuttavaperhe muutti Vuosaareen juuri koulujen takia. En tosin tiedä mitä koulua noista käyvät. Makuja on monia.
[/quote]
Mä olen ikäni asunut Idässä ja täällä asuu paljon mun ystäviä ja kavereita. Joidenkin lapset käyvät Vuosaaren kouluja, mutta ei kukaan ole hehkuttanut varsinaisesti mitään koulua, eikä kukaan ole jättänyt muuttamatta sen takia että Vuosaaressa on huippukoulu josta ei voi luopua.
Mä vähän veikkaan että ihan samanlaisia kouluja noi on kuin kaikki muutkin koulut idässä, ei täällä mitään eliittikouluja ole ja varmasti jokaisessa saa ihan hyvän perusopetuksen. Joissain kouluissa saattaa ehkä olla enemmän kuin toisissa maahanmuuttajia. Oma lapsi käy Vartiokylän ala-astetta ja siellä ei maahanmuutta lapsia ole kuin muutama, Puotilassa niitä on sitten senkin edestä.
ihan yleisistä kouluista, ei yksityisistä.
- Aurinkolahden peruskoulu
- Vuosaaren ala-aste
- Kallahden peruskoulu
- Karavaanin ala-aste
- Mustakiven ala-aste
- Heteniityn ala-aste
- Meri-Rastilan ala-aste
- Nordsjö lågstadieskola
...niin ihan oppilaaksiottoalueen perusteella eniten maahanmuuttajia on Mustakiven ala-asteella, Meri-Rastilan ala-asteella, Mustakiven ala-asteella ja Kallahden peruskoulussa.
Asuntojen hinnoissahan on aika lailla eroa näillä eri alueilla. Taantuma varmaan vaikuttaa jonkin verran hintoihin laskevasti (toivottavasti paljonkin...meidän pitäisi kohta muuttaa alueen sisällä!) mutta silti. Aurinkolahden rantakaistaleen asunnoista joutuu pulittamaan 4000e-5000e/neliö, Aurinkolahden muusta alueesta noin 3000e-3500e. Muut alueet ovat huomattavasti halvempia - Meri-Rastila halvin. Eli kannattaa vähän miettiä omaa budjettiakin kun asuntojen hinnoissa on tosi isot erot alueella.
Itse olen ollut ensimmäisiä oppilaita Aurinkolahden 7.luokasta lähtien. Koulussa on nollatoleranssi kiusaamiseen. Maahanmuuttaja-lapsia toki on, koska koulu on kansainvälinen suhdekoulu. Opettajat ovat hyviä ja miellyttäviä. Itse toki kärsin motivaation puutteesta jolloin koulu pyrki selvittämään onko kyse oppimishäiriöstä ja lähettivät minut WAIS III testiin. Myöhemmin jäin 9.luokalla raskaaksi ja koulu ei halunnut, että opiskeluni keskeytyy tämän takia niin sain loput ½ vuotta suorittaa etäopiskeluna kouluni loppuun.
Koskaan ei kiusattu. Tiukat selvät rajat. Kenkiä ei käytetä sisätiloissa. Samassa ei koulu ollut mikään sotaleiri, vaan mukava viihtyisä paikka, jossa jokainen oppilas otetaan huomioon yksilönä. Minulla esimerkiksi matikka sujui paremmin kun sain hölöttää matikkajuttuja ääneen, joten kokeiden aikana istuin luokan ulkopuolella (lasi-ikkunat) tekemässä koetta. Tippa silmissä ikävöin takaisin tähän kouluun.