Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

huoltajuuskiista ja pilvenpoltto

Vierailija
22.02.2009 |

siis, meilläpä on tämmönen tilanne: mä kärähdin äitiyspolilla kannabiksesta. (yhdet hatsit pelkkää ruohoa lääkekäyttöön, että ihan turha alkaa moralisoimaan kenenkään, en kuuntele, säästäkää saarnanne tupakoitsijoille). Sossussa selvittävät mun aloitteesta esikoisen asumisoloja, jonka vuoksi muun muassa niin minä, mieheni kuin lapsen isäkin käymme tapaamassa päihdetyöntekijää. lapsi asuu tällä hetkellä isällään, ja tarkoitus olisi mennä asumisesta oikeuteen sitten kun selvitys on tehty.

Lapsi on 5,5v ja minulle on annettu sossussa sellainen kuva, että lapsen mielipidettä kuunnellaan asumisasiassa melko paljon. hän siis haluaisi asua meillä. seuraava päihdetyönteijän aika on reilun viikon päästä ja mun on kauhean vaikea saada mun miestä ymmärtämään, että hänen ruohonpolttonsa voi vaikuttaa huoltajuuskiistan tulokseen. hänen mielestään heillä ei ole mitään syytä epäillä häntä polttamisesta eikä vaatia testeihin. onko kenelläkään tietoa tai kokemusta mitä tällaisessa tilanteessa tapahtuu? voiko ukko kenties päästä kuin koira veräjästä niinkuin itse kuvittelee? voiko esim. ilmoittaa menevänsä testeihin myöhemmin jos sitä päihdetyöntekijä silloin viikon päästä pyytää, ja miten reagoivat jos kieltäytyy kokonaan?

mä en viitsisi nostaa asiasta hirveetä äläkkää kun on muuten niin kiltti ja vastuuntuntoinen mies (tosi mietoa kamaa siis polttaa), mutta millä helvetillä sen nyt saisi tajuamaan ettei kannata polttaa juuri nyt??? kuinka kauan se edes yleensä testeissä näkyy? ja miten ne sossut tällaisessa tilanteessa yleensä menettelee? mä olen ihan varma että ehdottavat testejä ja että on haitallista huoltajuushomman kannalta jos ei niihin mene! miten on?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mielestä on sama, missä lapsi on kunhan on onnellinen - musta ei ainakaan olisi ihan sama, paitsi jos olisin kuollut. En voisi ikinä luopua lapsestani muuten! Normaali äiti käyttäytyy niin, että TIETÄÄ lapsen olevan onnellinen juuri hänen luonaan. Mutta ap:n lapsi vain "haluaa väen vängällä olla koko ajan heillä".. Äidillehän sillä nyt ei ole niin väliä, kunhan voi poltella pilveä uuden miehensä kanssa.

Vierailija
22/45 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnolliseen sijaisperheeseen, missä ei ole väkivaltaa eikä huumeita.. Varmaan olis kaikista paras ratkasu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen isän touhut ihan rehellisesti sossulle, voihan siinä käydä niinkin että lapsen isä todetaan epäsopivaksi huoltajaksi ja sinun miehellesi tehdään testit joista narahtaa ja lapsi sijoitetaan muualle,mutta lapsen etuhan on tärkein?! Huumetesteissä taitaa hasis näkyä niin pitkään että esim.vkon tauko ei auta.

Vierailija
24/45 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun miehesi EI ole fiksu. Tai sitten se ei tahdo lastasi teille. Leikkiminen ja puuhailu silloin tällöin on eri asia kun isäpuolena oleminen.

Sun lapsen tilanne alkaa tuntua yhä lohduttomammalta mitä enemmän sun viestejäsi luen. Unohda pössyttelijämies ja natsimies, älä vetoa niihin. Tee itse asialle jotain! Ihan mitä vaan, kunhan se lapsi, kohta eskarilainen jo, ei mene tärviölle!

-5-

No sitä mäkin oon ihmetelly! Kun se muuten on kuitenkin ihan fiksu. Niin, tarkennus, en polta enää. Ja se nyt oli se yks kerta.

ap

[/quote]

Vierailija
25/45 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnolliseen sijaisperheeseen, missä ei ole väkivaltaa eikä huumeita.. Varmaan olis kaikista paras ratkasu.

Vierailija
26/45 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mielestä on sama, missä lapsi on kunhan on onnellinen - musta ei ainakaan olisi ihan sama, paitsi jos olisin kuollut. En voisi ikinä luopua lapsestani muuten! Normaali äiti käyttäytyy niin, että TIETÄÄ lapsen olevan onnellinen juuri hänen luonaan. Mutta ap:n lapsi vain "haluaa väen vängällä olla koko ajan heillä".. Äidillehän sillä nyt ei ole niin väliä, kunhan voi poltella pilveä uuden miehensä kanssa.

No siis meillä on erittäin hyvä ja lämmin suhde lapseni kanssa (kuten myös hänellä ja miehelläni) ja olemme samalla aaltopituudella ja rakastamme toisiamme todella paljon ja meillä on ihanaa yhdessä. Tietysti. ei kai hän muuten meillä haluaisi asua. Mutta en viitsinyt korostaa asiaa koska silloin joku heti ajattelee että olen vain omistushaluinen ja itsekäs paska ja haluan siksi lapsen huoltajuuden vaikka olenkin narkkari.

ilmeisesti tällaista sielujen sympatiaa ei ole toisessa päässä kehittynyt koska isälle meno ei huvita, ja minusta on väärin että lapsi joutuu sinne menemään vaikka tiedän kuinka paljon hän minua siellä ikävöi. Totta kai minäkin ikävöin mutta se taas on sivuseikka. Lapsen tunteet on tässä se tärkein juttu.

Isän päässä tilanne taas on se, että isälle rakkaus lapseen on epätoivoista koska se on ainoa asia joka pitää erossa viinasta ja manipuloinnin ja syyllistämisen avulla yritetään saada lapsi osoittamaan vastarakkautta. Ja tämä on onnistunut. Lapsi ei halua millään mennä sossujen haastatteluun koska ei omien sanojensa mukaan uskalla sanoa että haluaisi asua meillä koska isi suuttuu.

että tämmöstä.

AP

Vierailija
27/45 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkö sä huomaa, että sä koko ajan selittelet niillä miehillä: pilvenveikko sitä, juoppo tätä ja nyt lapsikaan ei halua sossuun. Senkö takia sinne sitten ollaan menemättä vaikka sieltä voisi saada apua?

Mitä konkreettista sä olet tehnyt sun oman lapsen tilanteen parantamiseksi sen lisäksi että sä olet kysynyt av-palstalta tietoja siitä miten kauan kannabis näkyy huumetestissä?

Vierailija
28/45 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei siis puuhaa lapsen kanssa "silloin tällöin" vaan säännöllisesti joka toisen viikon käytännössä aamusta iltaan. On mun mielestä paras mahdollinen isähahmo mitä lapsi voi toivoa, keksii kaikkea mahdollista puuhaa, vie pulkkamäkeen, piirtelee, pelaa ja rakentelee, on aina hyvällä tuulella ja jaksaa aina ottaa lapsen huomioon, kuunnella ja opastaa. Hänelle ihmiset ovat tärkeämpiä kuin tienaaminen, moni muu ei jaksaisi olla kotona perheen kanssa koko ajan.

Että tässä tapauksessa "lapsen etu" ei mun mielestä ole sijaisperhe koska viihtyy meillä niin älyttömän hyvin. Mistä muuten tiedätte pilvenpoltosta olevan haittaa lapselle? Onko oma lapsuutenne kenties mennyt pilalle koska iskä rakenteli kanssanne legoja paukuissa?

ap

Vierailija
29/45 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

etkö sä huomaa, että sä koko ajan selittelet niillä miehillä: pilvenveikko sitä, juoppo tätä ja nyt lapsikaan ei halua sossuun. Senkö takia sinne sitten ollaan menemättä vaikka sieltä voisi saada apua?

Mitä konkreettista sä olet tehnyt sun oman lapsen tilanteen parantamiseksi sen lisäksi että sä olet kysynyt av-palstalta tietoja siitä miten kauan kannabis näkyy huumetestissä?

Mun aloitteesta sossu tekee selvitystä lapsen oloista ja sen jälkeen haastan exän oikeuteen lapsen asumisesta. Ja totta kai lapsi menee sossuun juttelemaan vaikkei haluaisikaan! Oma etunsahan siinä on kyseessä.

ap

Vierailija
30/45 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jo pakko olla.. provoo....*!!!!!

no jos ei pikkupaukut haittaa niin miks sitten oikean isän humala haittaa?? jos

ei lapselle ole väkivaltainen....

Vierailija
31/45 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jättäisit tämän pilvimiehen. sinä et polta pilveä etkä juo etkä ole alkoholisti, jos olet yksin. miehet tekevät näitä asioita. asu lapsen kanssa kahdestaan.

jos liittoudut viranomaisten kanssa pilvenpolttajamiestä vastaan, olet itse vahvemmilla. julmaa ehkä, mutta kuulostaa siltä että valinta on tehtävä lapsen ja miehen välillä, ja se pitäisi sinulle olla selvä että valitset lapsen.

Vierailija
32/45 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset ihmiset sikiää ja saa vauvoja ja päihteettömät, lapsilleen omistautuvat ihmiset eivät saa lapsia.

Vierailija
33/45 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka äiti valitsee oman lapsensa sijaan jonkun pilviveikon elämään rinnallaan!!

Vierailija
34/45 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei siis puuhaa lapsen kanssa "silloin tällöin" vaan säännöllisesti joka toisen viikon käytännössä aamusta iltaan. On mun mielestä paras mahdollinen isähahmo mitä lapsi voi toivoa, keksii kaikkea mahdollista puuhaa, vie pulkkamäkeen, piirtelee, pelaa ja rakentelee, on aina hyvällä tuulella ja jaksaa aina ottaa lapsen huomioon, kuunnella ja opastaa.

Aina hyvällä tuulella kunhan pilvee piisaa.

Hänelle ihmiset ovat tärkeämpiä kuin tienaaminen, moni muu ei jaksaisi olla kotona perheen kanssa koko ajan.

[/i

Lue: kukaan ei ota töihin ihmistä joka on kaiken aikaa pilvipöllyissä. ]

Vierailija
35/45 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tärkeämpiä kuin tienaaminen ;) juupa juu selitys se on tuokin. Ihan aamusta iltaan touhuu lapsen kanssa? Voi ylistys.

Vierailija
36/45 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti tämä on provo.

jos ei, niin vaadi miesystävääsi lopettamaan huumeittenkäyttö. Hän voi tarvita siihen ammattiapua, jos on pahasti koukussa.

mikäli lopettaminen ei onnistu, jätä hänet. mikäli siis haluat lapsesi asuvan kanssasi ja olevan hyvässä kodissa. huumeet eivät kuulu kunnolliseen kotiin, ei vaikka olisi miten mietoja.

en pakottaisi lasta puhumaan isäänsä vastaan, jos hän pelkää isää. teidän aikuisten tulee hoitaa huoltajuusasiat keskenänne, se ei ole 5-vuotiaan tehtävä missään nimessä puuttua siihen asiaan millään tavalla!!

pidä sinä huoli lapsestasi. sijaisperhekin voi olla hyvä vaihtoehto, jos ei muutoin päihteetöntä kotia löydy. sinä olet lapsen maailmaan saattanut, ja varmasti häntä rakastat, sitä en epäile. mieti tarkoin mikä on lapsen paras etu.

Vierailija
37/45 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma exäni, luojan kiitos ajalta ennen lapsia, oli juuri tälläinen "eihän-siitä-ole-mitään-haittaa-pilvessä-olen-niin-luova-ja-älykäs-ja-kaikkien-muiden-yläpuolella"-tyyppi. Hän meni sitten psykoosiin ja todella IHAN VAIN PILVEN POLTOSTA. Ja sillä tiellä on vielä tänäkin päivänä. En voisi kuvitellakaan nyt äitinä minkälaista lapsen olisi seurata vierestä sitä, mitä minä jouduin silloin seuraamaan. Hirveitä harhoja, persoonan muuttumista sekunnissa ääripäästä toiseen, pelkoa, pelkoa ja taas pelkoa. Semmoista ahdistusta joka sairastuttaa kaiken ympärillään. Tämä on sellainen riski jota JOKAISEN pilveä polttavan tulisi tiedostaa. Se EI oikeasti ole ihan niin pikku juttu kuin moni kuvittelee.

Muuten en ota kantaa tapaukseen, kertomasi perusteella lapsella ei varmasti ole hyvä olla isänsä luona. Mutta kyllä kannabiksesta voi olla todella pahasti haittaa lapselle, älä sulje siltä silmiäsi!!

Vierailija
38/45 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa mulle, että tää on provo!!! Menetän yöunen tän jutun takia. Olen huolissani tästä lapsesta. Suomessa on perheitä jotka eivät saa lasta ja tämän lapsen paikka olisi rakastavassa, hyvässä perheessä. AP! Voitko ehdottaa sossun tädeille että lapsen paras paikka olisi sijaisperheessä.

Vierailija
39/45 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä nyt ei näköjään kehity mitään järkevää. onneks te tiedätte aina kaiken parhaiten ja osaatte itse toimia oikein oli asia sitten mikä hyvänsä, vaikka sitten sellainenkin josta ette tiedä mitään.

hei hei ja hyvää yötä vaan kaikille.

ap

Vierailija
40/45 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta on, että lapsen asumisen siirtoa ei saa, ellei pysty pitävästi todistamaan oikeudessa, että lapsen henki ja/tai terveys on vaarassa hänen nykyisessä kodissaan. Että sikälli kaikki spekulaatio on tässä täysin turhaa.

Ja jokainen tajuaisi sen, jos vaihdettaisiin sukupuolet toisin päin. Jos lapsi asuu väkivaltaisen alkoholistiäidin kanssa, ei etäisällä ole siihen mitään nokan koputtamista niin kauan kun äiti ei laiminlyö lasta niin pahasti, että se huomataan hoitopaikassa tai koulussa. Ihan sama, pössyttääkö etä jotakin vai ei.

Ja se, jos isän uusi vaimo eli äitipuoli puuhaa paljon lapsen kanssa niin sehän katsotaan isälle vain haitaksi, koska yli-innokas äitipuoli pyrkii hämärtämään lapsen käsitystäs siitä, kuka hänen oikea äitinsä on. Eikö vaan? Joten ihan sama, miten paljon ap:n mies puuhaa lapsen kanssa - eihän hän ole lapsen biologinen vanhempi.

Suomen laki painottaa todella vahvasti biologisten vanhempien asemaa ja vielä vahvemmin sen vanhemman asemaa, joka on sattunut saamaan lapsen luokseen asumaan erotilanteessa. Tätä asumistilannetta on äärimmäisen vaikea saada muuttumaan jälkeenpäin muuten kuin vanhempien keskinäisellä, vapaaehtoisella sopimuksella.

Sitten, kun lapsi on 12, hän voi äänestää jaloillaan ja muuttaa ap:n luo. Ei sitä ennen. Vasta 12-vuotiaan tahto on ratkaiseva, koska asumissopimuksen täytäntöönpanoa ei enää saa sen ikäiselle. Eli viranomaiset eivät auta palauttamaan lasta hänen aiempaan vakituiseen kotiinsa, jos lapsi ei itse sitä halua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän