Äänestystä, mikä sisarussarjan jatkoksi + perustelut?
Kiitos edelliseen ketjuun vastanneille, siitä oli paljonkin apua, vaikka ehdolla olevia nimiyhdistelmiä on yhä paljon. Kaikki mieleisiä ja ihania, jotkin ehkä vähän enemmän, auttaisitteko tekemään karsintaa mikä näistä ois kaunein.
Tässä nimiyhdistelmiä, joista jonkun tyttömme saa, mutta emme osaa päättää, että minkä. Etunimeksi tulee joko Taija tai Taimi. Taimi on enemmän miehen mieleen, joskin minuakin se on alkanut viehättää ja jossain määrin tyttö "näyttää" enemmän Taimilta.
Taimi Serafiina (yks molempien ykkössuosikeista + kaks vanhempaa lasta tykkää)
Taimi Mariella (samoin tämä)
Taimi Tiiariina
Taimi Annariina
Taimi Charlotta (vois ehkä kirjottaa myös muodossa Sarlotta)
Taimi Vilhelmiina
Taija Serafiina
Taija Mariella (tosi kaunis tämäkin, minä pidän ehkä enemmän)
Taija Tiiariina
Taija Charlotta (vois ehkä kirjottaa myös muodossa Sarlotta)
Taija Vilhelmiina
Sisarusten nimet:
Tilda Eleonoora
Tomas Alexander
Telma Karoliina
Kommentit (11)
Taimi Serafiina! Se on noista nimistä kaikkein kaunein yhdistelmä ja sopii parhaiten sisarussarjaan. Varsinkin tyttöjen nimet Tilda, Telma ja Taimi menee niin nappiin sekä tyyliltään, että äänneasultaan.
Mä en tuota Taijaa laittaisi. Se ei ole vanha nimi, eikä uusikaan nimi, se vaan on auttamattoman 70-lukulainen ja mielestäni ei sovi ollenkaan sisarussarjaan millään muulla perusteella kuin alkukirjaimen takia. Ja minusta se ei oikein riitä.
Taimi on luontonimistä niitä harvoja, joista en jostain syystä erityisemmin pidä. Mutta tyyliltään se sopii paremmin teidän muiden lasten nimiin kuin Taija. Kallistun kannattamaan jompaakumpaa näistä:
Taimi Serafiina
Taimi Annariina
Tai
Taija Serafiina
joka tapauksessa itse pidän enemmän tuosta Taija nimestä kuin Taimista ja sopisi joukkoon mainisti.
Aiemmin olin Taijan kannalla, mutta nyt kallistun Taimiin, vaikkakin tuo nimi kuuluu niihin, joista en ole koskaan pitänyt. Voisi liittyä siihenkin, että on sukunimenä minulle myös tuttu.
Toisina niminä minusta ylivertaiset on Serafiina ja Vilhelmiina. Ihan kumpi vaan käy, joskin kirjoittaisin jälkimmäisen Wilhelmiina (katselin noita isosisarusten toisia nimiä ja niissä oli hieman kansainvälistä vivahdetta, paitsi Karoliinassa).
Eli joko Taimi Serafiina tai Taimi Wilhelmiina
Taimi Serafiina tai
Taimi Vilhelmiina
Taimi on aivan suloinen nimi!! En yleensä pidä kauheasti luontonimistä, mutta Taimi on jotenkin nimimäisempi kuin vaikkapa Orvokki tai Pilvi, joten sopii loistavasti sisarussarjaan! Taija taas ei ole soinniltaan minusta yhtään niin kaunis... tulee mieleen että Aijaijai! >:o(
Taimi Serafiina
* Serafiina ei kuulu omiin suosikkeihini ollenkaan, jotenkin vokaaliäänteet e-a-i peräkkäin eivät vain ole niitä kauneimpia korvaani, ja -fiina loppu on minusta vähän liian "fiini". Mutta, jos on kerran molempien ykkössuosikkeja ja vanhemmat lapsetkin tykkäävät niin ehkä se on teille juuri se oikea nimi? :o)
Taimi Mariella
* Mariella on omia ykkössuosikkejani, aivan ihana, mutta ei ehkä ma-alkuisena kaikken paras mi- loppuisen nimen perään?
Taimi Tiiariina
* eriskummallinen moderni tekemällä tehty väännösnimi, joka ei sovi suloisen ja vanhan Taimi nimen perään yhtään. (sori)
Taimi Annariina
* parempi, jos halutaan tuo -riina loppu
Taimi Charlotta (vois ehkä kirjottaa myös muodossa Sarlotta)
* Sarlotta on outo suomennos, mutta Charlotta on aina kaunis ja klassinen, ja lausutaankin kaunniimmin kuin Sarlotta.
Taimi Vilhelmiina
* mun mielestä ihan ok, mutta NIIN yleinen ja tavallinen, että kun muilla lapsillanne on kuitenkin aika persoonalliset nimet, niin en malttais antaa jotain näin "tylsää".
Mulla tuli mieleen noista siskojen nimistä etsiä vielä muutama pitkä toinennimiehdotus, joka olis "kaksiosainen" ja jonka loppuosa olis nimi itselläänkin, (vrt. eleo-NOORA ja karo-LIINA).
Miltäs maistuisi esim
Taimi Marjaana
Taimi Evastiina/Annastiina
Taimi Heleena (tää olis aika söpö!)
Taimi Marleena
Taimi Elliida
Taimi Kariina (carina merkitys rakastettu)
Taimi Kristiina
Sisarusten nimet:
Tilda Eleonoora
Tomas Alexander
Telma Karoliina
Taimi Serafiinalle ääni.
Taimi Sarlotta olisi myös kaunis.
Molemmat sopivat sisarusketjuun hyvin.
Taimi Marjaana - ei
Taimi Evastiina/Annastiina - E(e)vastiina viimeisenä olisi oikein kaunis, mieskin aika varmasti hyväksyis
Taimi Heleena - tämä ois minusta aivan ihana, mies vaan todennäkösest hyväksyy vaan Helenan
Taimi Marleena - ei
Taimi Elliida - aika kiva, vois olla jopa miehen mieleen
Taimi Kariina - tämä olis kanssa ihana, mies tuskin hyväksyy
Taimi Kristiina - ollut harkinnassa
Kiitos abaco näistä ehdotuksista, ainakin miehelle ehdotan E(e)vastiinaa, Heleenaa, Elliidaa ja Kariinaa, saa nähä sitten mitkä hylkää.
Taimi Marjaana - ei
Taimi Evastiina/Annastiina - E(e)vastiina viimeisenä olisi oikein kaunis, mieskin aika varmasti hyväksyis
Taimi Heleena - tämä ois minusta aivan ihana, mies vaan todennäkösest hyväksyy vaan Helenan
Taimi Marleena - ei
Taimi Elliida - aika kiva, vois olla jopa miehen mieleen
Taimi Kariina - tämä olis kanssa ihana, mies tuskin hyväksyy
Taimi Kristiina - ollut harkinnassa
Kiitos abaco näistä ehdotuksista, ainakin miehelle ehdotan E(e)vastiinaa, Heleenaa, Elliidaa ja Kariinaa, saa nähä sitten mitkä hylkää.
Taimi Serafiina
tai
Taimi Vilhelmiina
parhaimmat ovat:
Taimi Serafiina
Taimi Mariella
Taimi Vilhelmiina
Taija Serafiina
Taija Mariella
Taija Vilhelmiina
mutta näistä onkin sitten lähes mahdoton päättää vain yksi paras... :) omalleni laittasin joko Taija Mariella tai Taija Vilhelmiina. Taija sopis siksi teillekin paremmin kun siinäkin olis a-loppu kuin siskoillakin... mut nää nyt siis on vaan mun ajatuksiani :)
Tiina :)