Onko tietoa Espoon Sunasta.....
Että millaista asuinaluetta se on? Onko rauhallista ja lapsille sopivaa?Sinne on rakennettu uusia rivitaloja,sunanlaaksoon, jotka ovat aika ihania.Mutta en tiedä oikein Espoosta mitään, varsinkaan sunasta. Täytyisi löytää uusia ja isompi asunto.Entä mikä on espoossa kuntalisä tänä vuonna?
Kiitos paljon!!!!
Nelli
Kommentit (5)
On Suomen suurimpia ja jollen ihan väärin muista niin 230euron luokkaa...Sen ainakin tiedän, että minimiäitiyspäivärahalla tulot nousevat kun kuntalisää alkaa saamaan :)
Espoon kunta-lisä on tarkalleen 218,64e (sain juuri päätöksen postissa ;) ). Sunasta sen verran, että ainakin keskuspuiston puolella on varsin rauhallista pientaloaluetta ja käsittääkseni paljon lapsiperheitä. Siellä asustaa kaksi tuttava pariskuntaa, joilla toisilla useampia lapsia, enkä ole ainakaan mitään negatiivista alueesta heiltä kuullut.
Heips,
Täällä yksi siellä asusteleva - ja tiedän aikasemmasta kokemuksesta sen verran että Suvela ja Kirstinmäki ovat aika rauhatonta seutua, mutta selvä " raja" näkyy kulkevan tänne Sunanlaaksoon tultaessa - rauhallista ja viihtyisää, paljon lapsia ja koiria sekä ennenkaikkea koulu ja päiväkoteja lähellä ja hyvät ulkoilumaastot (keskuspuisto) tosi lähellä.
En voi muuta kuin suositella.
Vauveliino&baby
Suna on mukavaa aluetta mielestäni lapsiperheen kannalta.
Tämä " kamala hirvittävä ja pelottava" Suvela vain on liian lähellä..
Suvelassa lähes kaikki kerrostalot ovat vuokrakämppiä.
Itse siellä asuessani siellä oli paljon ulkomaalaisia, juoppoja tms mutta silti olen siellä syntynyt ja lapsuuteni asunut. Ja hengissä ollaan.
En siis voi Sunasta omakohtaista sanoa, mutta ei sitä Suvelaa kannata pelätä. Sunassa on oma tarha, alakoulu ja yläaste.
En ole siis kyseisessä paikassa asunut, joten sinänsä olen vähän huono sanomaan. Suna on kuitenkin pientaloaluetta ja kaiketi ihan mukavaa semmoista. Siinä on kuitenkin vieressä, aika lähellä, Suvela ja Saarniraivio, jotka sitten eivät niitä kaikkein mukavimpia alueita ole..Ovat aika huonossa maineessa..
Itse katottiin asuntoa siitä Sunan reunalta Sunantieltä, läheltä Saarniraiviota, mutta kun kuultiin paljon negatiivista kommenttia juuri siitä Suvelasta niin ei sitten haluttu sinne lähistölle muuttaa..Liikaa myös isoja 70-luvun kerrostaloja lähistöllä minun makuuni. Mutta nämä siis huhupuheita ja joku siellä asuva voi asiasta paremmin tietää...