Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko pettynyt jos lapsesi menisi vain maistraatissa naimisiin eikä

Vierailija
21.02.2009 |

.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse kuulu kirkkoon, mutta lapseni kastettiin vähän niinkuin muiden (miehen suvun) mieliksi. Toivottavasti omalla lapsellani on rohkeutta tehdä asiat haluamallaan tavalla muita miellyttämättä, toisin kuin minulla.

Vierailija
2/21 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin pettynyt, jos en saisi osallistua heidän elämäänsä lainkaan ts. tutustua lapsenlapseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse mennyt maistraatissa naimisiin enkä kuulu kirkkoon.

Vierailija
4/21 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsenlapsiasi kastettaisi?

Vierailija
5/21 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ihan sama. Luultavasti menevät maisraatissa naimisiin ja lapsenlapsiani ei kasteta. me kun ei kirkkoon kuuluta ja uskonnon tunneilla eivät käy.

Vierailija
6/21 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkikirjoittaja saa mieluusti vihkiä tyttäreni, mutta miellään jossakin romanttisemmassa paikassa kuin maistraatissa. Siis pettyisin jos ei tulisi kivoja häitä - uskonnollisesta osuudesta ei niin väliä, kun en itsekään kuulu kirkkoon.

Vierailija
7/21 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos menisi kirkossa naimisiin. Ihan kammottaa ajatus jostain kirkkohäistä, ei ole meidän suvussa tapana. Jo vanhempani menivät 60-luvulla maistraatissa naimisiin. En ole koskaan ollut kenenkään sukulaisen kirkkohäissä, ei ole meidän suvussa tapana.

Vierailija
8/21 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse mennyt naimisiin maistraatissa eikä lapsiani ole kastettu :)

Vierailija
9/21 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta niin ei tule käymään, sillä olen kasvattanut lapsiatani kunnon kristittyjä.

Ja meidän suvussa on taas tapana pitää kirkkohäät perinteisella kaavalla.

Vierailija
10/21 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin pitää hankkia itse omat meriittinsä, ei niin että lapsen hääkuva seinällä on joku voitonmerkki.

Vierailija
11/21 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isoisänsä on rovasti, joten vihkisi varmaan mielellään, jos on vielä silloin elossa tai hyvissä voimissa.

Vierailija
12/21 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huoh

Vierailija
13/21 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisivatko häät maistraatissa vai kirkossa ei ole minulle yhtään tärkeää.

Sama koskee lasten kastamista tai kastamatta jättämistä. Haluaisin vain olla osa lastenlasten elämää.

Vierailija
14/21 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehnyt, onneksi ei tarvitse muiden valintoja tehdä.

Toivon ainoastaan, että lapseni ei koskaan erkaannu minusta ja tuleva kumppaninsa ei pidä minua ilkeänä anoppina.

Vierailija
15/21 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettyisin jos en edes hääkahveille pääsisi. Edes sen verran voisi juhlistaa lapseni tärkeää päivää, onhan se tärkeä päivä vanhemmillekin. Ristiäisistä en niin välitä muutenkaan, mutta lapsen synttäreille olisi kiva saada kutsu.

Vierailija
16/21 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hieman oli pettynyt kun erosin kirkosta ja varsinkin siitä ettei meidän lasta kastettu. piakkoin toivottavasti ollaan menossa naimisiin ja ihan vaan salaa maistraatissa.

Vierailija
17/21 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisin maistraatissa naimisiin mennyt ja kirkosta eronnut ;)

Vierailija
18/21 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta niin ei tule käymään, sillä olen kasvattanut lapsiatani kunnon kristittyjä.

Ja meidän suvussa on taas tapana pitää kirkkohäät perinteisella kaavalla.

lapsille kasvaa oma tahto kunhan aikuistuvat, alkavat myös kyseenalaistaa sun arvoja ja miettivät omansa.

Vierailija
19/21 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse mennyt käräjäoikeudessa naimisiin (siis siviilivihkimisenhän voi suorittaa joko käräjätuomari tai maistraatin henkikirjoittaja) ja lastamme ei tulla kastamaan. Lapselle kyllä järjestetään juhlat syntymänsä kunniaksi noin parisen kuukautta syntymän jälkeen. En oleta, että lapsikaan menisi kirkossa naimisiin tai kastaisi lapsiaan, koska minäkään en toimi niin.

Vierailija
20/21 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen mennyt maistraatissa naimisiin eikä lapsiakaan ole kastettu. Anoppi oli kyllä pettynyt. ;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan