Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täällä kaikki aina hehkuttaa, että kätilö kehui täydelliseksi synnyttäjäksi...Mä luulen

Vierailija
21.02.2009 |

että ne sanoo sen oikeastaan kaikille. Ei kai kätilö voi sanoa, että "olit ihan paska", eikä muutenkaan kyseessä taida olla mikään suoritus josta saa arvosanan?

Mullekin sanoi parikin kätilöä, että olen "erinomainen synnyttäjä". Itsellä kyllä fiilikset hieman toiset: tuntien ponnistusvaiheet, vääriä tarjontoja, repeämisiä, välilihan leikkaus, kaksi imukuppisynnytystä.

Taitavat sanoa vaan ilahduttaakseen?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin varmaan kätilöiden kannalta täydellinen synnyttäjä, koska pikkukakkonen tuli maailmaan 15 minuutin sairaalassaolon ja pikkukolmonen 5 minuutin sairaalassaolon jälkeen ;). Siinä ei kätilön tarvinnut kauheasti rehkiä :). Ei niistä kumpikaan kehunut mua täydelliseksi synnyttäjäksi mutta kehottivat kyllä tulemaan seuraavan kerran telttailemaan sairaalan pihalle jo etukäteen....

Vierailija
2/13 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidä sitten huolta ettet joudu tänne uudestaan kun susta ei vaan oo näissä hommissa mihinkään! :D

Kun kätilö ompeli mua esikoisen synnytyksen jälkeen kasaan, se kysyi että olenko urheilija? Kun vastaus oli että en, niin se ihmetteli että kun mun lihakset oli niin tiiviit että eivät millään meinanneet antaa periksi... Vähänkö mä olin naamaa (ja oon kyl edelleen...)

Urheilija en tosiaan ollut, mutta mä olin tehnyt helkkarin raskasta työtä lähes pari vuotta. Siihen työhön kuului paljon nostoja ja ihan liikkumista lähes rääkkiin asti. Ja olin kyllä aivan hurjassa vedossa silloin, mutta en vain tajunnut sitä. Oi niitä aikoja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos synnyttäjä kitisee ja valittaa, siis muustakin kuin kivusta menee paniikkiin, on täysin yhteistyöhaluton jne, niin sellaista en kyllä kehu täydelliseksi synnyttäjäksi. Saatan sanoa kyllä, että hyvin meni ja kehua muuten. Eihän ketään nyt sentään huonoksi haukuta, eikä synnytyksen arvottaminen ole tarkoituskaan.

T:kätilö

Vierailija
4/13 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että: eihän se tietysti onnistu kun sulla on noin heikosti supisteleva kohtu. pahoitin siinä hetkessä kyllä mieleni kun synnytys oli ollut jo käynnissä 26½h ja olin melko väsynyt ja kipeä. Ja sektioon siis sillon juuri menossa. No myöhemmin kuvattu lantio osottautui ahtaaksi joten siksi vauva ei mahtunut syntymään, mutta melkoisen riittämättömyyden tunteen tuo kätilö silloin sanoillaa aiheutti.

Vierailija
5/13 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaisempi kätilö oli jo kerennyt kehua reippaaksi :D.

t.4

Vierailija
6/13 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisivat tosissaan. Kehut kelpaisi, kun ottaa päähän, että mulla on aina niin vaikeat ja pitkät synnytykset. ap

Vierailija
7/13 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olin hiljaisin synnyttäjä koko uran aikana.

Vierailija
8/13 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun kehumiset on sitten varmaan johtuneet tsemppihengestä jota pyrin osoittamaan ;) Pelkään hullun lailla sektiota, ja sitä on aina synnytyssalissa väläytelty...ja teen mitä tahansa välttyäkseni siltä!

Vierailija
9/13 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta saa arvosanan...

Vierailija
10/13 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon varmaan kätilöiden mielestä täydellinen synnyttäjä :)

Kaikki kolme lasta ovat tulleet maailmaan siten, että olen ollut alle tunnin sairaalassa, lapset ovat syntyneet ennen laskettua aikaa alle kolme killoisina mutta ei kuitenkaan toimenpiteitä (siis salihenkilökunnalta) vaativina keskosina . Ei kivunlievitystä, ei tippaa, ei anestesialääkärin hälyttämistä ja kaikissa korkeintaan parin tikin parsimista.

Kätilön näkökulmasta helppo homma :)

Vierailija
11/13 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiuski ja paisko tavaroita,sano et sama kait miten nää ompeleet menee kun ei tänne mitään näe jne. oli ihan kammottava tyyppi,joka sittemmin on saanut siirron sairaalan muihin hommiin.

Vierailija
12/13 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai nyt synnytyksen jälkeen kehutaan, oli se mennyt miten tahansa. Onhan se aina iso kokemus vanhemmille, kun uusi ihmiselämä on puserrettu maailmaan, toiset menestyksekkäämmin, toiset vähemman sujuvasti. Ei kai siitä synnytyksestä mitään pisteitä jaella tai todistuksia.

Luulisi, että valistusten tulva olisi aika suuri, jos kätilöt tokaisisi synnytyksen jälkeen, että kyl toi naapurin rouva ponnisti paremmin kuin sinä, eikä eden tarvinnut kivunlievitystä.

Kehuminen on varmaan yksi suuri askel äidille, joka juuri aloittaa matkaa uuden pikkuihmisen kanssa. Eli hienosti pärjäsitte, sinä ja vauva, jatkakaa samaan malliin, niin hyvin menee.

Vierailija
13/13 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea synnytys, joka päättyi kiireelliseen sektioon. Supistuksista kärsin viiden vuorokauden ajan. Olisi tietty ollut kiva kuulla jotain positiivista, mutta ei nähtävästi ollut sitten aihetta.