Milloin ovulaatio ja mitkä ovat oireet oviksessa ja raskautumisessa
Laitoin tämän viestin tuonne ovulaatio-palstalle, mutta katselin, että siellä ei ole harrastettu kovinkaan ahkeraa keskustelua, joten josko täältä saisi nopeampaa vastauksen :)
Olen lukenut tästä paljon, mutta silti ei mene kaaliin :)
Joten voisiko joku auttaa???
Kuukautiseni alkoivat tiistaina 10.2. ja loppuivat 14-15 pv. Olen syönyt vuosia pillereitä, joissa ei ole tullut kuukautisia, joten mulla ei ole oikein hajua noista kierroista. Yleensä on ollut noin 25-28 pv väliä kuukautisten loppumisesta siihen kun uudet ovat alkaneet. Ovat tosin saattaneet heittää jopa viikonkin (pidempi väli).
Mistä siis lasketaan kp? Siitä, kun kuukautiset alkoivat vai päättyivät?
Eli jos kk alkoivat tuolloin 10.2. niin milloin mulla on ovis???
Tänään 21.2. pv lauantaina aamulla oli alamaha polttavan kipeä tunnin ajan. Mulla on ollut tooooosi paljon virtsatietulehduksia ja oireet olivat samantyyliset, mutta kestivät siis vain tunnin. Ja mulla ei niitä tulehduksia ole muutenkaan ollut nyt puoleen vuoteen. Ja heti kun kivut olivat loppumaisillaan, tuli ihan todella kylmä, niin että oli pakko laittaa lisää vaatetta ja takkaan tuli.
voiko olla ovulaatio? ei sentään kiinnittyminen?
Kiitos todella paljon, jos joku ehtisi vastailla!!!
Kommentit (5)
JOs sulla siis kierron pituus on 28 päivää niin, näin kertoi ovulaatiolaskuri vau.fi sivuilla:
Hedelmälliset päiväsi ovat: 21.02.2009 - 26.02.2009
Ovulaatiopäivä: 24.02.2009
.
Sellainen vielä, että olen ymmärtänyt, että ennen ovulaatiota pitäisi olla yhdynnässä, jotta raskaaksi voisi tulla. Voiko raskaaksi tulla vielä oviksen jälkeenkin, kun kerran hedelmälliset päiväni ovat 21-26 pv ja ovis kuitenkin jo 24 pv?
Jos ovis on siis 10-20 pv kuukautisten alkamisen jälkeen, niin mullahan siis saattaa olla nyt se ovulaatio??? Kun kerran kuukautisten alkamisesta on 11 pv. Olisi siis ihan normaalia???
Voiko noi mun oireet (kylmä ja polttava tunnin kestävä kipu) olla oviksen oireita?
Yhdynnässä viimeksi toissa päivänä, onko mahdollista tulla raskaaksi?
(olen kyllä kuullut, että siittiöt elävät useitakin päiviä, mutta voiko oikeasti pitää paikkaansa?)
Jos kuukautiskiertosi on 28 päivää, niin ovulaatio osuu keskimäärin 14 vuorokautta ennen kuukautisten alkua, eli 14. päivän tienoille. Jos kuukautiskiertosi on lyhyempi niin vastaavasti ovulaatio on aikaisemmin, yleensä sen 14 vrk ennen kuukautisten alkua.
Munasolu säilyy hedelmöittymiskykyisenä irtoamisensa jälkeen (ovulaatio) vain noin vuorokauden. Siittiöt voivat puolestaan elää jopa 5 vuorokautta, joten raksaaksi tulon mahdollisuus on suurin kun yhdyntä on tapahtunut -5 - +1 vrk:ta ovulaatiosta.
kp lasketaan kuukutisten alkamispäivästä.
Ovis on noin puolessa välissä kiertoa kp10-20, riippuen kierron pituudesta.
Vaikea sanoa milloin sulla on ovis, kun en osannut itellenikään sitä ennustaa. Nyt raskaana kolmen vuoden yrityksen jälkeen =)