Ottaisitko mieheksesi mieluiten juristin, diplomi-insinöörin vai yhteiskuntatieteilijän?
Jos miehet muilta ominaisuuksiltaan olisisivat samanlaiset. Perustelu?
Kommentit (18)
...kunhan ei olisi "xxx, connecting people....disconnecting families" yrityksessä töissä. Yleensä hyvä palkka mutta ei sikapitkät työpäivät ja koulutustaustamme olisi aika lailla samantyylinen.
Juristilla liian pitkät päivät ja työtehtävät hyvin usein (lähes aina) kotona mielessä (juristin tytär puhuu...). Yhteiskuntatieteilijä olisi taas varmasti arvoiltaan kovin erilainen kuin minä.
Toisaalta, jos olisi pakko noista valita niin diplomi-insinööri - sen verran olen teekkareita tuntenut nuoruudessani että tiedän heidän osaavan juhlia ja pitää hauskaa, ainakin noin keskimäärin.
Ottaisin perusduunarin, jolla pää ei ole pilvissä ja ajatukset töissä.
Oman kokemukseni mukaan juristit eivät paljon ymmärrä remonteista ja auton huollosta eivätkä mielellään likaa käsiään. Muuten juristit ovat kyllä oikein kelpo miehiä.
DI:t ovat jännää sakkia, heistä löytyy tosi erilaisia tyyppejä. Tykkään insinöörien suoraviivaisesta ajattelusta ja halki-poikki-pinoon asenteesta.
Miespuolisia yhteiskuntatieteilijöitä en juuri tunne, mutta voisin kuvitella että ovat keskustelutaitoisia.
Jos on pakko valita niin DI.
Tämä on ihan mutu-juttu, mutta epäilen juristin tekevän pitkiä työpäiviä. Juristi myös mielikuvissani haalii ympärilleen materiaa statussyistä, mikä ei ole minun mieleeni. Insinöörit ovat taas omanlaisensa ryhmä, josta minulla on kokemuksia - ei kiitos sitä säntillisyyttä minun kotiini. Yhteiskuntatieteilijän kanssa varmaan tulisi pohdittua monenlaisia asioita ja kuvittelisin hänen olevan hyvä keskustelija.
Tämä siis ihan mielikuvien pohjalta. Oma mieheni on opettaja.
niin kyllä se tuon DI:n kannalle väkisinkin kääntyy.
niin mies olis edes jossain mua parempi :)
ja todennäköisyys edes yhden pojan saamiseen kasvais (insinöörit saa useiten poikia)
Odotan toista poikaa, eli vois pitaa paikkansa tuo insinoori-poika -teoria... : D Yksi tyttokin kylla loytyy.
Itse olen yhteiskuntatieteilija, enka toista ottais samaan talouteen. Hermot menis. ; )
Kaikki kelpais, menneisyyteni tuntien, niin luultavasti tuo keskimmäinen, viimeiksi mainittukin vois olla kivaa juttuseuraa. Mut jos muut ominaisuudet on kerran ihan sama, niin kaikki kelpais.
Lähtökohtaisesti kaikkein suositeltavin koulutustausta, olisi DI fyssan osastolta ,käytännöllinen mutta syvällinen. Muttei tohtoritasoa, sitten menee liian henkeväksi ja tulot putoaa.
Yhteiskuntatieteilijästä valitettavsti tulee mieleen että juttu luistaa ja ehkä puuronkeitto ja halonhakkuukin , mutta varsinaista jälkeä ei synny oikein millään alalla. Mutta matkaseuraksi kyllä tai illanistujaisiin. Ei pidempään suhteeseen.
Juristit on ihan ok naapurin miehinä, mutta liian kaupunkilaista minun makuun. Tulot ok mutta taulut seinään saisi laittaa itse.
Perus-di täällä kuitenkin, kokonaisuus ratkaisee...
DI:tä en missään nimessä. Sen verran ihme ajattelutapa, mitä mikään ei käännä toiseksi.
Juristien uskon olevan muuten vain tylsiä.
vois auttaa mua mahdollisessa huoltajuuskiistassa exän kanssa
ja älykkäämpiä ja herkempiä miehiä saa hakea ja tunneälyä löytyy ja rutkasti!
Ovat myös perhekeskeisiä ja vaimostaan ja lapsistaan huoltapitäviä ja usein vievät vaimoaan illalliselle hienoon ravintolaan jne. Hyvintoimeentulevia ja rehellisiä kunnon miehiä. Ainut miinus, että monilla alaisia myös ulkomailla ja jotuvat siksi välillä reissaamaan ympäri maailmaa.
T: eräs kateellinen vierestä seuraaja;)
mutta toihan riippuu niin paljon ihmisistä... Kaikki tuntemani DI:t ovat kauheita materialisteja ja erittäin itseriittoista sakkia(enkä tunne heitä kuin pari). Juristeja taas tunnen joka lähtöön, on tosi raivostuttavan itseriittoisia pissapäitä ja taas enempi minun henkisiä maailmanparantajia. Toisaalta, itse olen yhteiskuntatieteelliseltä alalta ja tunnen sieltäkin materialistisia pissapäitä:D
Loppupäätelmä: kysymys on naiivi.
olis sellasta tietotaitoa jota ei ihan kaikilla. Lisäks ois hyvä itsekkin oppia.
Itse olen yhteiskuntatieteilija, enka toista ottais samaan talouteen. Hermot menis. ; )
Minä taas ottaisin toisen samanlaisen, jos oista pitäis valita, ja ihan mielelläänkin ottaisin. Nyt löytyy humanisti, eikä mene hermot ;-)
Jos ominaisuudet olisivat ihan samanlaiset niin mitä väliä? En kai minä titteliä ole nainut??