Hyvät matkarattaat pitkän ihmisen työnnettäväksi
Kertokaas mikä malli matkarattaista olisi sopiva pitkäjalkaiselle vanhemmalle?
Muutamia on kokeiltu ja on kurja lykkiä kun lähes joka askeleella potkaisee vaunun taka-akselia tai tavarakoria.
Lisäks rattaiden pitäis soveltua lentokonematkaamiseen eli ne pitää pystyä kasaamaan näppärästi.
Kokemuksia?
Kommentit (11)
Kiitos noista vinkeistä, pitääpä tutustua noihin tarkemmin.
Tutustua kannattaa myös Graco Quattro Deluxe matkarattaisiin..
Ovat todella kätevät...
Kannattaa kokeilla myös Peg Peregon matkarattaita vaikka aika hintavat ovatkin.
Gracot ei mene näpärästi kasaan lentomatkailua ajatellen, kaikista sujuvammin saa kasaan sateenvarjorattaat, pitkä ja ohut pakettin (vrt. graco, emma, carena pitkä ja leveä paketti). ingelesinat ja plikot ja maclarenit kannattaa katsastaa, hintaa on hiukan mutta myös ulkomailta saa halvemmalla tilattua :)
...nuo gracot joita mä tarkoita, niin niistä tulee sellainen aika mukava paketti..
jokainen taplaa tyylillään...
KP
Britaxin uusi malli Beep on toiminut meillä, pituutta 186cm. En ole lennoilla kokeillut, mutta kasautuvat ainakin tosi helposti, painoa 6,4kg. Kirjoitinkin toiseen ketjuun kokemuksia, varsin tyytyväisiä olemme olleet rattaisiin. En tiedä saako vielä Suomesta, hankin omani ulkomailta.
quattro deluxen mitat 64x60x105 ja maclaren quest 102 x 24 x 32 cm :)
Meillä vasta Jenkeistä hankitut Graco Mojot (siellä Crago Ipo- malli, mutta tismalleen samat kuin täällä Mojot).
Menevät pitkittäissuunnassa kasaan, eli pienempään tilaan kuin muut Gracon matkikset.
Hyvät työntää, minä 176 cm ja mieheni 180 cm.
Kyytiläisenä huomenna 6 kk vanha vauveli ;)
Meillä bogaboon camaleon ja lentomatkoja 1v10kk juniorilla oli jo takana yli 30. Jokaisella lentomatkalla ne olivat mukana. Toisaalta kävelemme niiden kanssa niin metsässä, kaupungissa kuin pururadoillakin noin 50-80km/viikossa. Ovat näppärät,kevyet( 7kg) helpot kasata, purkaa, säädettävä heittoaisa, kääntyvät etupyörät, joihin saa myös ns. talvipyörät. Sopii ahtaisiin hgin vanhimpien talojen hisseihin hyvin.
Me ostimme lisävarusteina yhdistelmiin mm."matkalaukun,", lämpöpussin, talvirenkaat.
Ko.merkki käy niin sateenkaarirattaista kuin kunnon vaunuistakin hyvin. Istuinosan saa 100% vaakatasoon päiväunien ajaksi. Kuomu suojaa hyvin auringolta lisäksi meillä myös aurinkosuoja.
Me käyttäjät olemme 175 ja 190cm pitkiä. Erittäin tyytyväisiä valintaamme. Stokken vastaava yhdistelmä on myös erittäin hyvä, olen käyttänyt sitäkin aika paljon..
lisätietoja mm. www.vaunuaitta.fi
Minä suosittelen I'coo Picoa! Meillä on I'coo Pico 7 matkarattaat ja olen niihin todella tyytyväinen. Leveät renkaat kulkevat yllättävän sujuvasti niin alfaltilla, kuin hiekassa, sorassa ja lumessakin. Työntöaisa on säädettävä (teleskooppi) ja sillä saa hyvän työntöasennon pitkäkin ihminen. Itse olen 176 cm pitkä enkä edes yleensä käytä siinä siitä pisintä säätöä. Kävelemään pystyy reippaasti eikä jalat ole ikinä osuneet renkaisiin. Tavarakori on suhteellisen tilava ja helppokäyttöinen (vrt. sateenvarjorattaiden tavarakorit). Tosi ihanat rattaat! Suosittelen! :)
Itse olen 168cm ja meillä ovat toimineet hienosti niin Inglesinat kuin MacLarenitkin ilman potkimisia. Molemmat kasautuvat sateenvarjomalliin (mikä minusta parempi kuin ns. matkalaukkumalli, vrt. useimmat Gracot).
Jos nyt ostaisin matkarattaita, ostaisin ehdottomasti Maclarenit: vanhimmat lentokäyttöön suunnitellut sattarit, joten tuotekehittely on tuottanut tulosta:) Niissä parempi työntöasento kuin Inglesinoissa, mitkä tosin nekin tosi hyvät.