Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kellään muulla HIDASTA miestä? Raivostuttaa, kun mies saa kulumaan kaikkeen niin kauan.

Vierailija
19.02.2009 |

Erityisesti tämä tulee esiiin lasten iltatoimien hoitamisessa. Mies saattaa istuskella sohvalla, ja pyydän häntä viemään lapset pesulle. Ensin mies kuluu minuutti, ennen kuin mies edes vastaa mitään. Kun hän lopulta rykäisee "joo", menee vielä 10 minuuttia, ennen kuin hän ja lapset ovat kylppärissä.

Kylppärissä menee kahden lapsen pesuihin kevyesti puoli tuntia. Sen jälkeen istutaan taas sohvalle ihmettelemään, ja ehkä 15 minuutin kuluttua valutaan pikku hiljaa sänkyyn. Eli mieheltä menee kaikkeen tähän helposti TUNTI. Minulta menisi samaan hommaan 10 minuuttia.

Tämä on siis tilanne silloin, jos minä en patista, vaan annan hänen tehdä hommat omalla tavallaan. Yleensä patistan, koska minusta lasten täytyy päästä nukkumaan ajoissa, eikä siitä tule miehen vauhdilla mitään. Miehen filosofia on "antaa asioiden mennä omalla painollaan" - hän ei kestä sitä, että asioita "suoritetaan". Ainoa ratkaisu olisi sitten, että mies aloittaisi pesut 45 minuuttia aikaisemmin, jolloin jäisi aikaa haahuilla luvan kanssa. Mutta silloin minä olisin käytännössä kuitenkin se, joka joutuisi muistuttamaan miestä ajan kulumisesta (tyyliin kulta, nyt pitää ruveta että ehditte). Itse hän ei kerta kaikkiaan näe tällaisia asioita.

Olen niin kyllästynyt olemaan päällepäsmäri, joka joutuu pyörittämään tätä helvetin sirkusta joka ilta. Joko minä teen ne pesut tai sitten patistan miestä tekemään, mikä on melkein vielä rasittavampaa kuin että hoitaisin kaiken itse.

Aargh! Ai niin, tarvitseeko edes mainita, että töissä mies on ripeä, ahkera ja arvostettu työntekijä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ratkaisu

eli toinen teistä antaa iltapalan, toinen tekee iltapesut, toinen lukee iltasadun

Vierailija
2/9 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipas kiva lukea kun kerta oli niin samallaista kuin meillä. Tuolla se mies tällähetkelläkin on yrittänyt syöttää lapsia jo n.tunnin!!! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei asiat etene, jos ei patistele. En jaksa laskea, monestako lääkäri-yms ajasta on myöhästytty. Ja ihan perusarki on täysin mun harteilla.

Vierailija
4/9 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ri oikein auennut?

ratkaisu

eli toinen teistä antaa iltapalan, toinen tekee iltapesut, toinen lukee iltasadun

Vierailija
5/9 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä sattuneesta syystä tarjoudun usein hoitamaan pesut...

ap

Vierailija
6/9 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan normaalilta kuulostaa.

Miehet nyt vain (kai) ovat sellaisia. Ja se mikä sitten tehdään, tehdään kunnolla. Aikaa se tosin vie enemmän kuin meiltä naisilta..

Vierailija
7/9 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on niin h.i.d.a.s. Kaikissa toimissaan että ihan ihmetyttää, miten se voi saada asioihin kulumaan niin kauhean paljon aikaa. Just noissa iltapuuhissa sekä ulos tai minne vaan lähtiessä tuo kulminoituu. Miehellä saattaa tosiaan meilläkin kulua vaikka tunti siihen, kun lapset on saatu iltapalapöydästä hammaspesulle ja nukkumaan. Jos vielä lasten kylpy tai suihku tulee siihen väliin niin aikaa tuhraantuu tuplasti.

Ei sekään vielä mitään että saa hoputella ja patistella ja päsmäröidä (on pakko, koska lapset heräävät aikaisin kouluun ja tarhaan ja heidän on ihan todella mentävä ajoissa nukkumaan). Ärsyttävintä on, kun ollaan lähdössä vaikka päiväretkelle. Itse laitan eväät, patistan isommat pukemaan itse ja puen pienimmän, laittaudun itse valmiiksi jne jne ja siinä vaiheessa kun kaikki tämä on tehty niin mies on ehkä ehtinyt jo alkaa miettiä ajaisiko parran vai ei ja mitä laittaisi päälle.

Yritän olla hoputtamatta ja päsmäröimättä turhista asioista ja liikaa, mutta ei sille mitään voi että tuo hitaus on todella ärsyttävää :/

Vierailija
8/9 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi, että minä (nainen) olen se hitaampi..:)

Vierailija
9/9 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo sun mies kuulostaa NOPEALTA verrattuna mun mieheen. Joudun pyytämään monta kertaa ku aina tulee vastaus "Joo teen eka tämän ja tämän jutun". Jos tekis yksin esim lapsen iltahommat, ei ois koskaan toivoa että lapsi sais tarpeeksi nukkua, koska iltahommiahan ei ikinä aloitetakaan ajoissa. Itseään pesee poikkeuksetta 30- 40 minuuttia suihkussa. Jos iso vessahätä, menee n. 15 minuuttia. Ei myös osaa käsitellä lasta niin että sais kivuttomasti sen syömään ja nukkumaan.

Aloitekyvyttömyys on pahinta kuitenkin. Tässä esimerkki eilisestä:Olin lähdössä kaverille yöksi. Tein ruoan ja siivosin keittiön niin et ku mies syö niin voi laittaa kuppinsa sinne ja pesukoneen käyntiin. No, unohdin mainita et näin pitäis tehä ja aamulla ku tulin kotiin niin koneessa oli tietty likaiset astiat ja lisäksi ruoka oli jätetty hellalle pilaantumaan. Ja tietty, kämppä oli kuin pommin jäljiltä. Tää on siis normielämää meillä. Oisin ollu tosi hämmentynyt jos mies ois itse älynny laittaa koneen käyntiin. Arvatkaa ollaanko maksettu monesti 27 euron sakot käyttämättömästä hammaslääkäkäriajasta.

Mä kärsin ajoittain aika paljonki, ja raivo kasvaa sisällä ja samalla tiedän ettei mies voi itelleen mitään. Oon harkinnu eroa.