Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viisikymppiset vuokralla asujat luusereita

Vierailija
19.02.2009 |

Kuka ihan oikeasti keski-ikäinen ihminen enää asuu vuokralla? Pelkkä luuseri, joka ei saa pankista lainaa luottohäiriöiden vuoksi. Meidän taloyhtiössä on kaksi asuntoa vuokralla, olleet koko tämän 8 vuotta, jonka olen talossa asunut. Ja ihan jokaikinen perhe, joka näissä vuokratuissa asunnoissa on asunut, on ollut ihan pohjasakkaa. Jos asuntojen vuokra on 1 000 euroa, niin meidän perheen lainanlyhennys samasta asunnosta on 750 euroa. Mitä muuta järkeä kuin että eivät vaan saa lainaa?

Kaikki vuokralaiset jättäneet vuokriaan maksamatta, tukkineet autoillaan ajotiet, säilyttäneet joulukuusia parvekkeella vuositolkulla, täyttäneet roskalaatikot isoilla tyhjillä pahvilaatikoilla litistelemättä niitä, tapelleet, huutaneet, heitelleet tupakantumpit minne sattuu jne.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin viisikymppistä, kehtaavat asua vuokralla. Eirassa.

Vierailija
22/35 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska en halua asua betoni bunkkerissa, niinkuin sinä asut. Asutaan uudessa saunallisessa rivitalossa ja oma aidattu takapiha.

Meidän tulot riittäisi vain kerrostalo kämppään. Asun mielummin vuokralla säätiön asunnossa, kun omassa kerrostalo asunnossa.

Köyhät tosiaan ostaakin asunnon kerrostalossa, niinkuin sinä.

Arvo kerrostaloihin ei tule luusereita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa muuen myös Kelan tukia,

esim. asuntolainan korosta maksetaan 55%

terv. tukia hyödyntävä omistusauntolainen

100m2 rivari ja asumiskuluja 650e/kk, joihon asumistukea 280e/kk:)

Vierailija
24/35 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän se pankin ole aika pitkään, ei sinun

Vierailija
25/35 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan mitäpä tuosta...

vastaavassa asunnossa vuokralla asuminen olisi täällä pk-seudulla muuten kovasti paljon kalliimpaa.

Lainaa jäljellä asunnon arvosta 10% eli mielestäni aika vähän:)

terv 17

Vierailija
26/35 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasta asiastahan ap puhuu. Myös meidän (eikä todella mikään luuserilähiö) rivitaloasuntoyhtiössä Tampereella on muutama asunto vuokralla ja samanlaisia ongelmia niissäkin on ollut. Yhden asunnon omistaa itsekin talossa asuva pariskunta. Heiltä aina kuulee pihalla juttuja, millaisia aina viimeisimmät vuokralaiset olivat.

Joku jätti vuokrat maksamatta ihan alusta asti, joku toinen vasta puolen vuoden asumisen jälkeen. Ja taloyhtiön järjestyssäännöt eivät näytä näihinkään vuokralaisiin pätevän. Vuokra oli reilun tonnin kuussa, millä myös vähentäisi sitä omaa lainaa. Ja samalla todella kerryttäisi omaisuttaan. Kaikkihan näillä sivuilla aina kirjoittavat omistusasumisen puolesta, mutta teidän käänteispsykologia toimii aina! Kun ap on kiukkuinen kuin ampiaine, te teilaatte. Jos ap olisi kirjoittanut saman kirjoituksen vähän vähemmän provosoivasti, olisitte myötäilleet. Huh, huh. Tuskin teistä oikeasti kukaan hyväksyy ap:n mainitsemia vuokralaisiin liittyviä asumisepäkohtia, eikö totta?

Vierailija
27/35 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kovaa kyytiä lähenen viittäkymmentä. Olen asunut nuorena vuokralla. Jossain vaiheessa omassa asunnossa ja nyt taas vuokralla. Olenko siis luuseri, kun minulla on omakotitalo, mutta asun silti toisessa asunnossa vuokralla?

Vierailija
28/35 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän heittää viisikymppiset vuokra-asujat luusereiksi automaattisesti. Teilaten samalla oman kokemuksensa perusteella vuokra-asujat (ilmeisesti erit. 5-kymppiset) mekkaloitsijoiksi ja kierrätystumpeloiksi. Omistusasuminen ei lähtökohtaisesti tee ihmisestä parempaa.

Vierailija
29/35 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tää on, mutta mä olen ihan loukkaantunut. Mun äiti on pienipalkkainen, erosi mun isästä ja kasvatti meidät 3 lasta melkein kokonaan yksin. Ruokaa meillä oli aina, puhdas koti ja rakkautta.

Mulla on aivan fantastinen äiti ja mulla oli ihana lapsuudenkoti, äidin luokse on vieläkin ihana mennä.

Mun äidillä ei ollut autoa, meillä oli aina siistiä eikä mun äiti ole jättänyt vuokriaan maksamatta. Eikä mun äidillä ole luottotiedot menneet ikinä.

Ap on omassa pienuudessaan säälittävä ihminen, todella kuvottava.

Vierailija
30/35 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat ihmisiä, jotka alentamalla ja halveksimalla muita ihmisiä yrittävät kompensoida omaa onnetonta itsetuntoaan. Muiden alentaminen saa heidät tuntemaan itsensä paremmiksi ihmisiksi.

Eli siis alemmuuskompleksista kärsiviä säälittäviä ihmisiä.

Provohan tää on, mutta mä olen ihan loukkaantunut. Mun äiti on pienipalkkainen, erosi mun isästä ja kasvatti meidät 3 lasta melkein kokonaan yksin. Ruokaa meillä oli aina, puhdas koti ja rakkautta.

Mulla on aivan fantastinen äiti ja mulla oli ihana lapsuudenkoti, äidin luokse on vieläkin ihana mennä.

Mun äidillä ei ollut autoa, meillä oli aina siistiä eikä mun äiti ole jättänyt vuokriaan maksamatta. Eikä mun äidillä ole luottotiedot menneet ikinä.

Ap on omassa pienuudessaan säälittävä ihminen, todella kuvottava.

Vierailija
31/35 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokralla. Ikimaailmassa heillä ei olisi varaa ostaa sellaista asuntoa, joten asuvat mielellään vuokralla.

Vierailija
32/35 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ilmeisesti luuseri olen ollut n. 12 vuotta elämästäni, kunnes pari vuotta sitten ryhdistäydyin ja ostin oman asunnon. Mä muutuin siis kertaheitolla luuserista kunnon ihmiseksi?

Vierailija
33/35 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroopassa yleisesti asutaan paljon enemmän vuokralla kun suomessa. Suomalaiset ovat keskimäärin alemmuudentuntoisia ja sitä alemmuudentuntoa yritetään pönkittää omistamalla. Ja muutenkin ulkoisin, materiaalisin tekijöin. Toinen asia on se että vuorkrat ovat suomessa niin kalliita että on ollut edullisempaa ostaa oma. Asunnon omistusmuoto ei todellakaan kerro siitä mitä ihmisen korvien välissä on. Osa ihmisistä ei halua sitoutua lainoihin siksi että haluaa nauttia elämisestä, muiden ihmisten tapaamisesta, pitää liikkumavapauden- myös perheellisenä. Ja sitten on näitä peräkylän juntteja jotka ovat saavuttaneet unelmiensa lakipisteen kun on se oma talo. Siellä omassa pihapiirissä sitten katsotaan naapureita nenänvartta pitkin ja halveksitaan anonyyminä nettipalstalla toisia ihmisiä, linnoittaudutaan sinne omaan oikeassa olemisen kotipiiriin vaihtelemaan verhoja.

Usko pois ap- ihmisillä on erilaisia unelmia- kaikille omistaminen ei ole se juttu vaan elämässä on ihan toisenlaista sisältöä ja elämän mielekkyys tulee ihan toisenlaisista asioista.

Vierailija
34/35 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku kirjoittaa tälläsen tekstin, ei se varmaankaan tarkota että ihan KAIKKI ton ikäset on luusereita, jotka ei hoida asioitaan???

Mutta ikävä kyllä aika moni on sellanen. Mun isällä on kaksi vähän isompaa vuokra-asuntoa ja niihin on oikeesti ollut aina vaikee löytää kunnollisia vuokralaisia. Vuokrat on isoissa niin korkeita, että vain sellanen hieman poikkeustapaus niitä etsii. Parhaita on ne, joiden vuokran takaa joku firma. Esim. uusi työntekijä tullut perheineen paikkakunnalle, eikä tiedä vielä mihin kannattaa asettua. Niiltä saa rahat pois, asunnon kunnossa takas, mutta ne yleensäkin muuttaa omaan noin vuoden päästä.

Ja kaikki muut, jotka maksaa itte vuokransa, ovat jollain lailla laitapuolen kulkijaperheitä. Olen pahoillani, jos tää munkin mielipide loukkaa niitä, joitten vanhemmat kituuttelee pienellä eläkkeellä vuokralla. Näin vain on ainakin ihan vapailla markkinoilla ja isoissa vuokra-asunnoissa.

Olen niin monet sotkut siivonnut näistä asunnoista, joista vuokralaiset lähteneet. Pahimmillaan vieneet mukanaan laminaattilattiat ja jättäneet asuntoon kuuluvia kalusteita vesisateeseen pilaantumaan.

Vierailija
35/35 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan vuokralaiset on täysiä sikoja narkkareita ja päihteiden käyttäjiä

Ihan toisen luokan kansalaisia

Joita vielä yhteiskunta puolustaa maksaa asumistuet

Antaa kela takuut ilmaiset oikeuden käynnit ym

Luuserit vain nauttivat onhan suomen yhteiskunta kustantanut

Heille kaiken tämän meidän veronmaksajien rahoilla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän