Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisinä teidän lapset siirtyivät pinnasängystä lastensänkyyn?

Vierailija
19.02.2009 |

Siinä vaiheessa osasivat tulla itse pois pinnasängystä ja pelkäsin, että putoavat ja satuttavat itsensä. Meidän mallista ei saanut pinnoja pois. Muutenhan lapsi voi nukkua siellä vaikka nelivuotiaaksi?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen taisi olla vähän päälle, mutta kuopus oli 10kk, kun siirtyi pois pinnasängystä.

Hyvin molemmat oppineet nukahtamaan yksin omaan sänkyyn. Aluksi oli tietty mahdotonta sängystä pois tulemiesta ja ramppaamista, mutta käytimme telkkarien "super nanny" ohjeita. Eli aina viedä vaan kylmän viileesti takaisin sänkyyn. Ekalla kerralla sanotaan: nyt on nukkumaan menoaika, hyvää yötä.

Ja siitä eteenpäin ei enää mitään puhetta, katsekontaktia yms. Viedään vain päättäväisesti takaisin sänkyyn ja peitellään.

Vaati pitkää pinnaa, mutta sitkeys palkittiin =D

Nyt molemmat muksut nukahtavat yksin nätisti sänkyihinsä.

Syy, mulla kans "aikaiseen" siirtämiseen pois pinniksestä oli kans, se, että pelkäsin, että tulevat pää edellä sieltä alas, kun yrittävät kiivetä pois.

Isojen sängystä eivät ole koskaan tippuneet.

Vierailija
2/9 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpikaan ikinä ole edes yrittänyt tulla laidan yli itse, vaikka etureuna oli laskettu alas n. 1v. jälkeen. Pinnasänky oli käytössä pitkään sen takia, et halutiin sitten sen jälkeen ottaa molemmille heti täysimittainen nuorisosänky käyttöön, johon 1-v. olisi ollut turhan pieni (vaikka turvalaita onkin). Siirroissa ei ole ollut mitään ongelmia. Meidän pojat eivät ole ikinä karkailleet vaan edelleen pyytävät luvan, saako jo nousta sängystä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nukkunut alusta saakka parisängyssä. Pinnasänky jäi tyystin käyttämättä. Tossa 2,5 vuotiaana voisi hommata lastensängyn tohon parisängyn viereen.

Vierailija
4/9 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä muissa tilanteissa pyytävät luvan? En ole KOSKAAN kuullut tuollaisista lapsista ja haluaisin kuulla lisää.

Vierailija
5/9 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinnasängystä sai 2 pinnaa irti mistä raosta tyttö sitten oppi kulkemaan - ei koskaan yrittänyt kiipeillä laidan yli (toisin kuin päiväkodissa jossa siirtyi pinniksestä pois jo aiemmin).

Vierailija
6/9 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois toki voinut siirtyä aiemminkin, mutta ei saatu aikaiseksi, kun pinnis oli ja on niin tilava ja siitä saa kaksi pinnaa pois, että lapsi pääsi itse siitä kulkemaan.

Itseasiassa vieläkin nukkuu välillä meidän huoneessa pinniksessä ja välillä omassa huoneessaan " isojen " sängyssä.

Vierailija
7/9 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois toki voinut siirtyä aiemminkin, mutta ei saatu aikaiseksi, kun pinnis oli ja on niin tilava ja siitä saa kaksi pinnaa pois, että lapsi pääsi itse siitä kulkemaan.

Itseasiassa vieläkin nukkuu välillä meidän huoneessa pinniksessä ja välillä omassa huoneessaan " isojen " sängyssä.

Vierailija
8/9 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitin kainalossa nukkuu, ihana tuhisija. Mä luulen että haluaa omaan sänkyyn noin 4 vuotiaana niin kuin isommat sisaruksetkin. Siihen asti saa nukkua vieressä :).

Pitäisköhän laittaa pinnasänky jo huutikseen. On ainakin vähän käytetty :D. Vähän harmittaa kun maalautettiin se tätä lasta varten suklaanruskeaksi, mutta jäi sitten käyttämättä...

Vierailija
9/9 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä muissa tilanteissa pyytävät luvan? En ole KOSKAAN kuullut tuollaisista lapsista ja haluaisin kuulla lisää.

Taitavat olla luonnostaan kuuliaisia poikia :). Pyytävät, saavatko nousta pöydästä, saako katsoa telkkaria, ottaa keksin, ottaa maitoa/mehua jne. Ovat 4 ja 3 vuotiaat. Olen yrittänyt kannustaa aamuisin, että saatte ilman lupaakin nousta leikkimään, mutta silti huhuilevat, että joko on aamu, saako jo nousta.

T: Se, jonka pojat 2,5 vuotiaina pois pinniksestä ja pyytävät luvan nousta.