Muistatteko vanhoja in paikkoja helsingissä? Missä paikoissa kävitte nuorena viettämässä aikaa?
Mulle muistu yhtäkkiä mieleen se yks paikka mis oli monta kerrosta ja joka kerroksessa soi aina eri tyylinen musiikki. Mikä sen mestan nimi oli?Oli ihan siin jossai keskustan lähistöllä lasipalatsista eteen päin. Oliko se Lostari?
No Tavastialla tuli käytyä. Hitto kun enää muista paikkojen nimiä.
Vieläkö ne on pystyssä?
Terveisin villin nuoruutensa Helsingissä elänyt ja sittemmin muuttanut Tampereelle :)
Tuli vaan yhtäkkiä nostaliginen olo.
Kommentit (1223)
Vierailija kirjoitti:
mutta mikä ihmeessä oli Iso-Roballa sijaitsevan mestan nimi? Kadulta kun mentiin sisään, niin kiivettiin "tokaan kerrokseen". Ehkä puolivälissä Iso-Robaa, ei hirveän iso paikka.
Yhtenä kesänä olin siellä varmaan joka viikonloppu, mutta en millään muista nimeä.
Kävitköhän Gambrinissa, josta myöhemmin tuli rajatumman väen mesta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli yksi raikulikaveri silloin nuoruudessa, joka alkoi käydä baareissa paljon aiemmin kuin me muut. Ja Natsa oli sen suosikkipaikka. Oon joskus miettinyt, että mikähän mesta sekin oli ja missä? Tiiättekö te?
Oman nuoruuteni aikaan Natsa oli puhtaasti tanssipaikka, eläviä bändejä usein, vaiko aina, en enää muista.
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli nimeltään se homobaari Roban alkupäässä, 80-luvun alussa?
Menin sinne kerran yksinäni turistiksi katselemaan menoa. Jäi mieleen, miten yksi pitkä hoikka seilorin oloinen kundi tanssi antaumuksella itsekseen.
Mä istuin jossain baaritiskillä ja yritin olla tuijottamatta kaikkia niitä nuoria meikattuja kundeja. Mulla oli joku ihme homopoikarakkauskausi. Pidin itseäni myös "poikana", lyhyet hiukset, mustia poikien farkkuja ym. androgyynivaatteet, Hah haa, those were the days.
Olen siis heteronainen. En kai sit ihan normityyppi kumminkaan.
Gambrinissahan sinä olet ollut.
Onko täällä ketään Kuopiosta?
Kuka kävi
- Samantha
- 007
Ihan parhaita paikkoja Puikkarin lisäksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mutta mikäs se klubi oli hakaniemen strand-hotellin alakerrassa (tai siis taisi olla autotalli) ja pressa-hotellin yökerhossakin oli joku klubi 90-luvun puolivälissä. muistaako kukaan?
Baccus, yläkerrässa tanssipaikka Merihotelli. Hakiksessa oli noihin aikoihin myös Paasi, ympyrätalossa Orava ja metallitalossa Mondo. Sillan kupeessa oli myös mesta jonka nimeä en nyt muista.
Kultainen Orava ympyrätalossa.
Vierailija kirjoitti:
Missä sijaitsikaan Kultainen Härkä?
Tiedän pitäneeni paikasta ja käyneeni siellä monta kertaa, muttei mitään käsitystä edes kaupunginosasta.
Oli Uudenmaankadulla, tuli siellä käytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mutta mikäs se klubi oli hakaniemen strand-hotellin alakerrassa (
Baccus, yläkerrässa tanssipaikka Merihotelli. Hakiksessa oli noihin aikoihin myös Paasi, ympyrätalossa Orava ja metallitalossa Mondo. Sillan kupeessa oli myös mesta jonka nimeä en nyt muista.
Tanssiravintola Sillankorvahan sillan kupeessa oli. Merihotellin alakerrassa oli Pontus. Bacchus oli Porthaninkadulla.
Nuorena opiskelijana ja sen jälkeen joskus vuonna 0 käytiin usein Buliksessa, Sikalassa, Piknikissä, Vanhalla, Manalassa ja mitä kaikkia niitä olikaan. Katajanokalla oli Bellevue, jota sanottiin Pellepyyksi. Piti olla pikkutakki ja kraga, eikä naiset päässeet sisään ilman miesseuralaista. Oli ne aikoja.
Arkadia, Groggy, Alepub, Josafat, Broadway Boulevard, Highlight, Fennia, Tiger. Siinä nyt muutama alkuun.
Me käytiin jatkuvasti Vanhalla, Juttutuvassa, Väiskissä tai Mocambossa (?) - ratakadulla, sen omisti se yksi pokerihai, joka piti siellä jatkuvasti pelejä, mutta siellä oli jatkuvasti livemusaa, jonka Wallu Valpio oli sinne järkännyt. Oli kaikenlaista ja paljon bändejä, joista tuli jotain.. Se paikka oli harvoin tupaten täynnä, kun sain käsityksen, että oli huonossa maineessa tuon pokerin takia.
Sitten uuden ylioppilastalolla oli joku useampi kerroksinen peruspaikka, johon piti viedä maalaisserkut kun tulivat kylään. He ei eivät livekeikoista välittäneet. Tiesin kaksi tuommoista paikkaa sen ja sitten oli toinen Makkaratalon alla.. olisko joku Aladin tms.
Kallion pikkupaikat on myös kierretty eri vuosikymmeninä. Monella vaihtui nimi sitä mukaa, kun siellä kävi. Niin ja Tube Vuorikadulla! Se oli kiva pieni, mutta aina mahtu.
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan Budapestiä Isolla Roballa? Oli hyviä livekeikkoja, oli Kirkaa, Sami Saari, Pepeä.
Olipa tosijjaan kovia esiintyjiä.😂 Lauloit innolla mukana..
🎶Saat miehen rööperiiin 🎶
Vaan minne nyt jos haluaisi vanhaa musiikkia kuunnella ja tanssia pääkaupunkiseudulla?
Itselläni ykköspaikkana oli Prunni, sitten Happy Days, torstaisin Kalle, jne ja oliskos ollut joskus sunnuntai-iltaisin Hesperian yökerho. Hassua miten näissä paikoissa törmäsi aina samoihin naamoihin vaikka olisi mennyt to-pe-la-su kierroksen.
Edelleen muistan järkytyksen kun Prunni muuttui "hienomman" väen paikaksi ja tuttu ovimies olikin yhtäkkiä nenä pystyssä vaatimassa että pitää olla kauluspaita. Se oli lopun alku. Sitten muuttui häppäri Teatteriksi ja niihin aikoihin "jatko-opiskelu" vaihtui työnteoksi eli pakko vähentää yöelämää.
Lähinnä Merimelojien majan tanssit kesällä, talvella Vartiokylän työväentalo ja Vanhankaupungin nuorisoseurantalo (nyk. Berghyddan).
Mikä paikka oli Masse? Joskus vuosituhannen vaihteessa. Oliko paikalla joku muu nimi vai oliko tuo virallinen nimi ja missä ihmeessä se oli?
Jump in Fredalla, Kerma Erottajalla ja Soda Uudenmaankadulla.
Ensin ctrl, alepub, premi
Sitten baarikärpänen, fever
Ja vielä vähän myöhemmin Hamlet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli yksi raikulikaveri silloin nuoruudessa, joka alkoi käydä baareissa paljon aiemmin kuin me muut. Ja Natsa oli sen suosikkipaikka. Oon joskus miettinyt, että mikähän mesta sekin oli ja missä? Tiiättekö te?
Natsa oli Kasarmikadulla. Oliko sen nimi Harald's joskus, en oo varma siitä. Kalle on kuitenkin siinä vieressä. Taitavat olla samaa paikkaa nykyisin.
Muistaako kukaan Budapestiä Isolla Roballa? Oli hyviä livekeikkoja, oli Kirkaa, Sami Saari, Pepeä.