Muistatteko vanhoja in paikkoja helsingissä? Missä paikoissa kävitte nuorena viettämässä aikaa?
Mulle muistu yhtäkkiä mieleen se yks paikka mis oli monta kerrosta ja joka kerroksessa soi aina eri tyylinen musiikki. Mikä sen mestan nimi oli?Oli ihan siin jossai keskustan lähistöllä lasipalatsista eteen päin. Oliko se Lostari?
No Tavastialla tuli käytyä. Hitto kun enää muista paikkojen nimiä.
Vieläkö ne on pystyssä?
Terveisin villin nuoruutensa Helsingissä elänyt ja sittemmin muuttanut Tampereelle :)
Tuli vaan yhtäkkiä nostaliginen olo.
Kommentit (1223)
Vierailija kirjoitti:
Voi niitä aikoja :D
Baarissa käyminen tuli aloitettua jo about 15 vuotiaana, silloin käytiin kauppatorin rannassa olevassa ravintolalaivassa, nimeä en vaan muista! Tämä oli siis joskus about 1991... Häppärissä tuli myös silloin pyörittyä, ja Kynällä (väärät paperit, kauhea jännitys aina).
Sitten täysi-ikäisenä olivat kovia sanoja Trocadero, etelärannassa ollut Cinzano (tms), Roba ja Kaivo. Trocaderoon, Roballe ja Kaivolle oli jopa vipit, joten ei tarvinnut seistä jonottelemassa :D Mutta ennen kuin oli vipit, niin kylläpä muuten seistiin pitkissä jonoissa, varsinkin Trocaderon ja Roban kuumina aikoina! En nykyään kyllä moiseen enää ryhtyisi...
Erottaja oli aivan ihana paikka, siellä käytiin lähinnä iltaisin teellä, mutta joskus tietenkin aloittelemassa myös. Ja aivan legendaarinen oli Kalevankadun Roma, jonka omisti silloin Maria Melin. Se oli aivan IHANA paikka! Nykyään siinä on joku UKK tms.
Spämmäät aika kovaa omaa ketjuasi. Aika helppo huomata kun kirjoitat samalla tavalla, rauhoitu sen enter näppäimen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli yksi raikulikaveri silloin nuoruudessa, joka alkoi käydä baareissa paljon aiemmin kuin me muut. Ja Natsa oli sen suosikkipaikka. Oon joskus miettinyt, että mikähän mesta sekin oli ja missä? Tiiättekö te?
Natsalla kävin minäkin joraamassa, siellä ei ollut mitään tarjoilua.
Vähän myöhemmin kävin Josafatissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli yksi raikulikaveri silloin nuoruudessa, joka alkoi käydä baareissa paljon aiemmin kuin me muut. Ja Natsa oli sen suosikkipaikka. Oon joskus miettinyt, että mikähän mesta sekin oli ja missä? Tiiättekö te?
Natsalla kävin minäkin joraamassa, siellä ei ollut mitään tarjoilua.
Vähän myöhemmin kävin Josafatissa.
Molemmissa aina elävää musiikkia, vaikkapa Eero ja Jussi, Markku Aro ym.
En jaksa googlettaa , mutta eikö se botski ollut Margona. Itsekin kävin samoihin aikoihin ala-ikäsenä.
Mulla oli toki väärät paperit, se oli naurettavan helppoa silloin. Sovittiin vanhemman frendin kanssa. Sitten vain marssi kirkkoherranvirastoon hakemaan todistuksen ja kyttikselle valokuvan kanssa hakemaan henkkarit ja se oli siinä.
Mulle tuli noista ajoista mieleen, että en yleensä pidä coverbändeistä, mutta Kingston Wall soitti kaksi keikkaa Tavalla plays Hendrix ja Zeppelin - olin sopivan päihtyneenä aivan ekstaasissa.
Meillä oli suosikkipaikka River Boat. Tuli käytyä vissiin pari vuotta kolme kertaa viikossa.
Silloin tällöin sitten Paakari, Marionetti ja Paasi.
Oli tosiaan 1. Thunder Roadhouse v.1995-97 siinä Velhonlinnan kinteistössä kahdessa kerroksessa Vuorikadulla Kaisaniemenk. Metroas. yläpuolella, Thunder RoadHouse muutti siitä Arkadiank.2 osoitteeseen Paasikiven-aukiolle Mannerheimintien Kampin puolelle, jossa se toimi v.97-1999. (tuo ed. viestissä mainittu "Thunderbird tms. ravintola toimi Kaisaniemessä samoissa tiloissa joista 1. Th. Roadhouse muutti pois, ja yritti matkia Th. Roadhousin toimintaa. Kyseisessä kiinteistössä toimi asuntohotelli yläkerrassa joka valitti jatkuvasti liian kovasta äänestä).
Jortsumestari oli hyvä iskupaikka, jossa kävin pokaamassa lyylejä vierihoitoon.
Canjoni Hämeentiellä oli Duunarin ohella kutupaikkoja dooriksia treffaamisee.
Kultsa, ja Kymppikerros.// Siinä Makkaratalon toisessa kerroksessa (kulmassa) oli hyvä ruokaravintola. Valkoiset pöytäliinat, siisti ravintola ja siellä oli hyvä ruoka. Siellä kävimme perjantai-iltaisin.
Myllypuron läheinen Venäläisten tekemä bunkkeristo. Räjäyttelimme siellä paukkupommeja. Ei ollut silloin vielä poliisi kiinnostunut.
Hype-nimisessä klubissa tuli käytyä. Siellä pidettiin esim. Unity-bileitä. Se oli joku hotelli (Sokos?) siinä ihan vanhan linja-autoaseman takana.
Soda, Helmi, Rocktails, Kalle, Hamlet, Cafe Metropol, Kappelin Kellari... Monenlaista monella vuosikymmenellä. Jotkut muistavat vielä Alibin, Natsan tai jopa Hansan. Tai Täffän Otaniemessä. Botta, Tavastia ja Vanha ovat kai tavallaan suurille ikäluokille ja sitä nuoremmille "aina" olleet olemassa muodossa tai toisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Club Silvernight ja Hot Apple Töölössä Manskun varrella 1980-luvulla.
Asuin Taka-Töölössä ja molemmat tuttuja paikkoja minulle.
Sitten tietysti keskiviikkoillat Fabbarissa. Viikonloput Adlonissa.
Joskus oli VIP-kortti Cafe Barockiin.
Ja tietysti ala-ikäisenä Holvariin.
Oi niitä aikoja.Holvarissa on varmaan kaikki käyneet ensi kertaa alaikäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Pikku Pietari, Mikado, Alcatraz, Soho... Hyvä meininki 😍
Iloisten naisten paikkoja
Vierailija kirjoitti:
Jortsumestari oli hyvä iskupaikka, jossa kävin pokaamassa lyylejä vierihoitoon.
Canjoni Hämeentiellä oli Duunarin ohella kutupaikkoja dooriksia treffaamisee.
Eihän Duunarissa ikinä ollut vapaita naisia.
Vanhan kellari.