Muistatteko vanhoja in paikkoja helsingissä? Missä paikoissa kävitte nuorena viettämässä aikaa?
Mulle muistu yhtäkkiä mieleen se yks paikka mis oli monta kerrosta ja joka kerroksessa soi aina eri tyylinen musiikki. Mikä sen mestan nimi oli?Oli ihan siin jossai keskustan lähistöllä lasipalatsista eteen päin. Oliko se Lostari?
No Tavastialla tuli käytyä. Hitto kun enää muista paikkojen nimiä.
Vieläkö ne on pystyssä?
Terveisin villin nuoruutensa Helsingissä elänyt ja sittemmin muuttanut Tampereelle :)
Tuli vaan yhtäkkiä nostaliginen olo.
Kommentit (1223)
Corner Bar, Hevimesta, Gloria, Factory, Semifinal, Tavastia, Stella Star, Ale Pub (oli auki pidempään niin sinne jatkettiin Cornerista.) Noissa tuli luuhattua vuosituhannen vaihteessa.
monopoli, Dipoli, Tefy, ylioppilastalo, tavastia
Itse muistelen paikkoja, joita mielestäni tässä ketjussa ei ole mainittu. Tuli käytyä mm. Kasarmikadun sisäpihan mestassa (jossa liikennevalopylväs ulkopuolella kertoi, että onko paikka auki vai ei. Oli siinä Cantina Westin vieressä sisäpihalla. Mikäköhän nimi? Toinen, missä tuli käytyä myöhemmin, ehkä 2000-luvun alussa, oli Uudenmaankadun Åbo/Oujee. Muistaako joku tätä?
Vierailija kirjoitti:
ja palstailijoiden ikähaarukka on aika selvä :)
jotkut mietti Etelärannssa, se oli Viktor's.
Viktors oli hyvä bailausmesta, paljon iloisia svenskatalande-nuoria lähistöltä mukana
Vierailija kirjoitti:
Many Faces, ba, pampam, Kynä, kannas, Bronx (muistaako muut sitä?), Alibissa olin joskus 16v.. Myöhemmin Nylon ja Hype. Teatro kuulostaa kans tutulta mut en muista missä se oli?
Eikös Teatro ollut Yrjönkadulla Kampissa, paljon mainostettu Sedun yökerho, jonka tuhosi sitten oululaisen kansanedustajaperheen poika avoimella huumemässäilyllään. Paikka suljettiin.
Vierailija kirjoitti:
Intro, Kultainen Härkä, Kolme Kreiviä, Vanhan kellari ja kuppila, Maestro, Kannas, Savanna. Näissä kävin 80-luvun lopussa.
Intro oli aikaansa edellä ollut mahtava pieni Street bar, siellä tuli käytyä paljon. Se ja Kultainen Härkä on nyt muutettu yökerhoksi, nimi on Butchers, paikkaa pitää osuusliike HOK-Elanto.
3907 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
holvari, eerikinkadulla muuistakseni. ja alcatraz.
HOLVARI oli Yrjönkadulla
Holvariin pääsi alaikäisenä 70-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Bugatti oli Iso Roballa 80-luvun lopussa
Bugatti oli parikerroksinen mesta, jossa etenkin yläkerta oli kuin nuijalla lyöty suosiossa. Mahtavan kivaa diskomusaa, ja sain juomia joka suunnalta ilmaiseksi. Olin 15v ja tulin parin kundin kanssa karmeasta Gambrinista sinne, suoraan vastapäätä katua. Taisin olla kehittyneen näköinen jo silloin:D
Club Silvernight ja Hot Apple Töölössä Manskun varrella 1980-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli nimeltään se homobaari Roban alkupäässä, 80-luvun alussa?
Menin sinne kerran yksinäni turistiksi katselemaan menoa. Jäi mieleen, miten yksi pitkä hoikka seilorin oloinen kundi tanssi antaumuksella itsekseen.
Mä istuin jossain baaritiskillä ja yritin olla tuijottamatta kaikkia niitä nuoria meikattuja kundeja. Mulla oli joku ihme homopoikarakkauskausi. Pidin itseäni myös "poikana", lyhyet hiukset, mustia poikien farkkuja ym. androgyynivaatteet, Hah haa, those were the days.
Olen siis heteronainen. En kai sit ihan normityyppi kumminkaan.
Joku Room- loppuinen sen nimi oli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka muistaa, mikä oli nimeltään Zetorin edeltäjä samassa paikassa??
Cafe Metropol?
Mutta muistaako kukaan, mitä oli ennen Cafe Metropolia ja Zetoria :D ? Ko tiloissa oli Osuusliike Elannon tavaratalo kahdessa kerroksessa. Ja nuo em ravintolat olivat saman omistajan.
Vierailija kirjoitti:
Bottoms Up!
Jee, se olikin aika tarina, sillä ko kaljabaari oli tarkoitus myydä voitolla rakentamisen jälkeen, mutta baari alkoikin menestyä aivan huimasti ja se ei mennytkään myyntiin enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Intro, Kultainen Härkä, Kolme Kreiviä, Vanhan kellari ja kuppila, Maestro, Kannas, Savanna. Näissä kävin 80-luvun lopussa.
Intro oli aikaansa edellä ollut mahtava pieni Street bar, siellä tuli käytyä paljon. Se ja Kultainen Härkä on nyt muutettu yökerhoksi, nimi on Butchers, paikkaa pitää osuusliike HOK-Elanto.
Vähän ohis mutta kertoo jotain Introsta.... meikkitaiteilija Riku Campo bongasi minut sieltä mallikseen!
Vierailija kirjoitti:
Berlin. En muista oliko pelkkä klubi, siis sellainen jota pidettiin tyyliin kerran viikossa jossain toisessa baarissa vai oliko kokonaan oma baari.
Siskoni tapasi siellä miehensä. Gootteja ja tai punkkareita oltiin.
Factory Hakaniemessä.
Lostari. Paakkari. Ilves. Tavastia. Kuukuu. Cafe Tin Tin Tango. Kuu. Manala. Cella (minä tapasin täällä nykyisen ex-mieheni). Roskapankki (Täällä siskoni tapasi toisen aviomiehensä).
Berlin oli mahtava paikka, biisit suoraan Berliinin klubien keskuudesta! Berlin Clubia pidettiin kerran viikossa Bottan yläkerran tiloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli nimeltään se homobaari Roban alkupäässä, 80-luvun alussa?
Menin sinne kerran yksinäni turistiksi katselemaan menoa. Jäi mieleen, miten yksi pitkä hoikka seilorin oloinen kundi tanssi antaumuksella itsekseen.
Mä istuin jossain baaritiskillä ja yritin olla tuijottamatta kaikkia niitä nuoria meikattuja kundeja. Mulla oli joku ihme homopoikarakkauskausi. Pidin itseäni myös "poikana", lyhyet hiukset, mustia poikien farkkuja ym. androgyynivaatteet, Hah haa, those were the days.
Olen siis heteronainen. En kai sit ihan normityyppi kumminkaan.Joku Room- loppuinen sen nimi oli
Gay Gambrini oli siellä Roban sisäpihalla.
Kappeliss oli usein jatkot ja olihan siellä se Bullworkers-klubikin. Sit ihan Fridayssakin käytiin.
- Arkadia
- Roba
- Kynä
- Alibi
- Alladin
- central 2000
- Trokadero
- poppis eli poppamies
- Vanha
- Manala
- Botta
- pressan yökerho