Muistatteko vanhoja in paikkoja helsingissä? Missä paikoissa kävitte nuorena viettämässä aikaa?
Mulle muistu yhtäkkiä mieleen se yks paikka mis oli monta kerrosta ja joka kerroksessa soi aina eri tyylinen musiikki. Mikä sen mestan nimi oli?Oli ihan siin jossai keskustan lähistöllä lasipalatsista eteen päin. Oliko se Lostari?
No Tavastialla tuli käytyä. Hitto kun enää muista paikkojen nimiä.
Vieläkö ne on pystyssä?
Terveisin villin nuoruutensa Helsingissä elänyt ja sittemmin muuttanut Tampereelle :)
Tuli vaan yhtäkkiä nostaliginen olo.
Kommentit (1223)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs sen paikan nimi oli, jossa vedettiin olutta ja pelattiin shakki? Joku "Pystis"?
Kultainen härkä Uudenmaankadulla.
No just se! Kiitos!
KY, Hesari ja Adlon. Tämä 1970-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Yökahvila Sokoksen lähellä, Sokkari(?) . Sieltä sai mm katkaravulla täytettyjä kroissantteja.
Ensin baarissa 18-3, sitten yökahvilaan 3- 6 ja klo 7 töihin Lastenklinikalle. Hyvä luoja.
Mikä turnauskestävyys.
Nykyisin jaksaa just ja just käydä töissä.
Salil, parturiin, Jordan Petersonin materiaalit selaukseen, runsaasti proteiinii ja rasvaa koneeseen.
Niillä se turnauskestävyys paranee ellei ole parantuakseen.
Fiilaa olevasi röyhkeä, itsevarma, dominoiva. Fiilaa että turnauskestävyytesi on tapissa.
Ale Pub oli best.
Vierailija kirjoitti:
mutta mikä ihmeessä oli Iso-Roballa sijaitsevan mestan nimi? Kadulta kun mentiin sisään, niin kiivettiin "tokaan kerrokseen". Ehkä puolivälissä Iso-Robaa, ei hirveän iso paikka.
Yhtenä kesänä olin siellä varmaan joka viikonloppu, mutta en millään muista nimeä.
Bangkok
Hesperia-hotellin ykerho. Ehdoton ykkönen koko stadissa. Ihania aikoja.
80- luvun alussa hakiksessa neppari , orava , yökerho pontus , (metallitalo )....vallilassa Duunari olivat kantapaikkoja. Työväentalon paasi cherie 80 luvun lopulla .Onko näissä paikoissa käyneitä.Kerran Irvin keikalla paasissa , oisko ollu -89 toukokuu ?? kuitenkin maanantai ilta , mutta meno oli kova ja porukkaa paljon paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittanet samaa paikkaa Ruoholahdenkadulla jossa toimi jazzravintola Groovy 70-luvulta lähtien. En muista kaikkia vaiheita, mutta siinä oli sen jälkeen joku nuorisoravintola jossa oli mustat jätesäkit ikkunoissa. Sen jälkeen varmaankin oli tuo mainitsemasi Riverboat. Jossain vaiheessa Riverboatin jälkeen se muuttui "kantakrouviksi" eli ravintola Kantis siinä oli vuosia. Kantiskin loppui jokunen vuosi sitten, olisiko ollut 2017.
Jätesäkkibaari taisi olla Horror Club (vai Bar?). Oli joitain kauhuleffapropseja, mm Pinhead Hellraiser-leffasta.
Vierailija kirjoitti:
Hesperia-hotellin yökerho. Ehdoton ykkönen koko stadissa. Ihania aikoja.
Kävin 80-90-vaihteessa ja on ollut ehdottomasti kaikista vaikuttavin paikka.
Kävitkö Tom Tom ja Opus. Kävin itse. Kivoja paikkoja, Lauttasaari.
Vierailija kirjoitti:
Oonko täällä muita muumioita jotka muistaa jopa Uudenmaankadun pikku luukun nimeltä Intro? Se oli kuuminta hottia joskus -89. Olin itse Eltsulla kesätarjoilijana tuolloin Kluuvin Kettusessa ja tuli noissa Eltsun paikoissa käytyä. Cafe Metropol mm. Ja oliko sellaine kuin Bottoms Up? En kyllä muista missä ja kenen.
Täällä toinen homekorva joka muistaa Intron :D Aivan mahtava bilemesta, pientä kokoaan isompi fiilis <3
Vierailija kirjoitti:
Hesperia-hotellin yökerho. Ehdoton ykkönen koko stadissa. Ihania aikoja.
Kävin 80-90-vaihteessa ja on ollut ehdottomasti kaikista vaikuttavin paikka.
Vierailija kirjoitti:
Kävitkö Tom Tom ja Opus. Kävin itse. Kivoja paikkoja, Lauttasaari.
se paikka joka oli lähellä otavankatua
Hype, Nylon ja Soda. Toki lady moon, 10 krs, Roba, Fennia ja Arkku tuli koluttua.Keikoilla Lepakossa ja Tavastialla. Ai kamalaa.. xD Tässähän tulee ihan vanha olo.
Ravintola tom tom:ssa lauttasaaressa kävin hyvin usein.
Nimestä huolimatta se ei ollut sellainen paikka.
Tanssin siellä mm Viki Rostin kanssa.
Musiikkina oli siellä eritoten 50-60 luvun musiikkia, sen takia siellä kävin.
Kun aloitin yöelämän Hgissä syksyllä 1992, Arkku oli varmaan yleisin määränpää. Ja PamPamissa käytiin vetämässä halpaa kaljaa. Kaisaniemen Kamelissa oli kiva poiketa luennoilta tullessa :D Jotain 1994-95 kävin varmaan eniten Prunnissa. Lasipalatsin Ale Pub oli myös tuttu. Joskus tuli eksyttyä Kynälle tai muusikkoystävien kanssa Atskiin.
Vierailija kirjoitti:
Ravintola tom tom:ssa lauttasaaressa kävin hyvin usein.
Nimestä huolimatta se ei ollut sellainen paikka.Tanssin siellä mm Viki Rostin kanssa.
Musiikkina oli siellä eritoten 50-60 luvun musiikkia, sen takia siellä kävin.
Lisäys: Siellä oli tunnettuja nyrkkeilijöitä ovimikkoina mm edesmennyt Osku Kanerva.
Dj oli mukava kaveri.
Tarjottiin hänelle monia tuoppia kaljaa, jolloin joskus kävi niin ettei pystynyt virkaansa hoitamaan.
Vieläkin kaduttaa etten ostanut häneltä kaikki vinyylilevyjä, kun hän niitä mulle tarjosi ostettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä muita 80-luvun nuoria, jotka muistavat vielä yökahvilat? Kun ravintolat menivät hyvin ajoissa kiinni, siirryttiin Socikselle tai Hakaniemeen olikohan Mariaan istumaan ja höpöttämään aamuun asti.
ja 70-luvulla juuri kortin saaneena yökahville lentoasemalle, missä ei ollut kyllä mitään järkeä eli nuoria naisia
Vierailija kirjoitti:
.... ja sit se yks toinen megasuosittu paikka oli.... jossa tanssittiin pöydillä.... Kansallisteatterista ylös oikalle, Vilhonvuorenkadulla.... voi tsiisus tätä muistia....
i]
kävin pari vuotta sitten siellä ja olin kaverini kanssa AINOAT asiakkaat. MUtta 90-luvun alussa oli niiiin siisti paikka ja aina tupaten täynnä
Juu, täynnä oli ja bonuksena vielä palomiehet ja poliisit ;)
Puhut nyt varmaan Hamletista
Yökahvila Sokoksen lähellä, Sokkari(?) . Sieltä sai mm katkaravulla täytettyjä kroissantteja.
Ensin baarissa 18-3, sitten yökahvilaan 3- 6 ja klo 7 töihin Lastenklinikalle. Hyvä luoja.
Mikä turnauskestävyys.
Nykyisin jaksaa just ja just käydä töissä.