Muistatteko vanhoja in paikkoja helsingissä? Missä paikoissa kävitte nuorena viettämässä aikaa?
Mulle muistu yhtäkkiä mieleen se yks paikka mis oli monta kerrosta ja joka kerroksessa soi aina eri tyylinen musiikki. Mikä sen mestan nimi oli?Oli ihan siin jossai keskustan lähistöllä lasipalatsista eteen päin. Oliko se Lostari?
No Tavastialla tuli käytyä. Hitto kun enää muista paikkojen nimiä.
Vieläkö ne on pystyssä?
Terveisin villin nuoruutensa Helsingissä elänyt ja sittemmin muuttanut Tampereelle :)
Tuli vaan yhtäkkiä nostaliginen olo.
Kommentit (1223)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, mikä mesta oli Tullinpuomin Shellin naapuritalossa (poispäin keskustasta)?
Hot Apple oli siellä yläkerrassa
Oi, se oli mukava mestaa. Kaikki lätkä pelaajat ja futaajat oli siellä.
Ja se hissin ovimies, tangokuninkaallinen.
Lukio-aikoina 83-86 käytiin KY:llä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs sen paikan nimi oli, jossa vedettiin olutta ja pelattiin shakki? Joku "Pystis"?
Sellainen paikka oli kuin Pystygrilli. Sijaitsi aivan City-korttelin keskellä sittemmin perustetun Carroll's -ravintolan vieressä.
Se oli Rautagrilli.
Kesällä käytiin Tiflassa lintsillä
Vierailija kirjoitti:
sillankorvassa oli hyvät tanssit. ja paasiravintolassa päivätanssit. oki vuorohaku. ja" kerrasta poikki". jos ei pyytänyt saatille heti naistenhaulla, niin eipä enää toista saumaa tullut. aikansa tinder?
Paasivalinta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkään en muista nimeä, mutta muistan paikan kyllä. Jos tarkoitat sitä missä baari oli ylimmässä kerroksessa?
Hot Apple, parasta mitä kaupunki meille silloin tarjosi.
Oonko täällä muita muumioita jotka muistaa jopa Uudenmaankadun pikku luukun nimeltä Intro? Se oli kuuminta hottia joskus -89. Olin itse Eltsulla kesätarjoilijana tuolloin Kluuvin Kettusessa ja tuli noissa Eltsun paikoissa käytyä. Cafe Metropol mm. Ja oliko sellaine kuin Bottoms Up? En kyllä muista missä ja kenen.
Ihan eka Lepakossa, kun olin ala-ikänen. Sitten Kynä, Arkku, Adlon, Tavastia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hot Apple oli siellä yläkerrassa
Oi, se oli mukava mestaa. Kaikki lätkä pelaajat ja futaajat oli siellä.
Ja se hissin ovimies, tangokuninkaallinen.
'Mun kaverin isosisko kävi Hot Applessa
The Tiger
Bar Bakers
Mummontupa
Olin itse villeimmässä yökerhoiässä 2000-luvun alussa. Silloin tuli käytyä Feverissä, The Clubilla, Haikussa (highlight), Bar Uniquessa, Bakersissa, Kaivohuoneella. Tästäkin aikaa jo kohta 20 vuotta, hurjaa!
Käyn vieläkin yökerhoissa ja baareissa silloin tällöin, mutta eihän se enää yli kolmekymppisenä perheenäitinä ole yhtä satumaista kuin 18-vee tyttösenä :).
Bulsu, Kosmos, Vanhan kellari, Picnic ja satunnaisia. (Mikä se oli Atskin vieressä nykyisen Makkaratalon paikalla sisäpihalla?) Hoi me kalkit!
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli yksi raikulikaveri silloin nuoruudessa, joka alkoi käydä baareissa paljon aiemmin kuin me muut. Ja Natsa oli sen suosikkipaikka. Oon joskus miettinyt, että mikähän mesta sekin oli ja missä? Tiiättekö te?
Nylands nation eli ruotsinkielinen Uudenmaan osakunta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaaksen sen niminen Vallilassa. Itse kävin siellä 16-vee. Silloin pääsi sinne alaikäisiäkin.
Vallilassa oli ainakin sircus maximus. Sitten oli tietysti myös Anna&Erik kyseisten katujen kulmassa.
Ciscus Maximus oli ennen Duunarin Kellari
Vierailija kirjoitti:
M klub
Käytiin kerran M Clubilla työpaikan pikkujoulujen jatkoilla. Muistelen että paikka oli jonkunlainen jäsenyyteen perustuva herrakerhon tyyppinen paikka. Toimitusjohtajamme oli jäsen.
Arkku ja sittemmin ctrl, ale pubi, teatteri, lostari, soda tai kerma, kalle, tiikeri/tiger, highlight, semifinal, kaivari. Vm82 landepaukku
Vierailija kirjoitti:
Oonko täällä muita muumioita jotka muistaa jopa Uudenmaankadun pikku luukun nimeltä Intro? Se oli kuuminta hottia joskus -89. Olin itse Eltsulla kesätarjoilijana tuolloin Kluuvin Kettusessa ja tuli noissa Eltsun paikoissa käytyä. Cafe Metropol mm. Ja oliko sellaine kuin Bottoms Up? En kyllä muista missä ja kenen.
Joo.ja Berliini-klubi
Gootti olin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lepakossa alaikäisenä.
Eikä ihan vähän alaikäisenä
Nuorisotalohan se olikin. Eikö vaan?
Bottalla oli hyvä meno opiskeluaikana ja myöhemmin sillankorva ja Wanhan kellari