G: Kuinka monta lasta on lapsesi päiväkotiryhmässä?
kiinnostaisi tietää, että minkä kokoisia ryhmiä päiväkodeissa on eri paikkakunnilla?
a) lapsesi ikä
b) lapsien lukumäärä päiväkotiryhmässä
c) paikkakunta
ja aloitanpa itse
a) 4v
b) 17
c) Vantaa
Kommentit (13)
suositukset
- alle 3 v 3 työntekijää 12 lasta
- 3-6 v 3 työntekijää kokopv ryhmä 21 lasta
- esikouluryhmä 4 h 2 työntekijällä 20 lasta
- esikouluryhmä 4 h 1 työntekjällä 13 lasta
---
0-3 v ryhmä 4 lasta/ työntekijä ( vauvat 2:n paikalla)
3-6 v ryhmä 7 lasta / työntekijä
- eiskouluryhmät määritykset esikoululaista vuodelta 2001
koska kysyinkin vain lasten lukumäärää ryhmässä, ryhmäkoot kun kuitenkin vaihtelevat, vaikka lapsi/ aikuinen suhdeluku toteutuukin lain mukaisesti. mutta kiitos tiedosta kuitenkin =)
ap
a) 5 v
b) 19 (en ole ihan varma, +/- 1)
c) Tre
Noista lapsissa on osa-aikaisiakin tai sellaisia, jotka ovat esim. 3 pv/vk. Koko ryhmän olen nähnyt koolla vain joulujuhlassa :)
b) 21
c) Oulu
Ryhmäkoko on iso, mutta se ei kerro koko totuutta.
Päiväkodin tilat ovat väljät ja lapset leikkivät neljässä eri huoneessa ja käytännössä heitä on n. 3-6 samanaikaisesti yhdessä huoneessa.
a) 5v
b) 24, joista 3 osa-aikaista
c) Vantaa
a) 4v
b) 23, joissa myös osa-aikaisia
c) Espoo
a) 2 v
b) 14 (lapset 0-4 v, 3 aikuista) (Osa lapsista osa-aikaisia tai ei joka päivä paikalla)
a) 5 v
b) 23 (lapset 4-6 v, 3 1/2 aikuista ;) eli yhden tehtävinä osittain myös siivous jne) (Osa lapsista osa-aikaisia tai ei joka päivä paikalla)
3v 16, 3 aikuista, parilla taitaa olla kahden paikka muuten on vaan tilaa muutama paikka
mutta toki ryhmäkoot vaihtelevat tuon lain rajoissa, riippuen päiväkodista.. olin töissä yksityisessä pk:ssa ja siellä 3-5v ryhmässä oli 12 lasta ja kolme aikuista. eli voipi minun mielestäni kysyä =)
a) 6v
b) 7
c) Tuusula
(yksityinen päiväkoti)
a) 4v
b) 12
c) Vantaa
a) 6v
b)16
c) Vantaa
a) 4 v
b) 25 lasta esikoulun tokalla luokalla (3 v esikoulu)
c) eurooppalainen pääkaupunki
Luokassa on siis yksi opettaja näiden 25 suharin kanssa. Tosi harvoin on kaikki paikalla yhtä aikaa, kun eskari ei kuulu oppivelvollisuuden piiriin.
a) 4v
b) 20
c) Vantaa
Kaksi hoitajaa, yksi apulainen klo 9-13 hoitoaika.