Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko ottaneet kissanne mukaan kun olette muuttaneet uuteen

Vierailija
19.02.2009 |

omakotitaloon?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä fanaattinen halu tai tarve ihmisillä on glorifioida elämää? Miksi esim. 24 viikkoset sikiöt pidetään pakolla hengissä vaikka heille tulee monia ongelmia? Miksi vanhuksia pidetään pakolla elossa vaikka elämä ei olekaan enää elämistä? Miksi neliraajahalvauksesta kärsiviä ihmisiä hoidetaan?

Miksi aborttia ei sallita vapaasti vaikka viikolla 20 asti?

Miksi ihmisen elämä on niin arvokasta?!?!?

...joskus itse ihmettelen joidenkin fanaattisten eläinystävien asennetta eläimiinsä. He pitävät niitä täysin ihmisten kanssa tasaveroisina, joille niiden vakavasti sairastuessa kustannetaan suunnilleen ameriikkalaista teho-osastotasoista hoitoa. Eläimen elämää saatetaan pitkitää leikkauksilla ja kalliilla lääkkeillä, jotka voivat aiheuttaa omituisia sivuvaikutuksia, joita sitten taas hoidetaan toisilla lääkkeillä. Se sama medikalisaatio, joka estää jo nyt joitain ihmisiä kuolemasta arvokkaasti hitaan letkuissa kitumisen sijaan hiipii hiljaa myös eläinpuolelle. Eikö edes eläimille voida suoda lempeää kuolemaa silloin, kun niiden elämä sairauden tai ympäristötekijöiden muutoksen takia muuttuu niin paljon, että eläinarvoisen elämän jatkaminen on enää mahdotonta?

Vierailija
22/29 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

abortin tekijöiden fanaattisuutta. Aivan yhtä lailla. Sehän on vaan solumöykky, jolla ei ole elinmahdollisuuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ymmärtänyt tätä. Mun mielestä niitä ei voi edes verrata toisiinsa.

Yhtä "arvokas" on vaikka joku koira, jopa arvokkaampi kuin jotkut ihmiset.

En todellakaan ymmärrä tätä yli-ihmisajatelmaa. Aivan kuin olisi joku hitler.

Vierailija
24/29 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ottanut miehesi mukaan, kun olet muuttanut uuteen kotiin ;)

Hehe heh...

[/quote]

Kun yö meni kipeän lapsen kanssa valvoessa niin sain hirmu kikatuskohtauksen.

Ap:n kysymykseen vastaan, että kaikki perheenjäsenet, niin kaksi- kuin nelijalkaisetkin (kissat) on otettu mukaan kun on muutettu. Tuli mieleen, että kysyisikö joku tällaista jos kyseessä olisi koira?

Vierailija
25/29 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä missä lapsikin. Jos kissan hankkii, pitää sitoutua huolehtimaan siitä jopa kaksikymmentä vuotta ja kustantamaan mukisematta lääkärikulut ynnä muut. Ihminen, joka ei tätä tajua eikä kykene ottamaan vastuuta lemmikistään, tuskin on kovin hyvä vanhempi lapsilleenkaan.

Vierailija
26/29 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin olisi potuttanut, kun ostettiin uusia huonekalujakin ja tietty uudet parketin ym, kun kissa olisi ne pilannut. Kissa on eläin, joten sen voi hyvin lopettaa, kun alkaa olemaan vaivainen.

Vierailija
27/29 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas en pysty ymmärtämään sitä, miksi joillakin ihmisillä on pakottava tarve ottaa lemmikkieläimiä sitoutumatta niihin ja niiden tarpeisiin. Lemmikkejä pidetään kertakäyttökamana siihen tyyliin, että jos kissa ei tunnu enää kivalta, niin sen voi hylätä. Lemmikkejä otettaessa tulisi huomioida, että eläin voi sairastua, jolloin se pitää viedä eläinlääkäriin ja se maksaa. Ei leikkaukset ja eläinääkärihoidot ole minun mielestäni ollenkaan fanatismia, vaan täysin ymmärrettävää (siis silloin kun on kyse lemmikinomistajasta, joka ajattelee toisin kuin nämä itseään eläinkunnan kuninkaina pitävät ihmiset...ai niin, eihän nää tyypit pidä itseään eläiminä), huolenpitoa ystävästä.

Itse pidin kissakaveriani tasaveroisena miltei kaikin puolin, paitsi että vapana en sallinut kissan juosta, vaan sisäkissan asemaan oli tyytyminen ja ulkona käytiin valjaissa. Paljon oli vanhuksen kanssa eläinlääkärikäyntejä ja enemmän meni rahaa lääkäriin ja lääkkeisiin kuin minulla varmasti koko tähänastisen elämäni aikana, mutta hetkeäkään en kadu hoitamista ja huolenpitoa. Kissan kuolemaa olen myös surrut paljon pahemmin kuin kenenkään ihmisen kuolemaa koskaan.

...joskus itse ihmettelen joidenkin fanaattisten eläinystävien asennetta eläimiinsä. He pitävät niitä täysin ihmisten kanssa tasaveroisina, joille niiden vakavasti sairastuessa kustannetaan suunnilleen ameriikkalaista teho-osastotasoista hoitoa.

Vierailija
28/29 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän koira-ihmisenä ja koiran omistaneena kysyn: Kissoja en juurikaan tunne, enkä niistä erityisemmin pidä (paitsi jos ne on jonkun toisen) mutta siis onko muutto kissalle jotenkin pahempi juttu kun vaikka koiralle? Ja mihinkäs se kissa pitäisi laittaa jos muuttaa? Ei ollenkaan sytytä tämä aloitus... ei olisi tullut mieleenkään kysyä moista. Joten jos joku kissa-ihminen osaisi tähän vastata? Koiran kanssa olen muuttanut ja ongelmia ei ollut. Onko kissat jotenkin "asuntokohtaisia"?

Vierailija
29/29 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos ne päästää ulos, ne ei ehkä pidä uutta asuinpaikkaa kotinaan vaan lähtee mihin sattuu.

Sisällä olemaan tottuneet kissat pärjäävät kyllä hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä