Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka isolle lapselle annatte vielä suppoja?

Vierailija
18.02.2009 |

Poika 3v ja minkä tahansa suun kautta otettavan lääkkeen ottaminen AIVAN TUSKAA (=oksentaa joka kerta).

Viimeksi lääkärissä käydessä lääkäri sanoi, ettei tuon ikäisille kannata enää suppoa antaa, ei ole tarpeeksi tehokas.

Ja mä kun aina oon luullut, et just peräpuikko imeytyy ja tehoaa kaikista nopeiten...

Onko siis vinkkejä, miten antaa lääke (esim Pamol F) niin, että pysyy sisällä? Tai mikä teidän kokemus noista supoista, voiko vielä 3v:lle sellaisen laittaa?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin olisi lääkkeen ottaminen helpompaa. Suppoja ei anneta kuin vauvoille, ja mikään pakko ei ole heillekään antaaa vaan esim. nestemäinen Panadol käy.

Ei tulisi mieleenkään 3-v. antaa suppoa, sano nyt vielä, että mittaat kuumeenkin pepusta, kun se on kainalosta niin vaikeata...

Sekoita lääke mehuun. Tuon ikäinen ymmärtää jo, kun kerrot miksi sitä lääkettä otetaan. Eikä tarvitse kuin yhden kokemuksen (kipeä-ottaa lääkkeen-helpottaa) ja jo muistaa seuraavalla kerralla, että lääkkeenotosta on hyötyä.

Vierailija
2/54 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä 4v.:lle supon laitan. 250mg ja tehoo vielä ihan hyvin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

panadolin suppona vielä 7-vuotiaallekin.

Antibiootit annan tabletteina.

Suppo on kätevä, kun ei ärsytä mahaa. Kuumeinen lapsi kun on huono syömään. Itsekin otan joskus suppona panadolin pänsärkyyn, kun migreenissä alkaa usein oksetta.

En usko, että suppo on tehottomampi. Semmoista ei ainakaan sairaalassa meille sanottu. (Kun oltiin infektio-osastolla pari vuotta sitten.)

Vierailija
4/54 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kun en olisi yrittänyt jo vaikka mihin sekottaa sitä lääkettä.

Aikaisemmin siis meni hyvin kaikki nestemäiset lääkkeet yms. mutta enää ei.

Kerrotko vielä miten lapsi saadaan olemaan oksentamatta?

Vierailija
5/54 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-vuotiaallani ei ole mitään sitä vastaan, että antaisin lääkkeen tablettina. Katson vaan supon kätevämmäksi.

Vierailija
6/54 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supot on mun mielestä hankalia: ne on vaikea annostella tarkasti painon mukaan, ne saavat vauvan usein kakkaamaan jolloin eivät ehdi kunnolla imeytyä ja lisäksi niiden laittaminen tuntuu kamalalle (siis sille jolle sellaista laitetaan).

En mitään muuta syytä kuin oksentaminen antaa särkylääkettä suppona.

Vierailija
7/54 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikstuuran kanssa saa tapella ja itku vain tulee siitä ilosta... joten poika kyllä pyllistää nätisti ja saa suppona kipulääkkeet. Antibiootit sitten tapellaan aina suun kautta.

Vierailija
8/54 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle. Tottakai laitan supon, jos ihan pakko on, mutta siinä vaiheessa kun vaipan vaihto jää, lopetan lapsen peppualueelle koskemisen. Ja ehdottomasti vältän sitä. Edelleenkin - ellei ole erityistä lääketieteellistä syytä. Supon sijalle tarjoan aina joko pamolia tai poretablettia.

Vierailija
9/54 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suppoja sairaalassa annettu eikä pepusta lämpöä mitattu. Vain korvasta.

Vierailija
10/54 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei se ole kenenkään mielestä kiva asia saada suppoja. Muistan vieläkin, miten nöyryyttävää oli kun äiti laittoi supon joskus 5-vuotiaana. Kun on kerran olemassa jo kaiken maailman nestemäisiä juttuja niin lakatkaa terrorisoimasta lapsianne!!

Vierailija
11/54 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauraiskohan ne apteekissa jos menisin kysymään. ;)

Vierailija
12/54 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisin tuolla aiemmin kirjoittanut, joka sai niitä apteekista kuumeiselle oksentavalle miehelleen. Suppoja on ihan aikuistenkin kokoa!!!!!!

Vierailija
13/54 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja noloa pyllistää äidille isona tyttönä. Mun mielestä pimppa ja peppu olivat mun omia alueita, eikä se ollut mitenkään kivaa, kun pyydettiin muutenkin huonovointisena siihen nelinkontin. Lisäksi se supon laittaminen sattui jonkin verran. Vai onko täällä niitä äitejä, jotka pesee ja rasvaa vielä pippelin ja pimpinkin isoilta lapsilta? Eikä tajua, että lapselle pitää rakentaa sitä oman vartalon koskemattomuuden tunnetta?

Vierailija
14/54 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja noloa pyllistää äidille isona tyttönä. Mun mielestä pimppa ja peppu olivat mun omia alueita, eikä se ollut mitenkään kivaa, kun pyydettiin muutenkin huonovointisena siihen nelinkontin. Lisäksi se supon laittaminen sattui jonkin verran. Vai onko täällä niitä äitejä, jotka pesee ja rasvaa vielä pippelin ja pimpinkin isoilta lapsilta? Eikä tajua, että lapselle pitää rakentaa sitä oman vartalon koskemattomuuden tunnetta?

Vierailija
15/54 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kyllä nuhaa vakavampaa ole sairastaneetkaan. Kuvottava koko ajatus! Kuumekkin on aina mitattu kainalosta tai korvamittarilla.

Vierailija
16/54 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa täälläpäin jopa suositellaan tota Panadolin oraaliliuosta. Tehoaakin kuulemma paremmin.Ainakin sen ainokaisen kerran, kun kuumeesta kärsittiin,laski 15 min aikana vajaan asteen verran.

Vierailija
17/54 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nestemäistä panadolia joutuu ottamaan todella paljon ja se vetää vatsan sekaisin. Mitä ihmeen pervoa supossa on? onko esim. suonensisäisesti annettavat lääkkeet mielestäsi peroja??

Et taida ihan olla sinut itsesi kanssa. Lääke mikä lääke, ei siinä mitään pervoa ole!!!

Jokainen varmasti tuntee oman lapsensa parhaiten ja antaa lapselleen sellaista lääkettä ja sillä tavalla kun parhaaksi näkee :)

sama asia

Vierailija
18/54 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä oli kovassa kuumeessa ja oksensi aina läöäkkeen oton jälkeen, eikä kuume laskenut. Kuumetta oli yli 40 ja poika ei juuri välittänyt kun oli lähes tiedoton

Vierailija
19/54 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerroin oireet: kova kuume ja oksentaa koko ajan. Täti toi supot pöytään ja sanoi, että nämä ainoat, jotka käy tohon tilanteeseen. Mun mies ei vaan suostunut sitten ottaan niitä...

Vierailija
20/54 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän siinä paketissa taidetaan sanoa, että alle 6 vuotiaille pitää liuottaa, mutta hei, kuka kolmevuotias tukehtuu tuommoiseen suussa sulavaan tablettiin ,kun vanhempi vieressä. Antibiooteista annan poitsulle kaksi vaihtoehtoa: ruiskuttaa lääkkeen itse suuhun ja ottaa mehua päälle ja on reipas tai sitten äiti pitää kiinni ja ei oo kivaa kun väkisin laitetaan suuhun. Tähän mennessä on aina valinnut tuon itse ottamisen ja kehut päälle. Kun isi tulee töistä kertoo vielä ylpeänä kuinka reipas on ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän