Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aina vaimo hoitaa kaiken

Vierailija
18.02.2009 |

Mieheni harrastaa 4x viikossa urheilua klo 20-22, päivisintöissä, illalla ainakin 3 kertaa viikossa tekee virabeli hommia jossain työmailla ja viikonloppuisin myös. Mies väittää ettei hänellä ole vapaa aikaa, no ei varmaan ns. vapaata hulabulaa aikaa. Mites minä hoidan aina lapset ja kaiken muun, ja nyt vielä mies kaipaa bileaikaa

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

liity feminsitehin kuten minä

Vierailija
2/13 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että päivässä on enemmän tunteja kuin kello näyttää. Niin ja että heillä on koskematon oikeus vapaa-aikaan, huolimatta siitä, mikä tilanne kotona on...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on hermot ollu koetuksella että miten helvetissä luonto voi mennä niin, että ainoastaan TÄYSIN erimaailmasta ja eritavoin ajattelevat olennot voivat lisääntyä kuitenkin keskenään?

En ole uskovainen, en itsekään tiedä mihin uskon, mutta luulen että tässä kohtaa on tullut paha viba. Hittoon koko mieskunta!

Omani ei ole siis mitään tehnyt mutta ärsyttää vaan niin vietävävästi taas kerran... :D

Vierailija
4/13 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on päinvastoin. Mariseekohan toi ukko, kun se hoitaa lapset ja laittaa ruoat, korjaa autot, tekee remppaa kotona, käy kaupassa, maksaa laskut jne.

Olen varmaan tottunu liian hyvälle :)

Vierailija
5/13 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo harrastus aika k. 20-22 on muuta kuin vapaa-aikaa? Ja nuo viraabeli hommat, nehän on vapaavalintaisia myös? Eikös?

Elämä on valintoja, vio myös valita eron, ei kai se tilanneta tapauksessasi ap muuttaisi muuten, kuin että isä pitäisi lapset joka toinen viikonloppu luonaan ja maksaisi elatusmaksuja. Mieti, joka toinen viikonloppu täysin vapaata!

Vierailija
6/13 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähennät päivistä työhön kuluvan ajan + nukkumisen ja jaat jäljelle jäävän ajan kolmella. Yksi kolmasosa jätetään perheen kesken käytettäväksi (molemmat vanhemmat kotona), yksi kolmasosa on sinun vapaa-aikaasi (mies hoitaa kotia) ja yksi kolmasosa miehen vapaa-aikaa (sinä hoidat kotia/lapsia). Näin sen kuuluu mennä. Teette lukujärjestyksen, jos ei muuten ala sujua.

Vierailija
7/13 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mies tekee jos kiellätte tai heittäydytte hankalaksi??? Lyö???

Meillä on vapaa-ajan suhteen tasavertainen jako, se koskee niin harrastuksia kuin muuta vapaa-aikaa.

Eikä tähän tilanteeseen oltaisi tultu jos en olisi vaatinut itselleni omaa aikaa ja mieheltäni yhteistä aikaa perheen kesken.

Monia on ratkaisuja, turha on heittäytyä marttyyriksi, koska sillä tyylillä ei pitkälle pötkitä. Olen sitäkin kokeillut ja onneksi viisastuin.

Nyt kaikki hyvin ja parisuhdekin kukoistaa:)

Vierailija
8/13 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli aikuiset ihmiset ei kykene käymäänä ns. sulle/mulle/meille -keskusteluja. Jakakaa nyt helvetti soikoon aikanne tasan!

Kummallakin pitää olla aikaa, jolloin saa tehdä mitä haluaa tai olla tekemättä. Ei sitä voi kovin usein olla, jos on työt ja pienet lapset, mutta edes joskus. Lisäksi kummallakin pitää olla aikaa omiin harrastuksiin. Jos lapset ovat pieniä niin sitäkin aikaa on vähemmän jaettavaksi, mutta kun ne kasvavat niin aikaa voi tulla enemmänkin.

Ei voi olla noin vaikeaa.

Vierailija
9/13 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee tuo, että näytät miehelle paperilla mikä tilanne teillä nykyään on harrastusten/vapaa-ajan suhteen ja kerro miten sen tulisi olla, eli että vapaa-aikaa on molemmilla tasapuolisesti. Mikäli mies ihmettelee sitä, niin kai hänellä on hyvät perustelut sille että miksi vain hän tarvitsee omaa aikaa, aikaa harrastuksiin, ja aikaa bilettämiseen! Jos tahti ei muutu, anna kenkää. Pärjäät paremmin yksinkin kuin ymmärtämättömän toopiskon kanssa.

Vierailija
10/13 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se auttoi! Mies ei oikeasti ollut vaan tajunnut, miten vähän mulla oli omaa aikaa. Älä kysy miten, muuten ihan älykäs kaveri, jolla on kaksoistutkinto ja jatko-opinnot meneillään... Ei tosin matemaattisesti lahjakas.

Tein ihan selvät laskut vapaa-ajasta 2 v sitten ja - oppi! Vapaa-aika on siitä lähtien jaettu tasan.

Vierailija
11/13 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaa lasta ainakin yhtä paljon kuin minä. Olisin tyytyväinen jos hänellä olisi jotain kodin ulkopuolista tekemistä tai harrastuksia, mutta ei... Hänellä siis työpaikka kodin yhteydessä.

Vierailija
12/13 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni sille, joka on kotona lasten kanssa, täytyy jopa järjestää enemmän kodin ulkopuolista aikaa kuin työssäkäyvälle. Kun itse siirryin työelämään, en itse asiassa enää edes kaivannut harrastuksia tai muita aktiviteetteja. Työ on jo vaihtelua sinänsä.

Älä suostu moiseen. harrastukset ovat omaa aikaa. Jos mies ei ymmärrä, järjestäpä itsesi esim. johonkin koulutukseen, jossa olet muutamia iltoja sekä pari viikonloppua kiinni. Anna miehen tuolloin hiuolehtia lapsista ja ruokapuolesta, siivouksesta ja pyykeistä, mielellään vielä siten, että hoitaa aamusta iltaan (eikä anoppia apuun). Ehkä sitten ymmärtää.

Ymmärrän sinua. Minäkin olen lyönyt laskelman miehen eteen tekemistäni töistä ja vapaa-ajasta.

Vierailija
13/13 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kyl ole ihan näin.. Tällä hetkellä mieheni kuuluu siivoavan keittiötä. En siis ole asiasta mitään sanonut enkä muutenkaan esittänyt mitään toivetta että pitäisi jossakin siivota. Niin, siis siivoo siellä, kun minä surffailen netissä. Ja kaiken kukkuraksi, MINULLA on tänään ollut vapaapäivä, ja hänellä työpäivä. Tuntia aikaisemmin lenkitettiin yhdessä koiraamme. Ennen lähtöä kun pähkäilin jaksanko lähteä, mies sanoi, ettei mun ole pakko lähteä.

Jooh, tiedän, ihana mies mulla :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan