paskansin tänään kylpyammeeseen :D
no joo..mulla on rota-virus,ja tulin apteekista kotiin,juoksujalkaa parkkikselta... ovi auki,tarraan vessan oveen..prkl,lukossa!! aargh, huudan: "ovi auki ja heti!!"
17v. poika huutaa takasin,että se on paskalla,eikä aio avata... mietin hetken,mitä teen, kurat tulossa housuun millä sekunnilla hyvänsä--- ok,kylppäriin,housut kinttuihin ja päästi tuskan parahduksen kylpyammeeseen.. nyt jo naurattaa,mutta ei naurattanut silloin.. helpostihan ne viemäriin suihkutteli,mutta sitten piti hinkata amme kloorilla,suihkut ja kaikki.
tiesittekös muuten,että rota-virus ei kuole pinnoilta muilla aineilla kuin kloorilla? sain tietää sen juuri tänään,ja hinkkaan koko ajan ovenkahvoja,ja kaikkea,mihin kosken..
viimeksi mulla oli rota syksyllä,eikä tarttunut muihin perheenjäseniin.. nyt kyllä tuo ammeeseen paskominen hieman huolestuttaa,että kuoliko kaikki...
Kommentit (12)
Millissä ulostetta on miljoonia viruksia, ja 3-5 virusta riittää aiheuttamaan taudin. Viimeksi perheesi sai myös tartunnan, mutta sairastivat taudin subkliinisenä elikkäs oireettomana.
Sulla ei muuten ollut rotaa viimeksi syksyllä ja uudestaan nyt, taudista seuraa elinikäinen immuniteetti. Myös muita serotyyppejä vastaan.
Sulla ei muuten ollut rotaa viimeksi syksyllä ja uudestaan nyt, taudista seuraa elinikäinen immuniteetti. Myös muita serotyyppejä vastaan.
Mistä sen tietää mikä sen kulloinkin aiheuttaa.
teki diagnoosiksi noro-viruksen. oireiden perusteella ja sillä,että sitä on kuulemma paljon liikkeellä.
on mulla joskus ollut jotain vatsatautia muutakin,mutta tämä on aivan erilainen, niin rajuoireinen,ja hirveitä kramppeja,kipuja. kohdallani niin kamalaa,että synnytyskin oli mukavampi kokemus..
-ap
vastaan ei saa mitään elin-ikäistä immuniteettiä. Sen takia siihen nykyjään rokotetetaan vauvoja. Minäkin luulin että sain immuniteetin kun sairastin, mutta sairaalassa valistettiin että ei.
Toiselle, mistä tietää mikä vatsatauti virus, rota-viruksessa todella pahanhajuista kuplivaa kellertävää todella nesteistä ripulia.
Noro taas poikkeaa normaalista mahataudista kestossa (normaali 1-2 päivää). Noro taas voi olla vaikka 5-7 päivää ja kesken taudin voi olla oksentamaton/ripuliton päiväkin.
Säädä ATK-laitteisto vielä epävireeseen.
Menikö poika paskan jälkeen kylpyyn?
NORO-VIRUS.
-ap