Mitä haluaisitte itse tuliaiseksi?
Olen menossa tutulle kahvittelemaan. En ole koskaan aiemmin käynyt kylässä. Onko vinkkejä, mitä viedä? Kukkia, syötävää? Mitä itse toivoisitte saavanne tuliaiseksi?
Kommentit (9)
Mutta kun tarkemmin mietin, niin itsekin saattaisin vaivaantua.. Hmm. Vien siis korkeintaan jotain ihan pientä, keksipaketti oli hyvä idea.
itse tykkään, jos joku tuo vaikka irtoteetä (en juo kahvia) tai suklaata.
Tai jos kyläilypaikassa on lapsia, vie lapsille karkkipussi tai vaikka saippuakuplapullot.
Kukat on joo ihania, jo yksi tulppaaninippu on tosi ihana. Jos haluat viedä jotain "isompaa" mutta et tiedä mistä vastaanottaja tykkäisi, vie vaikka kauniita lautas/kahviliinapaketit jossain pienessä korissa tms.
Menetkö tutulle ihan vain kahville lasten kanssa vai onko kysessä suunnitellumpi juttu esim hänellä oli synttärit tai uusi koti tms. Jos eka vaihtoehto, niin voit mennä tyhjin käsin, tokana veisin vaikka kukkia.
Mutta ei mitään syötävää tyyliin pullaa, keksejä, kun kerran on kahville on pyydetty, niin tarjottavat löytyy talon puolesta. Jos taas olisit aamulla soittanut ja kysynyt sopiiko tulla niin sitten veisit syömistä mukana.
Nythän on tulpaaniaika parhaimmillaan ja kaikki paikat niitä täynnä. Ovat edullsiä ja tuovat mukavan piristyksen. Lisäksi eivät ole liian "hieno" lahja...
Olen aivan kyllästynyt sellaisiin kyläilijöihin, jotka tulevat valmiiseen kakkukahvipöytään tai jopa syömään päiväälä lounasta lapsensa kanssa, eivätkä tuo mitään. Aina pitää viedä jotain, ellei vierailu ole jatkuvaa ja vuorottaista.
Kaunis ele tuoda jotain. Loukkaantumisesta olen nähnyt keskustelua silloin kun vieras on kutsuttu kahvittelemaan ja ruokatuomiset ylittävät emännän tarjolle panon. Tulee vähän omin eväin -fiilis ja tarjoilun aliarvioistakin ehkä.
mutta jos joku tuo, ilahdun ja hämmennyn :).
Kaikkein parhaita ovat sellaiset tuomiset, joita voi laittaa suoraan (tai myöhemmin) pöytään -tai sitten minun tapauksessani joku hyvä viini.
Mutta jos välttämättä haluaa, niin jotain syötävää tyyliin keksipaketti. Kukat on tietty ihania mutta olisin ehkä hiukan vaivautunut jos joku tulisi kukkapuskan kanssa kahvittelemaan.