Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en ymmärrä äitiä joka laittaa lapsen päiväkotiin/kerhoon

Vierailija
18.02.2009 |

jo keskiviikkona jos lapsi oksentanut sunnuntaina ja maanantaina

etenkin jos itse on kotona nuorempien kanssa

ja muutenkin perhessä on kokoajan mahatauti käynnissä

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripuloi samana päivänä ja on lievästi kuumeessa.

Lapsi vaan oli oman lapseni ryhmässä hoidossa, eikä äitiä tavoitettu laisinkaan puhelimitse.

Muut 100 lasta sitten samassa taudissa.

En tiedä, voiko tuosta raportoida mihinkään?

Vierailija
2/14 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös tuossa vaiheessa yleensäkin lähdetä sieltä kotoa sairastamasta töihin, hoitoon, kouluun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä pidetään aina yksi terve päivä kotona ja sen jälkeen hoitoon.

Tosin meillä ei olla kotona vaan molemmat töissä. Mutta monesti on tilanne, että yksi lasista on sairastunut esim. vatsatautiin ja parantuu siitä. Sitten parin päivän päästä toinen sairastuu. Mutta siis näitä paria tervettä päivää ei voi olla pois töistä.

Toki jos yksi on sairaana, niin silloin tämä tervekin on kotona eikä mene hoitoon. Koululainen menee toki kouluun vaikka pienemmät sisarukset olisikin kipeenä.

Kun on esim. vatsatautia, niin ihminen tartuttaa sitä n. viikon vaikka vielä onkin itse terveenä ja toki sen ajan myös tartuttaa kun on kipeenä. Mutta kun tauti on sairastettu, niin sen jälkeen ei sairasta.

Vierailija
4/14 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös tuossa vaiheessa yleensäkin lähdetä sieltä kotoa sairastamasta töihin, hoitoon, kouluun?

Miksi pitää viedä se lapsi tartuttamaan muita

Ja pysytään esimerkkitilanteessa

-ap-

Vierailija
5/14 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalielämässä nyt ei vaan voi olla kotona kaiken varalta kaksi viikkoa taudin jälkeen. Huomaat tämän sitten kun sulla on isompia lapsia, viimeistään kun ovat kouluikäisiä.

Vierailija
6/14 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää viedä se lapsi tartuttamaan muita

Ja pysytään esimerkkitilanteessa

-ap-

Vierailija
7/14 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollakseen terveen lapsen kanssa kotona.

Vierailija
8/14 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin viet lapsen heti hoitoon. Kai sentään ymmärrät, että tartuttavuus on pahimmillaan mitä vähemmän aikaa taudista on kulunut. Näin ne epidemiat leviääö kun ei pidetä tervettä päivää kotona vaan vedotaan tuollaiseen.

Vierailija
9/14 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kanssa ei voi olla kotona, jos lapsi terve

Vierailija
10/14 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivää kotona? En minä ainakaan ole huomannut.

Vierailija
11/14 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tarkoitti varmaan ettei voi olla töistä poissa ollakseen terveen lapsen kanssa kotona.

Vierailija
12/14 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ap taas on sitä mieltä että tervettä lasta on pidettävä kotona jopa viikkoja ettei tartuta muita. Näinhän sinä ap kirjoitit... Onneksi et ole minulla töissä

Vierailija
13/14 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta töistä ei voi olla pois, ellei lapsi ole sairas. OK?

Toki yksi terve päivä ollaan kotona, mutta ei kahta tai kahta viikkoa.

Lapsen hoitopaikassa kävi lääkäri, joka sanoi, että esim. vatsataudissa ihminen tartuttaa pahimmillaan viikon ennen kuin itse sairastuu ja sen aikaa kun on itse siinä vatsataudissa. Mutta kun tauti on mennyt ohi, niin sen jälkeen ei enää tartuta. Eri asia on sitten muistaakseni esim. norovirus, rokot ja flunssat. Näissä muistaakseni tartunta-aika on pidempi vaikka onkin jo itse tauti ohi. 100% varma en ole, mutta näin muistelen.

Mutta jos haluat itse toimia niin, että et halua tartuttaa ketään, niin silloin kannattaa sina olla kotona, ellet sitten aina n. viikon ennen sairastumista tiedä, että viikon päästä olen sairas.

Mutta sekään ei ole mahdollista, että kaikki perheen lapset pysyvät kotona, kun yksi sairastuu. meillä on 3 lasta ja koululaiselle tulisi todella paljon poissaoloja, jos olisi aina varuiksi pari viikkoa pois koulusta, kun sisaruksista jompikumpi on sairas.

Vierailija
14/14 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin vatsataudissa kuopuksen kanssa tässä eräänä perjantaina (tauti alkoi edellisyönä), silloin ei esikoinen mennyt kerhoon (koska en olisi kyennyt häntä sinne kuskaamaan) ja vaikka kuopuksella maha oli edelleen löysällä (ei varsinaisesti enää ripuloinut) vielä maanantaina, niin vein kyllä isomman kerhoon. Huolehdin kylläkin hyvästä käsienpesusta (kuten muutenkin), ja nyt taudista on jo yli viikko, eikä ole esikoinen sitä saanut.

Ja se mahantoiminnan palautuminen ennalleen rajusta vatsataudista voi kestää pitkäänkin, vaikka ei enää varsinaista oksentelua tai ripulointia olisikaan, varsinkin jos kyseessä pieni lapsi. Ja meille ainakin lääkärit ovat sanoneet, ettei enää tartuta, vaikka uloste onkin pitkään löysää (mutta lapsi siis muuten jo terve).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi