Minusta aikuisten ja lasten suulle pussaaminen on aina ollut ällöä
mutta nyt tuo poika 4 vee on ruvennut tekemään sitä enkä oikein malta sanoa sille että lopeta. Se on vaan niin liikuttava kun se ottaa poskista kiinni ja hartaan näköisenä pusuttaa. Minä laitan aina huulet oikein kuiviksi sisäänpäin ja muksu samoin. Mitä mieltä olette, onko kummallista? Kieltäisitkö?
Kommentit (33)
Meidän hammaslääkäri nimenomaan jo odotusaikana neuvoi, että pussataan ihan mihin muualle tahansa, mutta ei suulle lasta. Karies bakteeri tarttuu niinkin. Ei olla pussattu siksi koskaan sulle, eikä lapsilla olekaan reikiä, vaikka äidillä joka hampaassa paikka.
Uskoin tähän ketjuun asti, että kukaan ei pussaa lasta suulle tuosta syystä. Puhdistatteko myös tutin suullanne tai syötte samalla lusikalla lapsen kanssa?
Meillä vielä 8 v poikakin pussaa äitiään suulle, kuivin huulin kevyt kosketus.
3 ekaa vuotta on kriittisiä. Sitten suussa alkaa olla oma vakiintunut bakteerikanta, ja karieksen on hankalampi mahtua sinne. Mutta voin olla väärässä.
Huulet kuiviksi sisäänpäin, heh taitaa olla näky! Mutta kyllä minä pussaan lasta suulle, enkä tajua mikä siinä on ällöä -ällöys taitaa olla ällöttelijöiden päässä!!
Uskoin tähän ketjuun asti, että kukaan ei pussaa lasta suulle tuosta syystä. Puhdistatteko myös tutin suullanne tai syötte samalla lusikalla lapsen kanssa?
Uskoitko tosiaan, että kukaan ihminen ei pussaa lasta suulle???!!?? Oot kyllä aika höhlä... Anteeks vaan.
Ja KYLLÄ, minä myös puhdistan tutin suullani ja syömme samalla lusikalla. IIIk, kamalaa!
antanut. Yritän kyllä kääntää aina posken ensin, musta se vaan tuntuu mukavammalta. Varmaan sen takia esikoinen pussaakin nykyään poskelle. Parivuotias pussaa vähän minne sattuu, myös suulle. Ei kai siinä mitään pahaa sinällään ole, musta itsestäni tuntuu vaan luontevammalta pussata lapsia poskelle tai otsalle.
Ei yhtään reikää lasten suussa eikä omassakaan.
t.28
Uskoitko tosiaan, että kukaan ihminen ei pussaa lasta suulle???!!?? Oot kyllä aika höhlä... Anteeks vaan.
Ja KYLLÄ, minä myös puhdistan tutin suullani ja syömme samalla lusikalla. IIIk, kamalaa!
No ei mua kylla yhtaan meinaakaan ALLOTTAA pussata lapsen suuhun, syoda samalla lusikalla, vaan haluan vain lapseni PARASTA kun en tee tata!!! Hyvanen aika, en mina nyt ehdoin tahdoin rupea kariestani ja muita bakteereitani puhtoisen lapseni suuhun laittamaan!!
eikä ole ainoatakaan reikää ollut, koska myös me vanhemmat huolehdimme/osaamme huolehtia omasta hammashygieniasta. Ensimmäiset reiät sain hampaisiini itse pitkälti yri 20-v. samoin mieheni. Käytämme ksylitolivalmisteita aterioiden jälkeen, jotka muuten ehkäisevät tuota tarttuvaa kariesbakteeria. Tuttia ei meillä ole puhdistettu omassa suussa, eikä samalla lusikalla syöty. Tosin toinen lapsi ei tuttia syönyt muutenkaan, eikä tuttipullokaan kelvannut missään vaiheessa.
Mutta ymmärrä, että SUURELLA OSALLA meistä muista vanhemmista on paikkoja hampaissa. JA jos haluaa varmistaa, että kierre katkeaa omiin lapsiin, on parempi pussata jonnekin muualle kuin suoraan suulle.
Terveisin kouluhammaslääkäri
minä olen sitten varmaan Yhdysvaltain ensimmäinen naispresidentti...
Kyllä minä opin jo aikaa sitten, että omaa sylkeä ei ole hyvä siirtää lapselle, koska KARIES TARTTUU. Ja hyvässä lykyssä lapsi välttyy hampaiden reikiintymiseltä kokonaan, jos ei vanhempi ensimmäisten elinvuosien aikana ole niin törppö että vaihtaa sylkeä..
En käsitä, miksi se on sinusta ällöä. Sanot kuitenkin, että se on sinusta hellyttävää? Minusta on aivan ihanaa, meillä pussaillaan ja halitaan tosi paljon.
Meidän hammaslääkäri nimenomaan jo odotusaikana neuvoi, että pussataan ihan mihin muualle tahansa, mutta ei suulle lasta. Karies bakteeri tarttuu niinkin. Ei olla pussattu siksi koskaan sulle, eikä lapsilla olekaan reikiä, vaikka äidillä joka hampaassa paikka.