Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vihaan vihaan VIHAAN talvea

Vierailija
18.02.2009 |

vihaan sitä miten hengittäminen sattuu nenään kun ilma on niin kuivaa

vihaan sitä miten pitää istua kahdet villasukat jalassa että tarkenee

vihaan auton lämmitystä

vihaan lumitöitä

vihaan sitä ettei pääse ulos lenkille

vihaan nuhia ja kuumeita ja oksutauteja

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toisaalta, pakko kai se on hyväksyä näillä leveysasteilla. Kun muuallekaan ei voi muuttaa. En kestä auton raappimista, en pidä hiihtämisestä. Koko talvi menee pirtissä möllöttelyyn ja krooniseen paleluun :-(

Vierailija
22/32 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina olen tykännyt pimeästä ja kylmästä, mutta tänä talvena olen oikein oppinut nauttimaan talviulkoilusta. Varsinkin illalla, kun on kylmää ja pimeää ja hanki kimmeltää, niin se on kauneinta, mitä tiedän. Tarpeeksi vain päälle, niin ei palele.

Kesällä tykkään ukkosesta ja sateesta, syksyllä myrskystä. Aurinkoa ja lämmintä en kaipaa koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnnän tätä karppaustani nyt joka paikkaan. Ehkä minulla on enemmän energiaa poltettavaksi ruumiini lämmittämiseen tai jotain.

Mutta olen kyllä noin yleisesti ottaen huomannut, että istumatyö on kylmää puuhaa. Meilläkin on usein 20 astetta lämmintä, ja istuessa tulee kylmä. (Varsinkin jos on vetoa!) Ap, imuroi välillä! Tee jotain sellaista, jossa saat veren kiertämään; se lämmittää parhaiten.

Vierailija
24/32 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja marmattajat, muuttakaa etelän lämpöön! Ihana, ihana talvi! Pitkästä aikaa kutakuinkin normaalia (lunta ja pakkasta) talvea myös täällä etelässä.

Vierailija
25/32 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotakin todella kaipaan Suomesta, niin kunnon talvea...haikaisevan kirkasta aurinkoa, kenkien alla narskuvaa lunta, nietoksia ja kinoksia, kuinka lumisade nayttaa timanttisateelta katuvalojen loisteessa...Ooh :D

Taalla sinnittelen helteessa ja ilmankosteuskin parhaillaan 86%. Kunpa olisin Suomessa just nyt :)

Vierailija
26/32 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olo, kun posket punoittaa. TErve olo, kun saa hiihtää, luistella, pulkkailla. IHANAAIHANAAIHANAA. Ja koskaan ei olla kipeitä näillä keleillä.

Vierailija
27/32 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

etelässä tämän täydellisempi voisi olla.

Vierailija
28/32 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni muukin inhoaa talvea. Ennen tykkäsin, mutta Lappiin muutettuani ja lasten kanssa en enää tykkääkään. Lokakuun alusta huhtikuun loppuun pakkasta ja lunta, sitten kolea toukokuu ja kesä tulee kesäkuussa joskus, lämpenee ehkä juhannuksen jälkeen, yleensä.

Ja täällä ihmiset sanovat kahden viikon +20 jakson jälkeen, että huh, olipa kiva kun loppui ne tukahduttavat helteet. Siis syntyperäiset lappilaset. Minusta täällä on ollut tällä vuosituhannella kuuma muutamana päivänä. Enkä ole etelästä muuttanut enkä asu Pohjois-Lapissa.. Mutta minusta ne Keski-Suomenkin talvet olivat liian pitkiä, tosin ei liian kylmiä.

Ihana valittaa tässä ketjussa, kun täällä ei voi tai leimautuu hulluksi :-) "Kuka niitä helteitä kaipaakaan." Olin muuten varma, että ap olisi saanut tähän ketjuun vastaukseksi ryöpyn vain "kai sä tolla asenteella et pärjääkään, talvea ihanampaa ei ole, muuta asennetta". Onhan se niinkin, mutta aina ei kesäihminen pohjolassa jaksa ajatella myönteisesti.

Vierailija
29/32 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät siinä elä viisi, kuusi kuukautta vuodesta. :-)

Vierailija
30/32 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa lammitetaan asuntoja ihan hullusti! Siis kun me mennaan Suomeen vaikka joululomalle meilla on aina ihan tosi kuuma (siis sisalla, ei ulkona!!), kun asunnoissa on jotain 23-24 astetta. Ja ihmiset T-paidoissa. Kylla meillakin sentaan pidetaan 20 astetta suunnilleen (yolla jotain 18-19), ja sitten laitetaan tavalliset talvi-sisavaatteet paalle.

Ilmakin kuivuu ihan tosi paljon (ja aiheuttaa esim. nenan kuivumista yms.) jos lammitetaan kamalasti. Ekologisesta puolesta nyt puhumattakaan...

Totta kai jos nyt tarttee laittaa neljat villasukat niin kanstii ehka kohottaa vahan lampoa. Ja paikallaan istuessa tulee mullekin tosi helposti kylma. Kuuma juoma auttaa mua aina tosi paljon paremmin kuin esi. lisapusero.

Itse olin ihan innoissani kun taalla asuinmaassame satoi kuukausi sitten oikein kunnolla lunta: pahempi on viela kun on kylmaa ja tosi kosteaa ja taysin harmaata (ei siis lunta missaan). ja kun sataa, se tulee sitten semmoisena jaakylmana tihkuna. Ihanaa...

Vierailija
31/32 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vihaan myös talvea. On surullista, että olen syntynyt tänne pohjolan perukoille ja haaveissa onkin muuttaa etelän lämpöön pysyvästi, kunhan työ- ja raha-asiat on sillä mallilla. Olen todella kesäihminen ja valon lapsi. Tämä synkkä, pimeä syys-talviaika on tosi ankeeta. Ja ihme ja kumma, eipä tuolla etelän maissa noita räkä-oksutauteja sen enemmän ole kuin täälläkään. Odotellaan tässä vaan milloin se on mahdollista. Ja nyt AV:t tietty kysyy, etkö kysy muilta perheessä. Tottakai ja vakka on kantensa valinnut ja ollaan ukon kanssa täysin samaa mieltä. Toki myös tulevaisuudessakin tullaan nauttimaan Suomen ihanista kesistä!

Vierailija
32/32 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olevan vuosi vuodelta vaikeampaa kestää talvi. Vaikka eihän viime vuosina ole edes ollut pitkiä pakkasjaksoja, ja ilmat ovat lämmenneet aikaisin. Nytkin niin ärsyttää, pitäisi lähteä kauppaan. Lähteekö auto käyntiin, lumitöitä en ole jaksanut, joten pääsenkö hangesta läpi..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän