Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä 15v:lle lastenvahti?

Vierailija
17.02.2009 |

Ollaan lähdössä kahdeksi viikoksi reissuun miehen kanssa kahdestaan ja lapselle pitäisi saada vahti.

Sukulaiset asuu niin kaukana, että lasta ei voi sinne lähettää kun sen täytyy käydä päivisin koulussa.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysy mll tai muu hoitopaikka, minä olen ollut hoitajana muutamassa tälläisessä tapauksessa niin että on käyty päivällä koulun jälkeen 3h ja illalla vielä uudestaan tai sitten vaan kerran vuorokaudessa illalla 3-4h (tarkastaa läksyt, kattoo seuraavan päivän kamat/vaatteet, varmistaa ruoan ja päivän miten on mennyt) Lapsella on koko ajan numero johon soittaa jos hätä tulee.

Monessa paikassa mll on myös vanhempia "täti" hoitajia, sopimus kysymyshän se vaan on.

Jos meinaat saaha jonkun koko päiväseks vahtimaan ni se sitjo maksaa, olikos mll päivähinta 75e/pvä

Vierailija
22/57 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella uskomatonta että moni on sitä mieltä että 15-vuotiaan, voi jättää yksin kahdeksi viikoksi, "kyllä se pärjää".

15-vuotias on lapsi ja herkässä iässä. Vaikka 15-vuotias itse kuvittelee olevansa aikuinen, niin kyllä se lapsi on ja tarvitsee ihan samoin hoivaa ja huolenpitoa kuin nuorempikin lapsi.

2 viikkoa yksin on aivan liikaa 15-vuotiaalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 viikkoa on todellakin aivan liian pitkä aika 15-vuotiaan olla yksin kotona!!

Vierailija
24/57 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko 15-vuotiaan yksin kahdeksi viikoksi jättävät sitä mieltä, että saa käyttää alkoholia ja olla seksisuhteessa, muuttaa poika/tyttökaverin luo jne? Käsittämätöntä! Lukaiskaapa vaikka lastenpsykiatri Raisa Cacciatoren kirjoja.

Vierailija
25/57 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. mummola, kaveriperheen vanhemmat tms. paikka.

Itse olen ollut kaksi kuukautta ulkomailla yksikseni ollessani 16. Kyllä ne lapset pärjää kun niille annettaisi siihen mahdollisuus eikä paapota! Milloin se nuori itsenäistyy sitten? Pitääkö sitten olla laakista itsenäinen kun muuttaa kotoa? Kysymys on kahdesta viikosta, ei kuukausista!

Tehdäänkö näille lapsille kaikki valmiiksi? Näin tehdään niitä uusavuttomia.

Vierailija
26/57 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. mummola, kaveriperheen vanhemmat tms. paikka.

Itse olen ollut kaksi kuukautta ulkomailla yksikseni ollessani 16. Kyllä ne lapset pärjää kun niille annettaisi siihen mahdollisuus eikä paapota! Milloin se nuori itsenäistyy sitten? Pitääkö sitten olla laakista itsenäinen kun muuttaa kotoa? Kysymys on kahdesta viikosta, ei kuukausista!

Tehdäänkö näille lapsille kaikki valmiiksi? Näin tehdään niitä uusavuttomia.

Mutta miksi se pitää pakottaa siihen? 2 viikkoa on mun mielestä liikaa. On ihan ymmärrettävää että ton ikäiselle annetaan vastuuta, mutta toi on jo liikaa kerralla. Mä en jättäis missään nimessä mun 14-vuotiasta edes viikoksi yksin. Kyllähän se luulee olevansa jo kovin iso, mutta aina tasaisin väliajoin sieltä taustalta pilkahtaa se ihan täys lapsi.

Mun lapsi osaa olla yksin, se osaa pestä pyykkiä ja laittaa ruokaa jne. mutta ei se tarkoita sitä että mä voin sen nyt jättää yksin kotiin kun lähden tästä pariksi viikoksi ulkomaille. Jotain rajaa..

Vierailija
27/57 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa olla yksin, keskustellaan säännöt selviksi.

Jotain rajaa itsellenne...

Vierailija
28/57 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa olla yksin, keskustellaan säännöt selviksi.

Jotain rajaa itsellenne...

Vierailija
29/57 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse 15-vuotiaana (tyttönä) 3 viikkoa yksin kotona, omakotitalossa. Kävin koulussa, tein läksyt, maksoin laskut, tein ruoan, ajoin nurmikon, kastelin kukat ja pidin parina viikonloppuna pienehköt kännibileet (joissa ei taloa särjetty, sen verran fiksua kaveriporukkaa oli).

Naapurimme oli tietoinen tilanteesta ja sieltä olisin voinut halutessani pyytää apua mihin vain, en tarvinnut. Kaikki meni aivan hyvin ja sain jäädä seuraavan loman aikaan (olin 16 v) samanpituiseksi ajaksi, silloin oli jo poikaystäväkin kuvioissa mukana.

Taitaa riippua hieman lapsesta, minkä ikäisenä on valmis jätettäväksi kotiin.

Vierailija
30/57 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sille 15-vuotias lastenvahti. :D Jos se kerran teidän mielestä voi hoitaa meidän pieniä lapsia, niin miksei sitten 15-vuotiastakin?

Vierailija
31/57 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisiko lapsi olla yöt jollain kaverillaan? Mll:än hoitaja. Koulusta vapaata ja sukulaisiin.

Ei todellakaan yksin-heitteellejättö.

Tiedän kyllä 10v pärjäävän illat ja yöt yksin. Hakee ruuat kaupasta ja lähtee yksikseen kouluun, mutta ei se hyväksi ole

Vierailija
32/57 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai joka voisi välillä yöpyä teillä. Annatte vaikka ystävän perheelle ruokarahaa.

Vierailija
33/57 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskaltanut olla yksin vanhempieni ulkomaanmatkan ajan. Mummini tuli meille siksi aikaa.

Vierailija
34/57 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaise voi sitten jollekkin sukulaiselle soittaa,jos jokin hätä tulee?

Vierailija
35/57 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään lastenvahtia enää tarvii!

Vierailija
36/57 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kannattanut tosiaan miettiä etukäteen, varata matka koulun loma-ajalle, niin että pääsee sukulaisten luo, tai ottaa mukaan.

Vierailija
37/57 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin, kuka kattoo 15v:n perään eikä vaan päättää lähteä ukon kanssa kaksin?

miksi nuori ei voi lähteä mukaan? Koulustahan voi anoa vapaata.

Varmaan kiva fiilis nuorella, kun on vaan rasiten vanhempien menojen edessä.

Vierailija
38/57 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siihen vahtia tarvittaisi?

Vierailija
39/57 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskonpa lastensuojelun kiinnostuvan, jos jättää 15v. yksin kahdeksi viikoksi. Mutta ihmettelen minäkin miksi ensin hankitaan matka ja sitten aletaan ihmettelemään lapsenvahtia. Minä en voi valitettavasti tulla eikä ehkä kovin moni muukaan tällä palstalla...

Vierailija
40/57 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun muutin pois kotoa. Lähdin opiskelemaan. Joten tuskin tuo 15v. tarvii enää mitään vahtia. Kunhan olette yhteydessä päivittäin monta kertaa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan