Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkotiin meno edessä - mitä otettava huomioon?

Vierailija
17.02.2009 |

he parhaiten osaavat neuvoa =)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-vuotias poikani on menossa kohta päiväkotiin. Hän on ollut pienempänä pph:lla, sitten vuoden verran kotona minun ja pikkusiskon kanssa. Nyt siis perheemme ensimmäinen tarhalainen. Mitä meillä on edessä? Mitä käytännön juttuja pitäisi ottaa huomioon?

Olemme menossa huomenna tutustumaan paikkoihin ja ohjaajiin. Päiväkotiaiheisia kirjoja on luettu ahkerasti, mutta olen yrittänyt muistutella, ettei oma päiväkoti ole ihan samanlainen kuin kirjojen päiväkodit.

Vierailija
2/6 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat ehkä erilaisia kuin kotona, mutta helpoimmalla pääsee, kun ei liikaa tyrkytä omia sääntöjään lapselle päiväkotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on itsestään selvää, että talossa talon tavalla. Millaisissa asioissa tuossa voisi tulla ongelmaa?

ap

Vierailija
4/6 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Päiväkodin rutiinit; mikä syömisen, leikkien, unien jne. kannalta hyvä rytmi (esim. tuomiset-haut). Siihen kannattaa totutella hyvissä ajoin (esim. unirytmin siirto).

- jos allergioita / sairauksia, usein vaaditaan lääkärintodistukset (jos siis rutiinikäyntejä tulossa, pyydä jo valmiiksi). Erityisruokavaliot vaativat ainakin todistuksen -> jos ruoka-allergioita, oma keittiö kullanarvoinen!

- vaihtovaatteita (esim. kuriksia, saappaita, vaihtovaatteita) kannattaa hankkia tuplat, ettei tarvitse kuskata päivittäin edestakaisin.

- lapsesta riippuen tutustumiseen menee aikaa, varaudu eroitkuihin, "kummalliseen" käytökseen alussa, halipulaan kotiuduttua... tai sitten lapsi on kuin kala vedessä ja ainoa eroitkuilija onkin äiti =)

- hyvä perushoito ja talon ilmapiiri oleellisimmat; painotuksia on jo päiväkodeissakin (tarinat, liikunta, jne.), mutta hyvät hoitajat "painottavat" muutenkin monipuolisesti erilaisia juttuja.

- turvalliset pihat, hyvät leikkivälineet, liikuntatilat ehdoton plussa! Se on kuitenkin lapsesi työpaikka.

- päivähoito on lapselle suhteellisen rankkaa, kun kaikkeen täytyy tutustua (vrt. uusi työpaikka). Illoille ei siis kannata ainakaan alkuun suunnitella hirveästi ylimääräistä ohjelmaa.

Hyvää päiväkotiuraa teillekin!

Vierailija
5/6 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun edellinen tauti lähtee, niin toinen tulee

Vierailija
6/6 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä pointti tuo, että hoidon aloittaminen on lapselle väsyttävää. Herkästi sitä yrittäisi paikata poissaoloaan lähtemällä vielä illalla yhdessä jonnekin, mutta ehkä on parempi vain tarjota läheisyyttä rauhallisesti kotosalla.

Tuota tautikierrettä mäkin pelkään... Onneksi isovanhemmat pääsevät helposti apuun, ettei tarvitse joka nuhan takia hakea itse sairauslomaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi