Tehdäänkö Suomessa turhia, perusteettomia lasten huostaanottoja?
Kommentit (12)
päinvastoin, läheskään kaikkia tarpeellisiakaan ei saada aikaiseksi
Ja 2, kenen mielipidettä sä itse ajattelisit ap:n kysyvän..? Vauva-palstalla...
minun mielestä tuohon ei ole suoraa vastausta vaan se riippuu kenen mielipidettä kysytään. Huostaanotettujen lasten vanhemmilla voi olla aika erilainen näkemys asiasta kuin esim soskun täteillä...
Sinun näkemyksestä, perhetilanteesta taikka ammatista minulla ei ole aavistustakaan. Vaikka taisit kyllä vastata että ei jos oikein muistan.
2
päiväkirjamerkintöjä. Se vastasi kiertokyselyn kohtaan mitä olet viimeksi syönyt: eilen leivän (tämä siis kello 23 jotain illalla) Mitä olet viimeksi juonut: tämän saunaoluen. Että mitäköhän ne lapset on sit syöneet?
Sellaista se aina on, kun ihmiset tekee - vajaata, epätäydellistä, puutteellista, väärää, vahingollista...
Mutta Jumalan teot ovat täydellisiä.
lapsen vanhempi ajattelee niin.
Olen joskus pyörinyt sijaisvanhempien palstalla koska itseä hetken ajan kiinnosti ajatus sijaisvanhemmuudesta. Siellä ja biovanhempien puolella näki paljon selviä mielenterveysongelmaisia, joilla ei ollut minkäänlaista sairaudentuntoa. Nämä ovat myös sitten niitä pahimpia oikeusmurhasta mesoajia ja valitusten tekijöitä. Sen kokemuksen mukaan mikä mulle siitä palstasta jäi.
olla jotkut erityislapset, joita ei olla osattu diagnosoida oikein tms.
että lapset haluais lähteä kotoansa.
eräs raivostuttava vitamiiniepisodi. Huostaanotetun lapsen äiti oli jotenkin vainoharhainen vai miten sen nyt diagnosoisi. Joka puolella minne hän vain menikin, löytyi surkeita ja epäpäteviä ihmisiä, jotka olivat häntä vastaan. Sossunpirut tietysti, huostaanotoissa mukana ollut lääkäri, sijaisperheestä nyt puhumattakaan. Lapsi siirrettiin lopulta tästä rahanahneiden ihmispirujen kansoittamasta sijaiskodista lastenkotiin, ja kas kummaa - ei mennyt kuin pari kuukautta, kun valituksia alettiin tehtailemaan lääninhallitukselle lastenkodista.
Lapsen ollessa jo lastenkodissa äiti sai päähänsä lapsen kertomusten perusteella että lapselle oli sijaiskodissa syötetty (lapsen kertoman mukaan) neljää lajia jotain pillereitä, ilmeisesti vitamiineja. Tämä tietysti oli taas yksi järkyttävä osoitus sijaisperheen pirullisuudesta. Tottakai kyseessä oli joko yritys myrkyttää lapsi tai sitten lapselle annettiin huonoa ruokaa ja kompensoinniksi vitamiineja. Tästä asiasta järjestettiin sitten hirmuinen show. Ei tietysti tullut kuuloonkaan että äiti olisi selvittänyt sijaisperheeltä että mitä lapselle oli syötetty. Ehei. Järjestettiin aika lääkäriin. Eikä siinäkään käynyt toki sellainen järjestely että lapselta otettaisiin ensin hoitajan kautta verikokeet niin kuin oli alunperin tarkoitus, ja lääkäriaika sitten kun testit oli valmiit. Ei suinkaan, lapsen piti ihan omasanaisesti päästä kertomaan lääkärille että jotain kauheaa on syötetty, mutta kukaan ei tiedä mitä.
Noh. Lääkärikäynnin arvo oli tietysti nolla, koska kukaan ei osannut sanoa mitä oli syötetty jos oli syötetty, eikä ollut edes verikokeita otettu. Koko juttu kuivui sitten oikeastaan siihen. Seuraavana päivänä tämä äitee sitten itkee palstalla että miksi poika nyt oireilee koulussa (lääkärikäyntipäivänä) kun monta viikkoa on mennyt niin hyvin. Niin, miksiköhän. Ja toki on myös sijaisperheen syytä että poika sanoo äidille ettei uskalla käyttää leivänpaahdinta, koska sijaisperhe voi sen kautta vakoilla häntä.
Voi itku... Ja tämäkin äiti oli vakaasti sitä mieltä on oikeusmurha ettei lasta annettu hänelle takaisin.
Vanhempien vai sosiaaliviranomaisten